Pisanje bloga samo po sebi ni problem.
Najdete ustrezno platformo za pisanje (npr. WordPress), razmislite o čem bi radi pisali, sprejmete odločitev in začnete z rednim pisanjem.

Problem, ki nastopi pri večini blogerjev leži drugje…..
Kako pisati blog, da ga bodo bralci dejansko brali in, da boste od svojih blog zapisov, dejansko imeli učinek (tudi finančni).

Točno o tem govorijo spodnji nasveti.

Spodaj so predstavljeni glavni t.i. copy writing namigi, ki vam bodo pomagali pisati vaš blog tako, da bodo vaši bralci želeli vaš blog brati v celoti. S tem se bo bistveno povečala zadržanost vaših bralcev na blogu, posledično pa tudi verjetnost za to, da bralci na vašem blogu izvedejo tisti “korak” zaradi katerega pravzaprav blog sploh pišete.

Kateri so tisti koraki, ki jih upoštevajte pri pisanju bloga, zato, da povečate branost vaših blog zapisov:

  • osredotočite se na unikaten naslov bloga, ki že v samem naslovu poda razlog zakaj se vaš blog splača prebrati
  • osredotočite se na pripravo unikatne zgodbe, ki je na iskalniku Google, v povezavi z vašo tematiko, še ni
  • osredotočite se na pripravo takšnega uvoda v blog zapis, ki vzbudi pozornost
  • v blog zapisu uporabljajte t.i. bucket brigades (kratke stavke, ki pomagajo bralca ustaviti na vašem zapisu)
  • pišite pogovorno
  • uporabljajte ogromno beline (white space)
  • glavne naslove poglavij oblikujte v obliki pogumnih trditev ali vprašanj
  • uporabite ogromno slikovnega in drugega grafičnega materiala
  • naštevajte korake, dejstva, postopek
  • uporabljajte t.i. besedne zanke (loops) z namenom, da bralca preusmerjate na različna poglavja v blogu
  • najpomembnejšo informacijo postavite na vrh bloga
  • ob prikazu slik izkoristite “captions”
kako-napisati-unikaten-naslov

Na zgornji sliki vidite, da na vrhu iskalnika Google, na temo vsebinskega marketinga, “kraljujejo” naslednje vsebine:

  • prvi avtor predstavlja ponudbo za vsebinski marketing
  • drugi avtor pojasnjuje kaj je vsebinski marketing
  • tretji avtor predstavlja ponudbo za vsebinski marketing

Če sem sam, s svojim blog zapisom želel priti blizu prvim trem zapisom o vsebinskem marketingu, sem moral najti nov, unikaten naslov, temu pa je morala slediti tudi zgodba v samem blog zapisu (to pojasnjujem v poglavju nižje).

Moj blog zapis o vsebinskem marketingu, z naslovom Kaj je & kako se izvaja vsebinski marketing, za razliko od konkurečnih prikazuje še primere vsebinskega marketinga. Blog najdete na povezavi vsebinski marketing matijazajšek.com.

Kako napisati unikatno zgodbo v blog zapisu

Unikatno zgodbo v blogu zapisu napišete tako, da preverite o čem, v vaši tematiki / panogi, pišejo drugi blogi. Nato po svoj blog zapis dopolnite z bolj jedrnatimi informaciji, bolj natančnimi podatki, več informacijami in boljšo preglednostjo nad vsebino (npr. z uporabo kazala).

Najlažje boste priložnosti za unikatnost v vaši blog zgodbi odkrili tako, da pregledate poglavja, ki jih konkurečni blog zapisi (na prvi strani Googla), vsebujejo in razmislite kako bi sami dopolnili obsotječa poglavja ter tudi poiskali priložnosti za vključitev takšnih poglavij, ki jih konkurenčne vsebine, nimajo zapisane.

Poglejte primer:

kako-napisati-unikatno-zgodbo

Z vsebino o tem Kako optimizirati spletno stran sem se na Googlu uvrstil na 3. mesto. Konkurenti, ki so pred mano ali konkurenti, ki bi me želeli prehiteti, bi morali zraven pojasnil o tem kaj je optimizacija spletnih strani, kdaj in zakaj se odločiti za optimizacijo spletnih strani, koliko časa zahteva SEO optimizacija, kdaj se odločiti za SEO optimizacijo ter opisom korakov kako optimizirati spletno stran, dodati še nova poglavja, ki jih moja vsebina o optimizaciji spletnih strani, še ne “pokriva”.

Kako napisati uvod v blog zapis

Od uvoda v blog zapis je odvisno ali bodo vaši bralci bloga sploh prebrali napisano ali bodo samo “preleteli” vsebino.

Zato je pomembno, da uvod v blog začnete z t.i. hook-om oz. kaveljcem s katerim poskušate zbuditi pozornost bralca.

Poglejte primer:

kako-napisati-uvod-v-blog

Po nekaterih marketinških in copywriting študijah ima premišljeno pisanje uvodov v vaše blog zapise, za posledico, v povprečju 12% večjo branost blogov, kot, če uvod v blog ni napisan premišljeno ali sploh ni napisan.

Na zgornji sliki je prikazan uvod v zapis o tem kaj je in kako se izvaja digitalni marketing (vključno s prikazom primerov), ta blog zapis pa zaseda na Googlu drugo mesto.

Zelo podorbno in s prikazom vsega kar je poleg pritegovanja pozornosti v začetnem stavku uvoda v blog potrebno upoštevati, boste našli v zapisu Kako napisati uvod v blog.

Kako doseči, da bralci vašega bloga, obstanejo na vsebini

Večina bralcev blogov skenira (preleti) vsebino. Po nekaterih copywriting študijah le 23% bralcev v celoti prebere vaš blog, sicer pa večina vaš blog “preleti”.

Če se želite s svojimi blog zapisi uvrstiti med tiste, ki so brani in se samo “skenirani z očmi”, uporabite čimveč “grafičnih motenj”, slik in ob njih dopišite stavke, kot so:
– pozorno poglejte to
– ne spreglejte tega
– kaj pravite na tole
– bodite pozorni na spodnjo sliko
– itd….

Tem stavkom copywriting stroka pravi bucket brigades. Bucket brigades so pojmi, ki pomagajo ustaviti bralca na vašem blog zapisu. Zato je pametno, da bucket brigades postavite ob bližino grafičnih elementov (sli,, videov, itd…).

Na spodnjem primeru vidite enostavno rabo bucket brigades prijema:

kako-ustaviti-bralca-na-blogu
Copywriting prijem uporabljen v blog zapisu o trendih v spletni prodaji. Blog o tem kaj je in kako deluje učinkovita spletna prodaja, je objavljen na povezavi.

Kakšno vrsto “jezika” uporabljati v blog zapisih in zakaj

Če želite napisati blog, ki bo resnično bran, potem morate pisati v jeziku bralcev. To pomeni, da morate pri pisanju uporabljati besede, ki jih bralci razumejo. Včasih pa si tudi pomagati s slikami, da preko njih prikažete to kar razlagate.

Sleng, negativizem, tujke in ostali besednjak ne sodi v blog zapise, za katere želite, da so dejansko brani. Pišite kot govorite, a vseeno pazite na slovnico.

Pri uporabi jezika, primernega za pisanje bloga, se držite pravila, da pišete v t.i. pogovornem jeziku – to je na način kakor, da se pogovarjate z osebo, ki ji pišete. Ne pišite množici, ampak imejte med pisanjem, pred sabo, eno osebo.

Kako dosežete, da se bralci bloga ne “ustrašijo” preveč vašega teksta

Kot ste verjetno že ugotovili iz zgornjih poglavij, povprečni bralci blogov, teh ne berejo, ampak jih “skenirajo z očmi”. V kolikor se bralec bloga znajde pred ogromno količino teksta, bo to samo še dodaten motiv, da zapusti blog. Brez, da bi ga sploh prebral.

Da odpravite strah bralcev po tem, da bodo morali preveč brati na vašem blogu, uporabljate čim več beline (t.i. white space).

Smiselna in pogostejša uUporaba “beline” ni samo priporočljiva za vaše blog zapise, ampak pravzaprav za vse spletne vsebine, na katerih se nahaja tekst.

Poglejte spodnjo sliko
Na njej so označena polja z namensko rabo beline:

kako-ne-prestrasiti-obiskovalca-spletne-vsebine

Kako dosežete, da bralci bloga berejo vaša poglavja v blogu

Da bi vaši bralci blogov dejansko prebrali vsebino v posameznih poglavjih v blogu, dosežete tako, da poglavja oblikujete v obliki vprašanj.

Poglejte spodnji primer:

kako-doseci-branost-poglavij-bloga

Kako dosežete, da bralce vaša blog zgodba ne dolgočasi

Kot ste že ugotovili iz zgornjih poglavij, je eden izmed glavnih izzivov tega kako napisati dober blog, v tem, da dosežete, da bralci vaš blog dejansko preberejo.

Žal je tako, da četu boste uporabili zlate črke in napisali največje modrosti, ki jih je mogoče, bralci vašega bloga, le teh ne bodo niti opazili, ker bralce najprej pritegnejo k branju vašega bloga, slike.

Če v vašo zgodbo umestite slike, ki podpirajo zgodbo, ki jo pišete v blogu, s tem povečate branost bloga. In tudi vseh ostalih spletnih vsebin na vaši internetni strani.

Poglejte primer spodaj…

kako-pisati-nedolgocasen-blog

Za zgornji sliki prikazujem moj blog zapis, ki govori o spletnem marketingu. V tem blogu, med ostalim, razlagam tudi o tem, kako je v spletnem marketingu pomembno, da za vsako ključno besedo, za katero pripravljate spletno vsebino (kamor sodi tudi bloganje) najprej preverite ali je blog vsebina sploh najbolj primerna vrsta za targetirano ključno besedo. Primer tega prikazujem na ključni besedi “jedilni pribor”, na sliki (ki “podpira” moje navedbe) pa prikazujem s puščicami na kaj je treba biti pozoren.

Tako dosežete, da slike v blogu sodijo v kontekst posameznega poglavja, ki ga pišete v blogu.

Dodatne informacije:

  • če želite vaše bloge pisati tako, da so zraven tega, da bodo super brani, uvrščeni tudi na vrhnjih pozicijah iskalnika Google, je pri pisanju blogov potrebno upoštevati še SEO smernice. Brezplačen SEO tečaj za pisanje blogov po aktualnih SEO smernicah najdete na povezavi Optimizacija spletnih strani v 12 korakih.
  • ostali nasveti za SEO in bloganje

Kako napisati perfekten blog zapis v eni uri (video):