Pristajalna stran oz. landing page je spletna stran katere cilj je od obiskovalcev doseči, da izvedejo naslednji želen korak (npr. oddajo e naslov, oddajo zanimanje za neko storitev, kupijo izdelek, si downloadajo vaše e kataloge, itd…).

Neka spletna stran je lahko izdelana tako, da jo v celoti sestavlja zgolj ena pristajalna stran (t.i. one page stran), v večini primerov pa imajo spletne strani izdelanih več pristajalnih strani, za doseganje več različnih konverzijskih ciljev.

Izraz pristajalna stran je nastal zato, ker si upravljalci spletnih strani želimo, da obiskovalci naše spletne strani, po ogledu različnih vsebin (npr. strani o nas, vstopne strani, ponudbe, branju bloga), pristanejo na pristajalnih straneh in naredijo enega od zgoraj napisanih, želenih naslednjih korakov.

Dodatne informacije o tem kaj je pristajalna stran, najdete na povezavi.

Kaj je cilj pristajalne strani

Cilj kakovostnih pristajalnih strani je pridobitev konverzije. Konverzija je sprememba obiskovalca pristajalne strani v nekoga, ki je bodisi oddal zanimanje za vaše storitve, kupil izdelek v vaši spletni trgovini, oddal elektronsko pošto, začel slediti vašemu podjetju na družabnih omrežjih, itd…

Kakšne pristajalne strani so bolj učinkovite

Praviloma so bolj učinkovite tiste pristajalne strani, ki uspejo bolj jasno (in manj konfuzno), bolj enostavno razumljivo in pregledno ter marketinško privlačno (upoštevajoč dizajn in uporabniško izkušnjo) sporočati kaj želijo, da njihov obiskovalec na njih naredi.

Obenem so bolj učinkovite tiste pristajalne strani, ki znajo uporabljati marketinške elemente na pristajalni strani (tekste, slikovni in video material) na način, ki pri obiskovalcih pristajalnih strani povzroča, da si le ti, želijo narediti naslednji korak in ne tiste, ki obiskovalce pristajalnih strani “potiskajo/silijo” proti konverzijskim ciljem.

K učinkovitosti pristajalnih strani močno prispeva oseben pristop k predstavitvi ponudbe na pristajalnih straneh, saj obiskovalci prej naredijo naslednji korak na pristajalni strani, če se znajo poistovetiti z osebo, ki jim priporoča naslednje korak (in ne z blagovno znamko), pristnost v tekstovnem in slikovnem sporočanju vsebine na pristajalnih straneh ter t.i. social proof (dokaz prisotnosti ponudnika na družabnih omrežjih).

Izmerjeno večjo učinkovitost dosegajo tiste pristajalne strani, ki vključujejo tudi ustrezne video vsebine. Npr.: v primeru ponujanja storitev je ustrezna video vsebina tista, ki prikazuje npr. postopek odpravlja težav, ki jih vaša storitev prinaša.

Primer pristne, osebne in visoko konvertirajoče pristajalne strani, si poglejte na povezavi, na kateri so ponujena različna izobraževanja in tečaji za digitalni marketing. Pristajalna stran na povezavi tudi vključuje vse elemente, ki so predstavljeni v spodnji preglednici kot priporočeni za učinkovite pristajalne strani.

Vsebinska šablona (ogrodje) za učinkovito pristajalno stran

Na spodnjih dveh slikah vidite razliko med večinoma izdelanimi pristajalnimi stranmi in pristajalnimi stranmi, ki so (izmerljivo/dokazano) prodajno bolj učinkovite:

Običajno izdelana pristajalna stran (A)

Kaj nudimo
Kakšne funkcionalnosti ponuja naš produkt oz. storitev
Podrobnosti o produktu oz. storitvi
Poziv h konverziji (nakupu, oddaji zanimanja)

Prodajno učinkovita pristajalna stran (B)

To je ovira s katero se srečujete
To je rešitev, ki vam pomaga odpraviti težavo
To je razlika od katerih se razlikujemo od drugih
To je razlog zakaj je naš produkt dober za vas
To je naša obljuba

Razlika v vsebini na večinoma izdelanih pristajalnih straneh in v vsebini na nekaterih, najbolj učinkovitih prodajnih pristajalnih strani je v tem, da se vsebina na pristajalnih straneh A osredotoča predvsem na opisovanje tega kaj nudite, kakšne so funkcionalnosti in značilnosti vaših produktov in rešitev ter na koncu upate, da se bodo obiskovalci odločili za konverzijo.

Na pristajalnih straneh B je vsebina osredotočena na opis težav, ovir, izzivov in problemov s katerimi se soočajo obiskovalci pristajalne strani. S tem poveste svojim obiskovalcem, da razumete v čem je njihova težava, navsezadnje pa so tudi kupci prej tisti, ki imajo določene težave in probleme, kot kupci, ki le prebirajo zmogljivosti in sposobnosti vaših produktov in storitev.

Prodajno učinkovite pristajalne strani v drugem delu natančno, jasno in razumljivo ter pregledno razložijo kako se lotijo odpravljanja težave, ki jo imajo kupci. Nato sledi pojasnitev argumentov zakaj se naj obiskovalci odločijo za vas in ne za vaše konkurente. Tukaj morate definirati svoj t.i. USP – unique selling proposal. Prodajni argument, ki pomaga kupcem odločiti zakaj naj izberejo vas.

Temu sledijo dodatni argumento za nakup, na koncu pa prodajno besedilo na spletni strani, podkrepite z obljubo, ki jo daste svojim kupcem.

Kdaj narediti, da je že vstopna spletna stran, pristajalna stran [prikaz na primeru www.ebonitete.si]

V primerih, ko imate v svoji ponudbi eno primarno storitev ali enega glavnega, t.i. vlečnega “konja”, preko katerega primarno pritegujete in ujemate nove leade, se splača kot pristajalno spletno stran, zastaviti že vstopno spletno stran. Še posebej, če imate možnost izdelati uporabno aplikacijo, ki pomaga spletnim obiskovalcem vaše strani pridobiti določene informacije.

Poglejte vrhunsko izdelano vstopno spletno stran spletne domene www.ebonitete.si. Na njej so že na vstopni strani izdelali aplikacijo, ki njihovim obiskovalcem pomaga pridobiti bonitetne informacije o bonitetnih ocenah različnih poslovnih subjektov.

vstopna-pristajalna-stran-ebonitete.si_

DODATEN NAMIG: Vrhunsko izdelane pristajalne spletne strani ne upoštevajo samo tekstopisja, uporabniške izkušnje, dizajna in ostalih elementov, ki so opisani zgoraj za to, da bo vaša pristajalna spletna stran, prodajno maksimalno učinkovita. Res vrhunsko izdelane pristajalne spletne strani so , ob upoštevanju vsega zgoraj, tudi maksimalno ustrezno SEO optimizirane – zato, da se za targetirane ključne besede, znajdejo tudi na prvih mestih iskalnika Googla. S tem hkrati pridobivajo še vedno več obiskovalcev. Za to kako SEO ustrezno optimizirati spletne vsebine, ne samo na pristajalnih straneh, ampak na splošno v vseh spletnih vsebinah na vaši internetni strani, imate podorbno in po korakih razloženo v članku Kako optimizirati spletno stran.

Kdaj se odločiti za izdelavo pristajalne strani

Pristajalno stran, v klasičnem pojmovanju spletnega marketinga, ne potrebuje vsaka spletna stran. Nasprotno. Spletne trgovine imate namesto pristajalnih strani izdelani produktne strani in strani s kategorijami izdelkov. Ter navsezadnje strani, ki vodijo obiskovalce do blagajne.

Po drugi strani, pa obstaja cela skupnost marketinških copywriterjev in tudi SEO optimizatorjev spletnih strani, ki zagovarjajo, da bi pravzaprav vsaka spletna podstran in vsaka vsebina na posamezni spletni strani, morala biti pristajalna stran.

Pojem pristajalna stran namreč enačimo s ciljem doseči konverzijo na spletni vsebini. Po zgornji razlagi bi pravzaprav lastniki spletnih strani morali imeti ambicijo, da dosegajo konverzijo na vsaki izmed svojih spletnih vsebin.

Za pristajalno spletno stran se odločite čimprej, predvsem v komercialnih in podjetniških vodah – saj je cilj teh spletnih strani najbrž znan od vsega začetka. Ne imeti zgolj spletno vizitiko, ampak spletno stran, ki pridobiva nove posle.

V nekaterih drugih panogah pristajalnih strani sploh ne potrebujejo. Npr., če se spletna stran “monetizira / kapitalizira / vnovčuje” tako, da so na njej prikazane spletne reklame (npr. bannerji), ni nobene potrebe po tem, da si date izdelati na takšni spletni strani, ločeno pristajalno stran. Cilj, ki ga imate z obiskovalce takšne vaše spletne strani je, da le ti čimprej klikajo na vaše reklame (saj ste od tega plačani).

NAMIG: Osnova kakovostne pristajalne strani naj bo preprostost in preglednost. Bolj kot bo obiskovalcem vaše spletne strani pregledna in takoj razumljiva vaša pristajalna stran, več konverzij iz strani si lahko obetate.
Če je le mogoče, opremite glavne prednosti oz. argumente za sodelovanje z vami z ikonami, da pregledno poudarite glavne argumente vaše pristajalne strani za konverzijo. Poglejte primer na povezavi zavarovanje terjatev prvafina.si in bodite, na povezavi, pozorni na to kako so argumenti za zavarovanje terjatev na prvafina.si predstavljeni v bližini ikon.

Zakaj se odločiti za pristajalno stran

Za pristajalno spletno stran se odločite predvsem zato, da izboljšate konverzije vaše spletne strani. Tako v količinskem smislu (več konverzij) kot v kakovostnem smislu (bolj ciljane in vroče konverzije). Še posebej pri večjih spletnih straneh se pokaže ambicija po izdelavi več pristajalnih strani, zato, da upravitelji spletne strani lažje segmentirajo konverzije glede na resnost in zagretost npr. nakupa oz. glede na interes za sodelovanje s spletno stranjo.

NAMIG: Pri izdelavi pristajalnih strani bodite pozorni na to, da s slikami podprete tekstovno besedilo (copy) pristajalne strani. To lahko še najbolj učinkovito naredite tako, da se ustrezne slike prikazujejo v ozadju pristajalnih strani, medtem, ko obiskovalci skrolajo po vsebini strani. Kako to zgleda in noro konvertira v kupce, si poglejte na realnem primeru spletne strani Paintball-Ljubljana.si, na pristajalni strani za laser tag.
Kliknite na povezavo laser tag Ljubljana in bodite pozorni kakšne slike se prikazujejo medtem, ko skrolate po vsebini pristajalne strani (laser puške, poligon za laser tag, galerija laser tag opreme, itd…).

Ali pristajalne strani izdelati sam ali jih dati izdelati drugim

Ena in druga pot prinašata svoje koristi in pomanjklivosti.

Če boste pristajalne spletne strani dali izdelati drugim, imate prednost v tem, da profesionalni izdelovalci strani že vedo katere elemente in kako mora biti sestavljena vsebina, da bo ta prodajno maksimalno učinkovita. Slabost pri odločitvi, da vam drugi izdelajo pristajalne strani, je v tem, da je pristajalne strani izdelati razmeroma enostavno; zadošča grafika, soliden tekstopisec in nekdo, ki se srednje dobro razume na postavljanje vsebin na spletnih straneh. Zaradi tega obstaja velika verjetnost, da boste naleteli na nekoga, ki bo trdil, da zna izdelati pristajalno stran – ne bo pa njegova odgovornost ali bo vaša pristajalna stran tudi učinkovita ali ne.

Prednost v tem, da si sami izdelujete svoje pristajalne strani je v tem, ker vi sami, zase, najbolj natančno razumete vašo stroko ter vaš produkt in storitve ter točno veste katere prednosti ti prinašajo za vaše potencialne kupce. Zunanji izvajalec tega ne razume tako kot vi sami. Slabost pri samostojni izdelavi pristajalnih strani je v tem, da pač morate poznati osnove dobrega marketing copywritinga, osnove ux-a, torej osnove kakovostne uporabniške izkušnje, nekaj računalniških znanj za postavitev pristajalne strani in nekaj malega morate imeti tudi “okusa” za dizajn.

Kaj je lead magnet na pristajalnih straneh

Lead magnet je, zapisano “po domače” “vaba”, ki jo postavite na pristajalne strani, da sprožite pri obiskovalcih, da naredijo vam želen korak, ko si ogledujejo vašo spletno stran.

Primer:

  • recimo, da imate pristajalno spletno stran katere glavni cilj je dosegati čimveč elektronskih naslovov obiskovalcev pristajalne strani. Na takšno stran postavite npr. brezplačen katalog za dolvleko in, vsak obiskovalec, ki želi dobiti ta katalog, mora pred dolvleko, izpolniti obrazec ter v njem pustiti svoj elektronski naslov. Temu katalogu rečemo, da je lead magnet za to pristajalno stran. Iz naslova izdelovanja čim bolj učinkovitih lead magnetov in iz posledično, naslova generiranja čim večjega ter čim bolj kakovostnega števila leadov, se je razvil marketinški pojem lead generation. Podrobnosti o tem kaj je lead generation, najdete na povezavi.

Dodatne informacije:

Uporaben video o tem kaj je pristajalna stran:

Viri:

1 – What Is a Landing Page?