Lotiti se pisanja bloga je enostavno:
– za tiste, ki pišete bloge že dlje časa
– in tudi za vse tiste, ki vam je vseeno ali je vaš blog zapis prikazan med prvimi zapisi na Googlu, ali ne…
Za vse ostale, je spodaj prikazan natančen postopek kako se lotiti pisanja bloga. Tako za tiste, ki ste začetniki kot tiste, ki svojih blog zapisov ne uspete uvrstiti na prvo stran Googla.

Postopek kako se lotiti pisanja bloga je sestavljen iz dveh delov.
– v prvem delu morate najprej določiti o čem pisati (in zakaj o tem pisati)
– v drugem delu si pred pisanjem pripravite načrt poglavij

POJASNILO: Spodnji postopek kako se lotiti pisanja bloga, sem pripravil Matija Zajšek iz spletne strani Optimizacija spletnih strani in SEO mentorstvo Seo-Praktik.si. Enak postopek kot je prikazan spodaj, uporabljam pri večini mojih spisanih in SEO optimiziranih blog zapisov. SEO optimizirane bloge pišem že več kot 10 let (julij 2022).

1. del – Kako se lotite iskanja primerne ključne besede za vaš blog zapis

postopek iskanja kljucne besede za blog

Time needed: 5 minutes

 

  1. poiščete ključno besedo, ki ima nek iskalni volumen

    Če želite, da bodo uporabniki Googla, brali vaš blog, potem morate vaš blog pisati za ključne besede, ki jih uporabniki Googla vtipkujejo v iskalnik. Če pišete blog za izmišljenje ključne besede, ki jih nihče ne uporablja na Googlu, potem ne boste pritegnili novih bralcev.

  2. za prve blog zapise, pišete blog zapis za t.i. lahke ključne besede

    Če ste začetnik pri pisanju bloga, imate največ možnosti, da bo vaš blog uvščen na prvo stran Googla takrat, ko z vsebino targetirate na lahke ključne besede. Takoj, ko vam uspe vaš blog, za lahko ključno besedo, uvrstiti na prvo stran Googla, lahko za naslednji blog zapis že izberete težjo ključno besedo.

  3. preverite ali se za ključno besedo skriva t.i. informativni namen

    Vaš blog zapis se bo uvrstil na prvo stran Googla, če je blog vsebina najbolj ustrezna oblika formata, za katerega Google ocenjuje, da ga želi videti največ njegovih uporabnikov. To naredite tako, da targetirano ključno besedo vtipkate v iskalnik in preverite ali se na prvi strani Googla, za to besedo, nahajajo pretežno blog zapisi drugih.

  4. preverite ali se s ključno besedo že nahajate na Googlu (s katerim drugim vašim zapisom)

    To naredite tako, da v Google incognito vtipkate targetirano ključno besedno zvezo. V kolikor še niste z nobenim preteklim blog zapisom na prvi strani Googla, ste našli primerno ključno besedo, za katero se splača lotiti pisati vaš nov blog zapis.

Zakaj je pomemben pravilen postopek izbiranja ustrezne ključne besede za vaš blog

Zgoraj prikazan postopek kako se lotite iskanja ustrezne ključne besede za vaš blog je pomemben zato, ker vam zagotavlja, da ob njegovem (doslednem) izvajanju ne boste:

– pisali bloga za ključne besede, ki jih nihče ne uporablja na Googlu,
– ne boste pisali bloga za ključne besede, za katere Google ocenjuje, da so bolj primerne druge vrste spletnih vsebin (npr. video, podcast, slike, pristajalne strani, itd…) ter
– zagotavlja, da se s svojimi blog zapisi ne ponavljate.

Googlu ni v interesu prikazovati v iskalniku več vaših podobnih blog zapisov.

Med vsemi, podobno spisanimi vašimi blogi, bo v največ primerih izbral tistega za katerega ocenjuje, da je najbolj kakovosten in primeren za njegove uporabnike, vse ostale vaše, podobne blog zapise pa ne bo prikazal. Kar pomeni, da v primeru pisanja več podobnih blog zapisov, zapravljate čas.

Drugi razlog, da uporabite zgornji postopek pri izbiranju ustreznih ključnih besed za vaš blog je v tem, da vam zagotavlja, da pišete vedno za novo najdeno ključno besedo s katero vaš blog še ni uvrščen na najvišjih mestih na Googlu.

Dlje časa kot boste pisali svoje bloge, več različnih ključnih besed boste “pokrivali” s svojimi zapisi, posledično pa vas bo na Googlu našlo vedno več uporabnikov. To je pravilen pristop k pisanju bloga zato, ker na ta način vaši blog zapisi prispevajo k vedno večji obiskanosti vašega bloga.

Tretji razlog, da izberete zgornji postopek pri pisanju bloga pa je v tem, da ne boste časa izgubljali s pripravo spletnih vsebin v obliki blog zapisov za ključne besede, za katere Google prikazuje drugačne oblike spletnih vsebin (npr. video vsebine).

Zakaj bi čas zapravljali za pisanje bloga, ki targetira na ključno besedo, na podlagi katere so na vrhu iskalnika, uvrščene najprej video vsebine in ne blog zapisi?

2. del – Kako sestavite načrt poglavij v blogu

Setavljanje načrta poglavij za vaš blog zapis zahteva 2 koraka:

  • predpriprava
  • sestava načrta

Predpriprava

Za izbrano ključno besedo, na katero nameravate targetirati z vašim blog zapisom, morate biti najprej prepričani, da je blog zapis sploh najbolj ustrezna oblika vsebine, ki jo Google želi prikazati svojim uporabnikom.

To naredite tako, da v incognito pogledu iskalnika preverite ali se po vaši targetirani ključni besedi, na prvi strani Googla, prikazujejo pretežno blog zapisi. Če se za vašo ključno besedo prikazujejo blog zapisi, potem je logično, da boste tudi vi sami, za to besedo, targetirali z blogom.

Če se prikazuje kakšna druga oblika spletne vsebine (npr. video), potem je boljše, če za targetirano ključno besedo pripravite video vsebino.

V drugem koraku predpriprave preglejte konkurenčne zapise na prvi strani Googla. Bodite pozorni na poglavja v njihovih vsebinah, ker boste podobna poglavja morali v vaš blog vključiti tudi sami.

Hkrati bodite pozorni tudi na poglavja, pri katerih so bili vaši konkurenti površni in poglavja, ki v konkurenčnih vsebinah, manjkajo (t.i. content gaps).

Površna poglavja konkurentov opišite bolj globoko in spišite še content gaps poglavja.

Kako se lotite načrta poglavij v blogu

Najprej zastavite grobi naslov celotnega bloga.

Oblikujte ga v obliki vprašanj, ker vprašanja bolj pritegnejo k raziskovanju odgovorov (v vaših vsebinah).

NAMIG: Najslabša možna zasnova naslova bloga je, da naslov spišete tako, da že v njem ponudite končno ugotovitev in sklep bloga. S tem ne dajete bralcem bloga nobenega razloga, da bi vašo vsebino sploh bral naprej.

Po grobem glavnem naslovu oblikujte naslove poglavij. Tudi te opremite v obliki vprašanj.

Nato, v pogovornem in enostavno razumljivem ter marketinško privlačnem načinu, podajte odgovore na vsa vprašanja.

Odgovori naj bodo jedrnati, posamezno poglavje naj bo dolgo največ 300 besed, v vsako poglavje dodajte tudi kakšno sliko in povezavo do drugega, vašega zanimivega blog zapisa.

Za potrebe ustrezne SEO optimizacije vašega bloga zapisa (in posledično višje uvrstitve vašega bloga na vrh Googla), kakovostno opremite še SEO naslov in meta opis bloga.

Nato blog objavite.

Dodatne informacije: