V tej objavi so podrobneje predstavljene nekatere različne vrste spletnih vsebin, ki jih v spletnem marketingu uporabljamo ustvarjalci spletnih vsebin, z namenom doseganja različnih marketinških in prodajnih, spletnih ciljev. Vsaka vrsta vsebine je prikazana tudi s primerom, tako, da si boste še lažje predstavljali kako različne vrste spletnih vsebin, zgledajo ter kakšni so (lahko) učinki posamezne spletne vsebine na vaš spletno marketinški nastop.

V celoti je sicer vsebinski marketing na spletu, obrazložen in prikazan s primeri, na povezavi. V njej boste našli konkretne napotke o tem kako izvajati vsebinski marketing, glede na obliko spletne vsebine (npr. kako pripraviti vsebine za vstopno spletno stran, landing page, itd…).

Kaj boste našli v tem zapisu….

 

Katere so najpogostejše vrste spletnih vsebin za blog

Še največ blogov na spletnih straneh, se v prvi vrsti osredotoča, predvsem na pripravo, tako ali drugače uporabnih nasvetov, katerih namen je v prvi vrsti, da obiskovalce in bralce bloga, “prepričajo, zabavajo, informirajo, poučujejo, ipd..”, s tem pa posledično vplivajo na večanje kredibilnosti in zaupanja v spletno stran.

Podrobneje je sicer o tem kaj je blog marketing in kakšne koristi za spletne strani, blog marketing, prinaša, opisano v objavi Koristi, ki jih spletnim stranem prinaša blog marketing.

Vendar, kot boste videli v nadaljevanju, obstaja za vaš blog, na voljo še kar nekaj drugačnih oblik/formatov spletnih vsebin, preko katerih lahko, prav tako, zasledujete svoje marketinše cilje.
In ne samo to….
Različne oblike in vrste spletnih vsebin služijo za to, da blog marketing vnovčimo za različne marketinške in prodajne cilje.

Kakšen učinek imajo vsebine na blogu, na obiskanost spletne strani, prikazuje spodnja študija (vir 1):

 

Uporabni nasveti

Dodana vrednost in korist priprave uporabnih nasvetov na blogu je v tem, da imamo preko t.i. storytellinga, priložnost naše produkte in storitve, laični javnosti prikazati tako, da so le ti njim enostavno razumljeni, hkrati se preko uporabnih nasvetov lahko bralci bloga bolj poistovetijo z rešitvijo, ki jo za njihove težave prinaša vaš produkt oz. storitev.

“Gola” in čista dodana vrednost priprave uporabnih nasvetov, je tudi v tem, da ti, v kolikor so ustrezno SEO optimizirani, zasedajo vrhnje uvrstitve na Googlu, posledično pa pritegujejo več obiskovalcev na vašo spletno stran.

Naslednja dodana vrednost priprave uporabnih vsebin je tudi v tem, da le te, predstavljajo dodaten “material” za plasiranje raznovrstnih spletnih vsebin na družabnih omrežjih, s čimer poskrbimo za t.i. diverzifikacijo spletnih vsebin na socialnih omrežjih in se na njih ne ponavljamo zgolj in vedno le s prodajno usmerjenimi spletnimi vsebinami.

Pomankljivost uporabnih nasvetov, je kvečjemu ta, da ob neustrezno definiranih ciljih in namenih priprave uporabnih vsebin, le te, obiskovalci vašega bloga, preberejo, v zameno za nič, s čimer ustvarjalci vsebin posredujete ogromno spletnih vsebin, za razmeroma slab izplen. Ob pravilno in ustrezno identificiranem namenu priprave uporabnih spletnih blog zapisov, je najmanj kar bi bilo treba, poskušati “uloviti” sledi (npr. elektronske naslove) vaših bralcev teh vsebin.

Da se investiranje v najrazličnejše vrste blog vsebin, na spletu, povečuje (in splača), dokazuje tudi študija spletne hiše Orbit Media Studios, ki je dokazala, da se povprečni čas za pripravo blog vsebin, skozi leta, povečuje (vir 2):

blog-marketing

Uporabne in koristne ideje

Uporabne in koristne ideje so ena izmed vrst spletnih vsebin, s katerimi prvenstveno lahko ciljate na tisti del ciljne publike, ki šele zbira ideje in zamisli o neki rešitvi/želji/ambiciji, ki jo načrtuje v prihodnosti.

Zaradi tega so uporabne ideje v vsebinskem marketingu odlična iztočnica za “lovljenje” tistega dela ciljne publike, ki šele vstopa v vaš prodajni model/cikel/lijak – t.j. na začetek t.i. sales funella (prodajnega lijaka).

V kolikor boste koristne in uporabne ideje zasnovali kot t.i. evergreen ideje in kot obliko spletne vsebine, ki jo je s časom mogoče krasno nadgrajevati (z dodajanjem novih idej), lahko s to vrsto spletnih vsebin, zelo dolgo prosperirate v iskalnikih na visokih pozicijah, posledično pa vam to, skozi čas, omogoča, da bralce vaših idej poskušate monetizirati na dodatne načine (npr. zbiranje e naslovov, prikazovanje reklam,…).

Statistične spletne vsebine

Statistične spletne vsebine, t.i. stats pages, na blogu, imajo drugačno funkcijo in namen kot ostale klasične vsebine in blog zapisi (opisani zgoraj).

Statistične spletne vsebine so v prvi vrsti namenjene novinarjem in drugim blogerjem, z namenom, da vas, avtorja statistične vsebine, navedejo kot vir statistik in podatkov. S tem vaša spletna stran pridobiva tako dragocene povratne povezave (t.j. backlinke), ki so sestavni del uspeha na področju offsite SEO optimizacije spletnih strani, obenem pa vas statistične vsebine na trgu, v vaši panogi, pozicionirajo kot eksperta, ki raziskuje panogo.

Dodatna dodana vrednost statističnih spletnih vsebin je tudi večja izpostavljenost medijem in novinarskim hišam, kjer so novinarji v posameznih panogah, prav “lačni” originalnih in novih podatkov ter raziskav.

Seveda, popolni izplen statističnih vsebin, zahteva pravilno, ustrezno pripravo ter pravilno promocijo in pristop k ciljni publikam (novinarjem, blogerjem), kar utegne biti za tiste, ki šele z vsebinskim nastopom, preko statističnih vsebin, šele začenjajo, rahla ovira.

Vsebine z namenom spodbujanja čimprejšnje interakcije obiskovalcev s stranjo

Ena izmed osnovnih ambicij iskalnikov je, da na vrhu svojih iskalnikov, prikazujejo tiste spletne vsebine in strani, ki čimprej zadovoljujejo t.i. search intent uporabnikov.

Za spletne vsebine, kjer se uporabniki, takoj lotijo “akcije”, to je izvedejo neko aktivnost na vsebini, na katero so pristali, iskalniki smatrajo, da so bolj uporabne, od tistih, kjer obiskovalci zgolj pasivno berejo/opazujejo spletno vsebino.

Za ta namen obstoji poseben format spletnih vsebin, to so engagement vsebine, ki takoj, na začetku vsebine (above the fold), ponudijo obiskovalcem, da nekaj naredijo.

Vrhunski primer engagement spletne vsebine poglejte na spodnji sliki, kjer spletna hiša ebonitete.si, vabi obiskovalce, ki jih zanimajo bonitetna poročila različnih podjetij, da takoj oddajo podatke za želeno bonitetno poročilo:

notranje-povezave-seo

Round up spletne vsebine

Round up spletne vsebine imajo svojo dodano vrednost v tem, da z njimi dosegamo večjo izpostavljenost na družabnih omrežjih.

Round up spletne vsebine so dejansko vsebine, kjer več udeležencev pozovemu k sodelovanju pri pripravi vsebine (npr. jim pošljemo določena vprašanja), vsebino objavimo najprej na blogu, nato pa jo promoviramo na družabnih omrežjih.

Več kot je v vsebino vključenih spletnih influencerjev in drugih vplivnih posameznikov, ki že imajo svoja omrežja in sledilce na družabnih omrežjih, večja je možnost dobrega dosega vsebine na družabnih omrežjih, še posebej, če v promociji na družabnih omrežjih, vpletene avtorje v vsebino, označite (tagate).

Round up vsebine, so, iz vidika SEO optimizacije spletnih strani, največkrat optimizirane za ključne besede, povezane z izkušnjami, mnenji in podobnim.

Review spletne vsebine

Review spletne vsebine so vsebine, v katerih ponavadi primerjamo posamezne produkte, storitve, podjetja ali sorodne entitete, med seboj.

Round up spletne vsebine so uporabne predvsem iz vidika monetizacije spletnih strani, saj lahko med najrazličnejšimi primerjavami, primerjamo lastne prodajne produkte in storitve med seboj, ali pa naš produkt primerjamo z ostalimi, konkurenčnimi produkti (s katerimi imamo sklenjeno affiliate ali drugo vrsto provizije).

Dodatna dodana vrednost round up spletnih vsebin je tudi ta, če smo pozorni na njihovo SEO optimizacijo, saj lahko, na ta način, z njimi zasedemo ključne besede kot so “primerjave, mnenja, pregled, analiza, podrobnosti, itd…”

Spletna vsebina za opise kategorij v spletnih trgovinah

Vsebinski marketing za online trgovine “narekuje” pripravo ustreznih vsebin za različne spletne formate (vsebine za opise kategorij v trgovinah, vsebine za opise produktov, itd…).

Na spodnji sliki poglejte vrhunski primer kratkega, a jasnega primera vsebine za opis kategorije v online trgovini Pohištvo.si, kjer se prodajajo počivalniki:

offsite-seo-optimizacija-evidenca

How to in FAQ vsebine

How to in FAQ vsebine (najpogosteje postavljena vprašanja) so vrsta spletnih vsebin, ki ju “odobravajo” tudi vse največje spletne platforme (Google, Bing, Amazon,…), saj le ti, spodbujajo ustvarjalce spletnih vsebin, da so te strukturirane, tam kjer je potrebno, v obliki how to napotkov in v obliki najpogosteje postavljenih vprašanj. Iskalniki Google in drugi, how to in faq vsebinam, omogočajo celo strukturiranje v obliki schema mark up, s čimer se dosega večja izpostavljenost vsebin na iskalnikih, posledično pa tudi več obiskovalcev na spletne strani.

Tako kot vse ostale vrste spletnih vsebin, imajo tudi how to in faq vsebine, svojo dodatno dodano vrednost v tem, če so SEO optimizirane in posledično, višje uvrščene v iskalnikih, hkrati pa lahko njihovo vsebinsko zasnovo, zelo enostavno spremenite tudi v ostale priljubljene oblike spletnih vsebin (npr. v video vsebine, t.j. razlago posameznih postopkov (how to) v obliki video razlage).

Primer prikaza faq vsebine, strukturirane s schema mark up, v iskalniku Google, za ključno besedo “digitalni marketing“, moje osebne spletne strani MatijaZajšek.com, prikazuje spodnja slika:

tehnicna-optimizacija-spletnih-strani

Dodaten namig:

  • vsebinski marketing, med drugim (upoštevanjem SEO zakonitosti ter poznavanjem različnih vrst speltnih vsebin in njihovih koristi) zahteva tudi precejšnjo mero kreativnosti in domišljije, saj je sestavni del uspeha v vsebinskem marketingu tudi iskanje unikatnih in edinstvenih idej za pripravo vsebin.
    Vsi, ki se ukvarjate z vsebinskim marketingom, zato ne zanemarite spremljati vaših spletnih konkurentov. To ne pomeni, da jih kopirajte, ampak predvsem to, da na podlagi njih dobite ideje, kako sami, s svojimi vsebinami, postati še bolj unikatni.
    Če ste slučajno v tekstilni panogi, poglejte npr. kako in predvsem kakšne vrste vsebin, pripravlja npr. znana slovenska stran s tekstilom, Euroton.

Viri:

1 – Stats that prove why you need to blog
2 – New Blogging Statistics: Blogging still works, especially for the 10% of bloggers who do things very differently…

Matija

Vodja ekipe na Seo-Praktik.si.
Osebna spletna stran: Matija Zajšek.com.