Optimizacija spletnih strani je pojem za izvajanje spletnih aktivnosti, ki prispevajo k temu, da se bodo vaše spletne strani, uvrščale med najvišje prikazane spletne strani v iskalnikih.

Bolj kakovostna kot je optimizacija spletnih strani, višje uvrstitve si na spletnih iskalnikih, z njo lahko obetate. Višje uvrstitve vaših spletnih strani imajo za posledico več ogledov in več obiskovalcev vaših spletnih strani.

Čemu se optimizacija spletnih strani uporablja

Optimizacija spletnih strani se uporablja zaradi več razlogov:

  • optimizacija spletnih strani je BREZPLAČNA pot do novih obiskovalev vaših spletnih strani. Na najbolj izpostavljenih mestih spletnih iskalnikov (to so prve strani iskalnikov, ki jih vidi največ obiskovalcev) so lahko vaše spletne strani prikazane na dva načina: preko plačanih oglasov ali brezplačno – takoj, za plačanimi oglasi.

Poglejte sliko:

Povezavi do obeh prikazanih spletnih strani o optimizaciji spletnih strani sta tukaj: Kaj je optimizacija spletnih strani & Kako se izvaja SEO – MatijaZajšek.com in Optimizacija spletnih strani iz prakse – Seo-Praktik.si. Ma matijazajšek.com je predstavljena vsebina, ki govori o tem kako optimizirati spletno stran in kaj vse zajema optimizacija spletnih strani, na Seo-Praktik.si je predstavljena ponudba za izvajanje optimizacije spletnih strani.
  • optimizacija spletnih strani prinaša več klikov kot plačani oglasi.

Dobro poglejte rezultate spodnje raziskave (vir 4):

Po zgornji raziskavi je z rozasto barvo označeno koliko uporabnikov Googla klikne na plačan prikaz spletne strani (oglas na Googlu) v primerjavi z neplačanimi prikazi spletnih strani na Googlu. Raziskava je narejena za prikaze spletnih strani na namiznih napravah.

Podobne podatke prikazuje druga raziskava:

Na spodnji sliki je raziskovano koliko uporabnikov Googla klikne na neplačan prikaz spletnih strani, koliko na plačan prikaz spletnih strani (oglase) in koliko jih ne klikne na nič (t.i. zero click iskanja):

Tudi po tej raziskavi na plačane oglase prikazov spletnih strani klikne le cca. 4% uporabnikov iskalnika Google.

  • tretji razlog čemu se uporablja optimizacija spletnih strani je v tem, da optimizacija spletnih strani prinaša dolgotrajne rezultate.

    Ko so enkrat doseženi rezultati optimizacije spletnih strani – to so visoke uvrstitve prikazanih spletnih strani na prvi strani iskalnikov, brez, da bi lastniki spletnih strani, za te prikaze iskalnikom plačevali določene zneske, ti rezultati lahko trajajo več let.

    Bolj kakovostno kot je optimizirana neka spletna stran, dlje časa se bo obdržala med najvišje prikazanimi spletnimi stranmi na Googlu oz. zagotovo vsaj tako dolgo, dokler konkurenca ne bo boljše optimizirala svojih spletnih strani.

    Več mesecev zaporedoma kot je neka spletna stran uvrščena na prvi strani Googla, več obiska prejema. In za ves ta obisk ji ni treba nič plačati. Poglejte primer:

Na spodnji sliki je prikazana spletna stran www.ebonitete.si, ki se je v obdobju od oktobra 2021 do junija 2022 na prvem mestu, na prvi strani Googla, med neplačanimi prikazi spletnih strani, prikazovala kar 6 krat (od 8 mesecev).

Ključna beseda, ki jo uporabniki Googla vtipkajo v iskalnik, se na mesečni ravni, v iskalnik vtipka kar 4.400 krat.

To skupno znaša (4.400 x 6) = 26.400 prikazov spletne strani www.ebonitete.si na prvem mestu Googla.

Zakaj je pomembna optimizacija spletnih strani – rezultati študij

 

Optimizacija spletnih strani se uporablja zato, ker, višje kot so v iskalnikih prikazane vaše spletne strani, več obiskovalcev si jih ogleda. Na drugo, tretjo ali celo četrto stran iskalnikov zaidejo zelo redki uporabniki iskalnikov.

Na prvi strani iskalnika in celo na prvem mestu, pred vsemi prikazanimi spletnimi stranmi, je obiskovalcev največ. Posledično to pomeni, da višje kot je prikazana vaša internetna stran na iskalniku, več obiskovalcev bo prejela. Največ obiskovalcev zato prejme tista spletna stran, ki je v iskalnikih prikazana povsem na vrhu (t.j. prva).

Postopek, ki se uporablja zato, da se vaša spletna stran prikaže na iskalnikih najvišje se imenuje optimizacija spletnih strani.

NAMIG: Pri optimizaciji spletnih strani je zelo pomembno, da aktivnosti, ki jih morate izvajati zastavite tako, da boste z optimizacijo dosegali dolgoročne uspehe. Spletne vsebine, ki jih optimizirate za prikaze na prvih mestih iskalnika Googla, optimizirajte tako, da bodo ti na vrhu iskalnika Google, ostajali dlje časa (več let). Več časa kot uspete zadržati dosežene pozicije prikazov vaših spletnih strani na Googlu, več časa si lahko obetate brezplačne obiskovalce iz Googla. Poglejte primer na sliki:

Na sliki so prikazane dosežene uvrstitive spletne strani prvafina.si, ki na slovenskem Googlu ponuja storitev faktoringa oz. factoringa. Več mesecev kot uspe spletni strani prvafina.si obdržati dosežene uvrstitve na Googlu, več mesecev si lahko www.prvafina.si obeta brezplačne obiskovalce iz Googla.

Kako vem, da najvišje prikazane spletne strani na iskalnikih res pridobivajo največ obiskovalcev

 

Da prvo uvrščene spletne strani na iskalnikih prejemajo največ obiskovalcev, dokazujejo številne marketinške študije.

  • raziskava Chitika (vir 1) dokazuje, da najvišje uvrščene internetne strani (na prvih mestih iskalnikov) pritegnejo slabih cca. 35% uporabnikov iskalnikov:

Podobne podatke prikazuje tudi raziskava Advanced Web Ranking (vir 2):

ekoliko manjši % klikov, a vseeno zdaleč največ, so izmerili za spletne strani, ki so uvrščene najvišje v iskalnikih, na Search EngineLandu (vir 3):

Odgovor čemu se uporablja optimizacija spletnih strani je v tem, da ta pomaga internetne strani prikazati na najvišjih mestih v različnih spletnih iskalnikih, s čimer posledično, spletna stran, prejme največ obiskovalcev.

Dodatni nasveti zakaj se odločiti za optimizacijo spletnih strani, so objavljeni na obarvani povezavi.

Zakaj se optimizacija spletnih strani, med vsemi spletnimi iskalniki, v prvi vrsti, osredotoča predvsem na Google

 

Optimizacija spletnih strani za čimvišje prikazane spletne strani na Googlu je v ospredju večine optimizacijskih aktivnosti agencij in posameznikov, ki se ukvarjamo s spletno optimizacijo, zato, ker je med vsemi iskalniki, Google najbolj uporabljan iskalnik na našo polovici Zemlje.

Razmerje koliko se med spletnimi uporabniki iskalnikov uporablja Google v primerjavi z drugimi iskalniki, je prikazano spodaj:

Odgovor čemu se uporablja optimizacija spletnih strani je v tem, da ta pomaga internetne strani prikazati na najvišjih mestih v različnih spletnih iskalnikih, s čimer posledično, spletna stran, prejme največ obiskovalcev.

Dodatni nasveti zakaj se odločiti za optimizacijo spletnih strani, so objavljeni na obarvani povezavi.

Zakaj se optimizacija spletnih strani, med vsemi spletnimi iskalniki, v prvi vrsti, osredotoča predvsem na Google

 

Optimizacija spletnih strani za čimvišje prikazane spletne strani na Googlu je v ospredju večine optimizacijskih aktivnosti agencij in posameznikov, ki se ukvarjamo s spletno optimizacijo, zato, ker je med vsemi iskalniki, Google najbolj uporabljan iskalnik na našo polovici Zemlje.

Razmerje koliko se med spletnimi uporabniki iskalnikov uporablja Google v primerjavi z drugimi iskalniki, je prikazano spodaj:

zakaj-optimizacija-strani-za-google

Pravzaprav lahko sprotno uporabo iskalnika Google, v primerjavi z ostalimi popularnimi iskalniki, spremljate v “živo” na povezavi StatsCounter (vir 5). V aplikaciji, na povezavi, imate tudi možnost preverjati uporabo Googla po državah, kontinentih ter tudi po vrsti naprav (namizne naprave, mobilne naprave, itd…).

Kaj se bolj splača: optimizacija spletnih strani ali Google Ads plačljivi oglasi

 

Plačani Google Ads se bolj splačajo takrat, ko želite hitro realizirati prodajo (npr. ob prodajnih akcijah ali ob spletni prodaji sezonskih izdelkov). Obenem se plačani oglasi za spletne strani splačajo tudi takrat, ko želite hitro dobiti odgovor ali se sploh lotiti optimizacije spletnih strani.

Zakaj?

Optimizacija spletnih strani vzame čas. Če so vaše spletne strani bolj nove, lahko ta čas pomeni tudi mesece in leta.

Da boste svoje spletne strani uvrstili na prvo Googla in prejemali obiske iz Googla, se bo morala optimizacija spletnih strani izvajati dlje časa in najmanj tako kakovostno kot jo izvaja konkurenca. Prve uvrstitve in neplačani prikazi spletnih strani na prvi strani Googla, res, da ne vzamejo denarja, zahtevajo pa ogromno časa in znanja.

Zato se optimizacija spletnih strani splača takrat, ko imate res izdelano vizijo, da želite biti dolgoročno na spletu in, da se želite podati v boj za brezplačne obiskovalce.

Googlovi plačljivi oglasi se splačajo, če imate predviden marketinškii proračun za konstantno oglaševanje. Ker tisti trenutek, ko nehate plačevati za oglase, vaših spletnih strani, preprosto več ne bo na prvih straneh Googla.

Če pa se dolgoročno želite znebiti plačevanja Googlu za oglase, potem pa se podajte v optimzacijo spletnih strani.

Kaj je onsite in kaj je offsite optimizacija spletnih strani

 

Onsite optimizacija spletnih strani je pojem, ki pove, da gre za izvajanje tistih optimizacijskih aktivnosti, ki jih izvajate na svojih spletnih straneh (onsite). Offsite optimizacija spletnih strani je pojem, ki opredeljuje optimizacijske aktivnosti, ki jih izvajate izven svojih spletnih strani (offsite).

K onsite optimizaciji spletnih strani sodijo:

  • ustrezna optimizacija SEO naslovov
  • ustrezna optimizacija meta opisov
  • ustrezna optimizacija url naslovov
  • ustrezna optimizacija H oznak
  • ustrezna optimizacija slik in video vsebin
  • ustrezna optimizacija tekstovnih vsebin
  • schema mark up oz. strukturiranje podatkov

K offsite optimizaciji spletnih strani sodi gradnja različnih vrst povratnih povezav (t.i. backlinkov) z namenom dvigovanja stopnje zaupanja Googla v vaše spletne strani. Podrobnosti o offsite optimizaciji spletnih strani najdete na offsite optimizacija spletnih strani Nubia.si.

NAMIG: Za učinkovito izvajanje onsite in offsite optimizacije spletnih strani je priporočljivo, da imate za OBA sklopa optimizacijskih aktivnosti izdelano čim bolj natančno evidenco.

Na spodnji sliki poglejte evidenco onsite in offsite SEO akitvnosti za spletno stran team buildingi na poligonu Paintball-Ljubljana.si:

onsite-in-offsite-optimizacija-spletnih-strani-evidenca-team-building-paintball-ljubljana

Uporabne informacije:

Ostale informacije:

Uporaben in enostavno razumljiv video o tem kaj je optimizacija spletnih strani (angl.):

Viri:

1 – How many visitors does a high position in Google generate?
2 – Rank your website on Google 1st Page (Get more visitors and business!)
3 – Over 25% of People Click the First Google Search Result
4 – Less than Half of Google Searches Now Result in a Click
5 – StatsCounter