Onsite SEO optimizacija je pojem, ki označuje izvajanje SEO optimizacijskih aktivnosti, ki jih uredniki in lastniki spletnih strani, izvajate NA svojih spletnih straneh. Za razliko od vseh spletnih aktivnosti, povezanih s povečevanjem števila obiskovalcev na vaše spletne strani (ki jih lahko izvajate na internetu tudi izven svoje spletne strani, npr. na spletnih forumih, itd,…), onsite SEO optimizacija predstavlja tiste spletne aktivnosti, ki se dotikajo priprave in izboljšave vaših spletnih vsebin, SEO ustrezno povezovanje spletnih vsebin med seboj in drugo. Podrobnosti o tem kaj je onsite SEO optimizacija in kako jo izvajati so predstavljene tudi v nasvetih, na povezavi.
- Razlika med onsite in offsite SEO optimizacijo
- Naraščanje števila obiskovalcev s pomočjo “lahkih” ključnih besed
- Izboljševanje uvrstitev spletne strani za težke ključne besede [s pomočjo ustreznega povezovanja vsebin med seboj]
- Sporočanje Googlu in uporabnikom spletne strani katere vsebine so najpomembnejše
- Redno osveževanje spletne strani z novimi vsebinami [kot podlaga za promocijo spletne strani na družabnih omrežjih]
- Dodatne informacije o onsite SEO optimizaciji
Razlika med onsite in offsite SEO optimizacijo
Glavna razlika med onsite SEO in offsite SEO optimizacijo je v tem, da z onsite SEO optimizacijo (imenovano tudi onpage SEO optimizacija) opredeljujemo vse tiste spletne aktivnosti, katerih posledice so vidne na naši spletni strani, z offsite SEO optimizacijo (imenovano tudi offpage SEO optimizacija) pa vse tiste spletne aktivnosti, ki jih počnemo na internetu z namenom, da izboljšamo izpostavljenost svoje spletne strani, a jih ne izvajamo direktno na svoji spletni strani.
Glavne onsite SEO optimizacijske aktivnosti pojasnjuje spodnja slika:
Onsite SEO optimizacija je npr.:
- izboljšanje naslovov spletnih vsebin, ki jih spremenimo v marketinško bolj privlačne (s čimer dosegamo večjo zadržanost in branost naših spletnih vsebin ter večjo klikabilnost naslovov naših vsebin, ki jih v iskalniku, prikazuje Google),
- izboljšanje povezanosti spletnih podstrani/vsebin med seboj, s čimer Googlovim pajkom kažemo pot do naših najpomembnejših spletnih vsebin,
- izboljšanje opisov produktov v spletnih trgovinah, s čimer obiskovalcem naše spletne trgovine pomagamo bolje razumeti koristi, ki jih izdelki in storitve prinašajo kupcem,
- itd…
Nekatere SEO študije dokazujejo, da je razmerje potrebnega dela za izboljšanje vidnosti spletne strani na Googlu, v razmerju 25% proti 75% v korist offpage SEO optimizacije, sicer pa je podrobnejša razlaga o tem ali je mogoče spletno stran uvrstiti v iskalniku Google višje brez offpage SEO optimizacije, objavljena na povezavi Ali je mogoče rangirati spletno stran brez offsite SEO backlinkov:
V nadaljevanju so predstavljene najbolj izrazite koristi, ki jih spletnim stranem, prinaša t.i. onsite SEO optimizacija…
NAMIG: Preberite še Kako optimizacija spletnih strani prispeva k povečanju obiska spletne strani.
Naraščanje števila obiskovalcev s pomočjo “lahkih” ključnih besed
Ključne besede, med seboj, razlikujemo na različne načine.
Po eni strani, poznamo informativne, navigacijske in nakupne ključne besede, po drugi strani, pa se ključne besede delijo tudi na težke (t.i. generične ključne besede) in lahke (t.i. dolgorepe ključne besede). Vse podrobnosti o pojmovanju in razlikovanju ključnih besed boste našli v Vodniku za raziskovanje ključnih besed.
Prva korist onsite SEO optimizacije je ta, da lahko z natančnim, ustreznim ter doslednim izvajanjem onsite SEO optimizacije, spletne vsebine, optimizirane za dolgorepe/lahke ključne besede, na vaši internetni strani, pripravite tako, da se le te uvrstijo na prva mesta na Googlu, brez, da bi zato morali izvajati kakršnekoli druge spletne aktivnosti.
Priprava spletnih vsebin na onsite SEO ustrezen način zato predstavlja prihranek časa, saj se vam po objavi spletne vsebine, optimizirane za dolgorepe ključne besede, ni potrebno več ukvarjati z ničemer drugim kot zgolj s promocijo pripravljenih vsebin, na družabnih omrežjih.
Onsite SEO optimizacija pomeni tudi prihranek denarja, saj, kot lahko razberete iz slike zgoraj, še posebej offsite SEO optimizacija (link building, točka 2 na sliki) zahteva tudi precej denarnega vložka, ki ga s pripravo onsite SEO ustreznih vsebin za dolgorepe ključne besede, ne trošite.
Spodaj je primer izboljševanja uvrstitev spletne trgovine Pohištvo123.si v iskalniku Google, kot posledica konstantnega izvajanja onsite SEO optimizacije, v letu in pol dela:
Izboljševanje uvrstitev spletne strani za težke ključne besede [s pomočjo ustreznega povezovanja vsebin med seboj]
Druga korist onsite SEO optimizacije je v tem, da ta prispeva tudi k izboljšanju uvrstitev vaših spletnih vsebin, ki so optimizirane za t.i. težke/generične ključne besede. Ob pogoju, da so vaše spletne vsebine SEO ustrezno med seboj povezane (polinkane).
Notranje povezave (t.i. internal links) pomagajo Googlovim pajkom razumeti katere spletne vsebine so vam/ustvarjalcem spletnih vsebin, najpomembnejše in več kot iz vaših spletnih vsebin, “kaže” notranjih povezav na vsebine, ki so optimizirane za težke ključne besede, bolj to prispeva k izboljšanju uvrstitev spletnih vsebin optimiziranih za te, generične/težke ključne besede.
Učinkovito “vnovčevanje” potenciala ustrezne gradnje notranjih povezav med posameznimi spletnimi vsebinami dosegate tako, da pazite na čimveč kratno povezovanje spletnih vsebin do vam najpomembnejših vsebin, kakor tudi, da je v tem povezovanju upoštevana SEO ustrezna raba anchor teksta. Podrobnosti o tem najdete na povezavi.
Spodaj je na sliki, iz spletne strani Ebonitete.si, na url naslovu, na katerem je opisana bonitetna ocena, preko notranjih povezav, razvidno, da so spletni strani Ebonitete.si, pomembne vsebine, ki opisujejo bonitetno poročilo, njihovo bonitetno hišo ter vstopna spletna stran ebonitete.si:
Sporočanje Googlu in uporabnikom spletne strani katere vsebine so najpomembnejše
Spletno, digitalna in SEO stroka, v svojih nasvetih, pogosto omenja, da je Googlu in uporabnikom, na vse mogoče načine potrebno povedati/pokazati, katere spletne strani/podstrani/vsebine so bolj pomembne od drugih. Da to dosegate z notranjim povezovanjem in internimi linki, je razloženo že v zgornjem poglavju. Je pa mogoče uporabnikom in obiskovalcem vaše spletne strani (in Googlu) tudi drugače “pokazati” kaj na vaši spletni strani je najbolj pomembno. To naredite s t.i. pravilom globine tretjega klika.
Globina tretjega klika je izraz, ki vam pove, da morate na spletni strani poskrbeti za to, da so vaše najpomembnejše spletne vsebine, od glavne spletne strani oz. od točke vstopa obiskovalca na spletno stran, oddaljene največ 3 klike. Na ta način je pot do najpomembnejših spletnih vsebin, kratka in posledično uporabnike hitro pripelje do vsebin, ki jim jih želite prikazati.
Iz tega izhaja naslednja korist onsite SEO optimizacije. Ob upoštevanju zasnove spletne strani po pravilu globine tretjega klika, obiskovalcem spletne strani olajšujete pot do rešitve njihove težave (v obliki vaše storitve oz. produkta), ta korist za obiskovalce, pa posredno predstavlja tudi pozitiven signal za Google, saj le ta, želi na vrhu svojega iskalnika, svojim uporabnikom, prikazovati spletne strani, ki so najbolj koristne.
Redno osveževanje spletne strani z novimi vsebinami [kot podlaga za promocijo spletne strani na družabnih omrežjih]
Onsite SEO optimizacija je temelj kakovostnih blog zapisov. Več kot na spletni strani objavljate kakovostnih blog zapisov, več imate “materiala” za promocijo na družabnih omrežjih.
Sveže objavljeni, onsite SEO optimizirani blog zapisi se lahko promovirajo na Instagramu, Facebooku, LinkedIn omrežju, v Google my business profilu, na Twitterju, itd…
Po eni strani, onsite SEO optimizirani blog zapisi za dolgorepe ključne besede, targetirajo, vsak zase, na 10, 20 ali 30 do 50 uporabnikov Googla, ki posamezno, dolgorepo ključno besedo, vtipka v iskalnik (vsak mesec), po drugi strani, ti zapisi pomagajo “potiskati” višje v Googlu, spletne vsebine, optimizirane za težke/generične ključne besede, tretja korist pa je pritegovanje uporabnikov družabnih omrežij.
Vedno sveža vsebina pred očmi uporabnikov družabnih omrežij vpliva na pozitiven branding in predvsem na to, da niste s svojimi spletnimi vsebinami, dolgočasni in preveč ponavljajoči.
Dodatne informacije o onsite SEO optimizaciji
- Uporabne in praktične nasvete o tem kako izvajati onsite SEO optimizacijo, boste našli tudi na spletni strani SEO in digitalni marketing na Mizarstvo.si, kjer so predstavljeni konkretni prikazi onsite SEO praks, ki se izvajajo na spletni strani Mizarstvo.si.
- Praktični napotki za spletni marketing in SEO optimizacijo so objavljeni tudi na spletni strani Omega3.si, v rubriki podjetništvo. Med tam objavljenimi nasveti boste našli temeljito razlago o tem kaj je optimizacija spletnih strani, primere vsebinskega marketinga in druge.
- Največ praktičnih idej o tem kako se izvaja onsite SEO optimizacija, boste dobili (tudi) tako, da opazujete kako onsite SEO optimizacijo izvajajo nekatere največje blagovne znamke v Sloveniji. Če boste ubrali to pot, priporočamo ogled kako je onsite SEO urejen na spletni strani Pikapolonica.si.
- Dodatne informacije najdete tudi v članku Kako SEO optimizacija pomaga ustvarjati pasivni zaslužek.
Viri:
1 – 10 Essential On-Page SEO Factors You Need to Know
Matija
Vodja ekipe na Seo-Praktik.si.
Osebna spletna stran: Matija Zajšek.com.