Biti prvi na Googlu ali biti vsaj s svojo spletno stranjo uvrščen na prvi strani Googla, prinaša internetnim stranem številne prednosti.

Večja vidnost in opaznost spletne strani, povečano število klikov na internetno stran in posledično večje število ogledov spletnih strani, pomeni večjo možnost za izboljšanje in povečanje prodaje, več možnosti za hitrejše pridobivanje poslov in novih strank preko Googla, več naročnikov na vaše novice, bralce spletnih vsebin in še in še.

Spodaj so podrobneje podani odgovori na najpogostejša vprašanja v zvezi s tem kako svoje internetne strani hitreje uvrstite na prvo Googlovo stran, ali se tega “podviga” lotiti sami oz. s pomočjo strokovnjakov za SEO optimizacijo, koliko časa traja, da internetno stran, pripeljete na prvo Googlov stran ter tudi s katerimi ključnimi besedami je težko doseči top pozicije na Googlu v kratkem času.

Iz odgovorov v nadaljevanju tega prispevka, boste videli, da priti na prvo stran Googla, ni enostavno. Ob tem se seveda marsikomu najprej pojavi vprašanje ali se naj podviga “dvigovanja” spletne strani priti prvi strani Googla, loti sam ali pač s pomočjo zunanjih SEO strokovnjakov. Zato je najprej, prvi odgovor, namenjen temu vprašanju…

Ali se sam truditi pripeljati spletno stran na prvo stran Googla ali s pomočjo SEO strokovnjaka

Odvisno od tega kako pomembno vam je razumeti aktivnosti in znanje spletne optimizacije ter koliko želite ceniti izkušnje, ki jih ima nekdo z optimizacijo spletnih strani, je v nekaterih primerih za dobre uvrstitve na Googlu, bolje priklicati na pomoč SEO strokovnjake, v nekaterih primerih pa se spletne optimizacije, lotiti sam.

Za zunanjega SEO strokovnjaka se odločite v primerih, ko ste pripravljeni odšteti želen znesek za optimizacijo spletnih strani (t.j. ponavadi takrat, ko z zahtevanimi spletnimi aktinvostmi SEO optimizacije, že imate izkušnje).

Če se želite sami dolgoročno podati na polje samostojne optimizacije spletnih strani, npr., če želite storitve spletne optimizacije, ponujati tudi sami, potem je bolje, da se “boja” za prva mesta na Googlu, lotite brez zunanjih SEO strokovnjakov. Saj boste tako nabrali največ izkušenj (bučke okrog SEO optimizacije pa vam bo tudi prodajal le še redkokdo).

Koliko časa v povprečju traja, da spletno stran uvrstite na prvo stran Googla

Nekatere SEO študije dokazujejo, da se na prvo stran Googla, izmed novo postavljenih spletnih strani, uvrsti le dobrih 5% “najbolj srečnih (vir1).

Povprečna starost spletnih strani, ki se nahajajo na prvi strani Googla, na prvih mestih, je čez 950 dni:

offsite SEO optimizacija ucinki

Potreben čas za uvrstitev spletnih strani na prvo Googlovo stran, je povezan s starostjo spletne domene (saj Google bolj zaupa dlje časa obstoječim spletnim stranem), hkrati pa je odvisen tudi od vrste in kakovosti izvajanja zahtevanih SEO aktivnosti, ki posamezno internetno stran, uvrščajo na Goolgu.

Hkrati je čas, za doseganje prvih mest ali prve strani Googla, odvisen tudi od panoge, dejavnosti in težavnosti konkurence ter ključnih besed, preko katerih želite spletno stran pripeljati na prvo Googlovo stran.

Če je ključna beseda pretežka in visoko konkurenčna, bo trajalo več let, da boste prišli preko nje na prva mesta na Googlu, za lahke, t.i. dolgorepe ključne besede, zadoščajo osnovna onsite SEO znanja in nekaj dni.

Kako lahko hitro uvrstite svojo spletno stran na prvo stran Googla

Hitra uvrstitev spletne strani na prvo Googlovo stran je mogoča le za t.i. lahke (imenovane tudi dolgorepe) ključne besede, sicer pa k hitrosti uvraščanja spletnih strani na najvišjih pozicijah na Googlu, močno prispeva tudi sama struktura spletne strani, zadovoljevanje t.i. iskalnega namena (search intent) ter konstantno delo na tem, da dosežete zastavljene cilje.

Lažja kot je targetirana ključna beseda, večja je možnost, da boste (s kakovostno spletno vsebino), na Googlu, dosegli odlično pozicijo ali celo prvo mesto. Težja kot je ključna beseda, več časa bo potrebno za njeno višjo uvrstitev.

Nekatera orodja za SEO v te namene prikazuje tudi t.i. SEO difficulty (težavnost posameznih ključnih besed), z namenom, da še pred samo izvedbo SEO kampanje premislite koliko energije, časa, stroškov in napora bo potrebno za boljše in višje uvrstitve na Googlu.

Če želite na hitro uvrstiti svojo spletno stran na prva mesta na Googlu, vam bo najlažje to uspelo tako, da svojo spletno stran, rangirate na prvo stran tako, da SEO optimizirate spletno vsebino za vaše ime blagovne znamke.

Na spodnji sliki je prikazan primer….

Spodaj je prikazana hitro dosežena pozicija 1, na prvi strani Googla, za spletno stran ebonitete.si za ključno besedo, ki je hkrati ime njihove blagovne znamke: ebonitete:

branding-ebonitete

Zeleni stolpci na zgornji sliki prikazujejo uvrstitve spletne strani s ključno besedo ebonitete (kar je ime blagovne znamke spletne strani ebonitete.si), po mesecih. Pozicija 1 (na prvi strani Googla) je dosežena prvi mesec.

S kakšnimi ključnimi besedami ne morete hitro na prvo stran Googla

Najtežje oz. praktično nemogoče je z najtežjimi in najbolj konkurenčnimi ključnimi besedami priti na prvo stran Googla, na hitro.

Najtežje ključne besede imajo največje iskalne volumne, kar pomeni, da so tudi v isklalniku najbolj zanimive za ponudnike, s čimer se posledično na vsebinah, SEO optimiziranih za njih, izvaja največ aktivnosti, to pa prinaša večjo konkurenco.

Če se želite prebiti na prvo stran Googla, z najtežjimi ključnimi besedami, boste morali uporabiti vseh SEO taktike, ki jih je mogoče, za dosego cilja. Med te sodijo konstantno izboljševanje obstoječih spletnih vsebin (po aktualnih SEO smernicah oz. onsite SEO optimizacija), preverjanje konkurence zakaj vas prekaša, iskati nove ključne besede (kjer konkurenca ni tako močna), konstantno graditi povratne povezave (t.i. offsite SEO optimizacija) in še in še.

Na spodnji sliki je prikazan čas (v mesecih po različnih stolpcih), ki je bil potreben, da je na prvo stran, z zelo konkurenčnimi ključnimi besedami, uspelo priti slovenski spletni trgovini Pohištvo123.si:

iskalni-volumen-vzmetnice

Konstantne aktivnosti, ki jih je potrebno izvajati, da tudi z zelo konkurenčnimi ključnimi besedami, uvrstite spletno stran, na prvo Googlovo stran

Konstantne aktivnosti za redno borbo spletnih strani za prva mesta na Googlu, so naslednje:

  • izboljševanje obstoječih spletnih vsebin po aktualnih SEO pravilih
  • objavljanje novih spletnih vsebin na podlagi novih najdenih ključnih besed
  • izboljševanje notranje povezanosti posameznih spletnih vsebin (t.i. interno linkanje)
  • konstantna gradnja povratnih povezav (offsite SEO optimizacija)

Dodatne informacije:

  • za vedno več ključnih besed in vedno tršo konkurenco v iskalniku Google, je vedno težje priti na prvo stran Googla. Zato je v prihodnosti pričakovati, da bo dela na področju spletne optimizacije, vedno več, potrebnega pa bo tudi vedno več znanja, discipline, volje in organiziranosti. Hkrati pa tudi upoštevati, da niso vse ključne besede, sploh vredne borbe za prva mesta na Googlu. Več o tem v članku Koliko je vredno prvo mesto na Googlu.
  • uporabni nasveti na temo tega kako do prvih mest na Googlu, so objavljeni tudi na drugi povezavi
  • ena od dobrih praks za hitre uvrstitve spletnih strani na prvo stran Googla, je tudi t.i. competition research. Opazujte kako do hitrih pozicij pridejo spletne strani v vaši panogi. Tako je recimo hitro uspelo do prvih strani na Googlu, švedsko/slovenski spletni strani Ikea, podjetje, ki obvlada optimizacijo spletnih strani za Ikea, pa upravlja tudi nekatere druge, najbolj znane slovenske spletne trgovine (npr. Pikapolonica)

Viri:

1 – How long does it take to rank in Google? (A study by Ahrefs)

Matija

Vodja ekipe na Seo-Praktik.si.
Osebna spletna stran: Matija Zajšek.com.