Kariera v digitalnem marketingu zanima vedno več posameznikov. Ne samo tistih, ki si želijo svoje samostojne poti na področju digitalnega trženja, temveč tudi tistih, ki delate v različnih podjetjih, kjer digitalna prisotnost prihaja vse bolj v ospredje razmišljanj o prihodnosti podjetij.
Spodaj so, za tiste, ki vas zanima kariera v digitalnem marketingu, podrobneje predstavljeni odgovori na nekatera, najpogosteje postavljana vprašanja, v zvezi z digitalnim trženjem…
Kako se lahko digitalnega marketinga priučim sam
Najceneje (ne pa tudi najhitreje) se kariera v digitalnem marketingu začne tako, da se posameznik, ki je zainteresiran za pridobitev znanj iz področja digitalnega trženja, marketinga začne učiti sam.
Poti do učenja o digitalnem marketingu je več:
- prebiranje spletnih blogov in nasvetov na temo digitalnega marketinga
- spremljanje podcastov že uspešnih digitalnih tržnikov
- spremljanje video kanalov uspešnih digitalnih marketingarjev
- prebiranje knjig
- udeležba na webinarjih
- udeležba na online tečajih za digitalni marketing
- udeležba na predavanjih, delavnicah in tečajih za digitalni marketing
- itd….
NAMIG: Ni vsak pristop k učenju digitalnega marketinga, primeren za vse in ni za vsakega izmed nas, primeren isti pristop. Če se želite naučiti sami digitalnega marketinga, spoznajte najprej, kateri izmed pristopov k učenju digitalnega marketinga, vam najbolj ustreza in šele nato se lotite iskanja virov (avtorjev, vsebin,..) znotraj posameznega pristopa.
Če radi prebirate knjige, potem poiščite dobre knjige na temo digitalnega trženja (bodite pozorni na letnico izdaje, ker je umetnost digitalnega marketinga veda, ki se hitro spreminja). Če iščete pot do učenja o digitalnem marketingu na način, da lahko postavljate vprašanja, potem bo morda obisk predavanja oz. obisk webinarja, tista pot, ki bo ustrezna za vas.
Katere veščine so zaželene za kariero v digitalnem marketingu
V nasprotju z večinskim prepričanjem, da kariera v digitalnem marketingu, ustreza zgolj “posvečenim”, ki obvladajo kodiranje in posedujejo tehnično znanje kako upravljati s posameznimi spletnimi platformami, so dejanske “zahteve” po veščinah, potrebnih za osvojitev učinkovitega digitalnega marketinga, vezane prej bolj na sposobnost komuniciranja, pisanja tekstov (za vsebinski marketing), sposobnost profesionalnega odzivanja na objave drugih (npr. na družabnih omrežjih), sposobnost analitičnega in strateškega razmišljanja in podobno.
Znanje kodiranja, grafično oblikovanje, spletna optimizacija in podobno so zgolj “podporne veščine”, ki jih je dobro poznati, zagotovo pa niso pogoj za uspešno kariero v digitalnem marketingu.
Ali se je digitalnega marketinga priučiti težko
Vsaka stvar je na začetku težka. Oz. vsaka stvar je težka – a, samo tako dolgo, dokler ni lahka.
Priučiti se digitalnega marketinga je lahko, če veste kje začeti. In, če ste sami s seboj razčistili zakaj želite začeti tam, kjer pač želite začeti.
Največ in najhitreje boste kariero v digitalnem marketingu postavili, če boste zraven “dotoka znanj”, v katerikoli obliki že boste izbrali, dejansko digitalno marketinške aktivnosti, izvajali v praksi. Suvereno trditi, da obvladate digitalni marketing, hkrati pa svoj zaslužek prejemati od drugod, pa je lahko tvegano.
Dosti hitreje in lažje se boste učinkovitega digitalnega marketinga priučili tudi, če si boste na svoji poti gradnje kariere v digitalnem marketingu, izbrali mentorja (nekoga, ki po poti digitalnega marketinga, v praksi, že stopa).
O izvajanju digitalnega marketinga za spletni strani ebonitete.si in prvafina.si s pomočjo mentorja
Za naši dve podjetji, Prva finančna agencija d.o.o. (prvafina.si) in Prva bonitetna agencija d.o.o., (ebonitete.si) smo se gradnje digitalno marketinškega nastopa odločili s sodelovanjem z mentorjem, predvsem iz dveh vzgibov. Prvi je, da se z mentorjem, ki deluje iz prakse, dejansko dela na naših spletnih straneh in projektih, drugi pa, da na tak način znanja in razumevanje digitalno marketinškega pristopa, pritekajo v naši hiši, medtem, ko dejansko že izvajamo aktivnosti. Definitivno se tak način obrestuje. Primož Potočnik, vodja prodaje
Katero področje v digitalnem marketingu je najboljše
Vsako področje v digitalnem marketingu je lahko najboljše, če si boste izbrali takšno področje, ki vas veseli. Velja pa tudi obratno: vsako področje digitalnega marketinga je lahko tudi najslabše in zelo lahko trpite poleg nečesa, kar počnete, ne prinaša vam pa veselja.
Da bi lažje, zase, odkrili katero področje je najboljše za vašo kariero v digitalnem marketingu, poglejte spodaj katera področja digitalnega trženja, sploh obstajajo:
- optimizacija spletnih strani (t.i. SEO)
- google plačljivo oglaševanje (t.i. Google Ads marketing)
- Facebook marketing
- LinkedIN marketing
- email marketing
- youtube marketing
- tiktok marketing
- twitter marketing
- instagram marketing
Opomba: Na Magus.si, se v prvi vrsti izvajajo marketinške aktivnosti na področju Google Ads oglaševanja in optimizacije spletnih strani.
NAMIG: Ob začetku gradnje kariere v digitalnem marketingu, poskušajte najprej spoznati in pregledati različna področja, nato pa izberite enega ali največ dve področji in se posvetite njima. Skozi čas gradnje vaše digitalno marketinške kariere se poskušajte graditi in izobraževati v specialista in ne toliko v “splošnega” poznavalca vseh področij. Več področij kot poznate, manj jih temeljito obvladate. Bolj ozko kot se boste usmerili, lažje boste zgradili svojo blagovno znamko kot ekspert in avtoriteta na tistem področju.
Ali lahko postanem digitalni marketingaš brez izkušenj
Kariero v digitalnem marketingu, si, nedvomno, lahko zgradite tudi brez izkušenj. Na koncu koncev, nihče se ni rodil že z izkušnjami in vsak mora nekje, enkrat začeti. Izkušnje so že po definiciji, nekaj, kar se pridobi skozi čas dela na nekem področju in po tej definiciji je sploh nemogoče postati strokovnjak na kateremkoli področju, če ne pridobite izkušenj.
Res je sicer, da, če želite kariero v digitalnem marketingu graditi v službi ene izmed digitalnih agencij, da obstoji večja verjetnost, da vas bodo izbrali, če že imate nekaj izkušenj, tako, da so izkušnje v digitalnem marketingu velik plus, če iščete “poklic” v digitalnih agencijah. Bolj kot boste postajali specialist na izbranem področju digitalnega trženja, bolj pa obstoji verjetnost, da vas bo “vleklo” na svojo pot, saj se zaslužki med izkušenimi digitalnimi tržniki in specialisti v digitalnih agencijah, zelo razlikujejo.
Dodatne informacije:
- podrobnosti o tem kaj je digitalni marketing in katere so osnove digitalnega marketinga, so opisane tudi na povezavi
- ostali nasveti iz področja digitalnega marketinga so objavljeni na povezavi SEO optimizacija
- ena izmed pogosto spregledanih opcij kako na praktičen način graditi kariero v digitalnem marketingu, je tudi, da se najprej dobro “prečekirate” v kateri panogi želite delovati, nato pa natančno pregledate kako digitalni marketing izvajajo vaši trenutno digitalni konkurenti. Če želite kariero v digitalnem marketingu, zgraditi v panogi pohištva, obvezno zavijte v e trgovino Pohištvo123.si, kjer se, sicer manjša ekipa, a z izjemno učinkovitimi pristopi, digitalno udejstvuje na področju pohištva, med samimi velikimi blagovnimi znamkami. Če boste marketinško kariero gradili na področju prodaje produktov za hidracijo telesa (npr. šumeče tablete z elektroliti), potem obvezno preučite kako digitalni marketing izvajajo na Medex. Ko boste kliknili na stran Medex-a, vam bo hitro jasno kaj so vrhunske marketinške prakse.