Danes blogajo oz. pišejo spletne dnevnike že praktično vsi. Ne manjka prispevkov na praktično vsako temo, ki si jo izmislite. O kredibilnosti in informacijski vrednosti teh prispevkov na tem mestu ne bomo razpravljali, zanima pa nas predvsem sledeče – ali ti prispevki pripomorejo k SEO optimizaciji? SEO optimiziran blog je pomemben, ker vam pomaga dosledno pridobiti več prometa na vašo spletno stran. Obstaja veliko stvari, ki jih lahko naredite, da optimizirate vaše bloganje oz. spletne objave za SEO.

Konkretni podatki, zakaj je pomembna SEO optimizacija bloga (VIR 1)

Najboljši čas za optimizacijo vsebine bloga za SEO je, ko ga ustvarjate, vendar se lahko vedno vrnete nazaj in izboljšate svoje stare članke.

V kar dveh zaporednih prispevkih bom podala nekaj najboljših nasvetov za SEO optimiziran blog, ki vam bodo pomagali optimizirati vaše spletne objave za SEO kot profesionalec. To so nasveti, ki jih uporabljam na lastnih spletnih dnevnikih, ki se visoko uvrščajo.

kako-napisati-blog

Načrtujte vsebino prispevka z ustrezno raziskavo ključnih besed

Mnogi začetniki pri pisanju zgolj ugibajo in posledično pišejo o temah, za katere menijo, da bi njihove uporabniki zanimali.

Ni vam treba zanašati na slepa ugibanja, še posebej, če lahko natančno raziščete ključne besede in tako ugotovite, kaj vaši uporabniki iščejo.

Raziskava ključnih besed je tehnika, ki jo uporabljajo ustvarjalci vsebin in SEO strokovnjaki. Pomaga vam, da odkrijete teme, ki vaše uporabniki zanimajo na podlagi podatkov iskalnika.

Te ključne besede lahko nato uporabite za načrtovanje strategije vsebine. To bo zagotovilo, da pišete o temah, ki jih ljudje pravzaprav iščejo in je hkrati odličen način, da najdete nove spletne dnevne ideje.

Osnovno in brezplačno iskalno orodje, ki je hkrati tudi najbolj zanesljivo, je vsekakor iskalnik Google. V tem primeru zgolj namestite dodateke v iskalnik (npr. Keyword Surfer) in že lahko preverjate, koliko iskalnih volumnov ima iskana ključna beseda. Poleg tega vam pokaže tudi sopomenke iskane besede, tako da lažje najdete pravo besedo.

 

Primer iskanja ključne besede za podjetje SQS

Oglejmo si konkreten primer podjetja SQS (slika spodaj), ki se ukvarja prodajo profesionalne industrijske opreme. Ena od glavnih prodajnih skupin so tudi varilni aparati. Varilni aparati so ključna beseda, ki ima izredno visok volumen in se že optimizira na kategoriji izdelkov. Zdaj pa bi radi napisali prispevek na temo varilnih aparatov. Ker glavno ključno besedo že optimiziramo, moramo izbrati tako, ki ne bo imela preveč iskalnega volumna (besede z visokim volumnom se samo z enim prispevkom ne bodo uvrstile visoko). Besedo oz. besedno zvezo poiščemo desno, med predlogi za ključne besede. Našli smo torej kar nekaj primernih besednih zvez, ki jih lahko določimo kot glavno ključno besedo našega prispevka. Npr. inverterski varilni aparati, varilni aparati mig mag, mig varilni aparati … 

sqs-varilni-aparati

V kolikor bi želeli poglobljeno analizo priporočamo uporabo plačljivih raziskovalnih orodij za ključne besede, kot je Semrush. Ti ponujajo poglobljene podatke o ključnih besedah, analizo konkurence, sledenje položaja ključnih besed in številne druge uporabne funkcije.

Če uporabljate Semrush, potem lahko tudi preverite njihovo orodje za pisanje SEO prispevkov. Pomaga vam še bolj podrobno odkrivati osnovne in sorodne ključne besede, berljivost, jezikovni ton in povprečne dolžine prispevka.

Poiščite podobne ključne besede za vašo glavno ključno besedo

Ko ste opravili raziskavo svojih ključnih besed in dobili ideje, je čas, da izberete eno besedo, ki ima visok obseg iskanja in nizko konkurenco.

To bo vaša glavna ključna beseda in je iskalni izraz, ki ga bodo vaši uporabniki najverjetneje iskali.

Če uporabljate kakšnega od SEO vtičnikov, npr. Yoast ali All in One SEO, lahko glavno ključno besedo nastavite v prispevku. To vam bo omogočilo, da vidite, kako učinkovito ste jo uporabili v članku.

Nato morate najti povezane oz. sorodne ključne besede za latentno semantično indeksiranje (LSI). To so iskanja, povezana z vašo glavno ključno besedo. Najlažji način, da jih najdete, je, da preprosto vnesete svojo glavno ključno besedo v Google iskalnik in se pomaknete navzdol na dno rezultatov. Tam jih boste našli kot “povezana iskanja”. Vključiti morate čim več teh ključnih besed v vašo vsebino, tako da lahko spišete še bolj ustrezno vsebino za uporabnike.

Ena od opcij, kote že omenjeno zgoraj, dodatek brskalniku kot je npr. Keyword surfer, kjer povezane ključne besede najdete na desni strani.

Zelo pomembno je, da te besede uporabite smiselno in jih ne poskušate na silo „tlačiti“ v vsebino.. To bi izgledalo čudno oz. nenaravno, uporabniki in Google sam pa bi hitro razumeli to vsebino kot vsiljeno.

SEO optimiziran blog  naj ima učinkovit in udaren naslov

Naslov vašega prispevka je izjemno pomemben za uvrstitev na Googlu.

Dober naslov bloga pomaga, da je vaš članek bolj pomemben za iskalno poizvedbo. Še pomembneje je, da motivira uporabnike, da dejansko kliknejo na vaš članek, ko ga vidijo v rezultatih iskanja.

seo-naslov

Po podatkih Databox je naslov najpomembnejši element SEO optimizacije prispevka (VIR 2)

Predlagam, da v naslov vedno vključite svojo glavno ključno besedo, ki zelo vpliva na SEO optimizacijo.

Poleg dodajanja glavne ključne ključne besede priporočam tudi, da je vas naslov privlačen in da spodbudi tako zanimanje, da potencialni bralec klikne nanj. To je pomembno zato, ker stopnja klikanja (CTR) igra pomembno vlogo v SEO.

Obstaja več formul za pisanje učinkovitih naslovov. Tisti, ki še vedno deluje, se imenuje EMV (emotional marketing value) ali čustvena tržna vrednost.

Ta formula priporoča uporabo močnih besed, ki sprožijo specifične čustvene odzive pri vaših bralcih.

Če uporabljate vtičnik MonsterInsights, je ta opremljen z vgrajenim orodjem za analizo glavnega naslova, ki oceni vaš naslov v WordPress administraciji. To vključuje tudi nasvete izboljšanje vašega naslova za višjo stopnjo klikov.

Obstajajo tudi druga spletna orodja, ki jih lahko uporabite za analizo vašega naslova, npr. ISITWP ki vam pomaga oceniti vaš naslov in ravno tako predlaga spremembe za izboljšanje.

Primer podjetja Panheat

Panheat je podjetje, ki svojim kupcem nudi celovite energetske rešitve za ogrevanje/hlajenje/prezračevanje doma. Za njih tedensko pišem blog, ki potencialnim kupcem nudi številne koristne informacije glede omenjenih energetskih rešitev. Poglejmo si nekaj primerov naslovov:

Prvi naslov natančno pove, kaj bomo razložili v članku. Sicer ni pretirano čustven in z udarnimi besedami ampak je točno tisto vprašanje, na katerega bomo odgovorili v nadaljevanju. Mnoge bralce pred nakupom sončne elektrarne namreč zanima, kaj sploh je sončna energija in kako delujejo sončni paneli, da lahko uinkovito zagotavljajo energijo.

panheat-naslov-1

 Ker naročnik dobavlja infrardeče panele, moramo strankam predstaviti prednosti panelov. Vsekakor imajo paneli tudi določene slabosti, ampak v primeru prispevka z naslovom – Zakaj so IR paneli slaba izbira, z blogom nikakor ne bomo dosegli želenega rezultata.

panheat-naslov-2

Tretji naslov zbudi zanimanje pri vseh tistih, ki razmišljajo o prezračevalnih sistemih. Iz opisnega naslova bralec takoj ve, kaj bo zvedel – mogoče se že nekaj časa sprašuje, kaj pa sploh rabi. Poanta tega naslova je predvsem razmišljati kot bodoči kupec in že vnaprej skušati odgovoriti na določene dvome.

panheat-naslov-3

Uporabljajte notranje povezovanje oz. „interno linkanje“

Ko boste nekaj časa blogali, boste imeli dovolj vsebine, za katero boste želeli, da jo bralci preberejo. Z notranjim povezovanjem lahko usmerite nove bralce, da si ogledajo starejše pomembne objave.

Notranje povezovanje je odličen način za razvoj kontekstualnega odnosa med vašimi novimi in starimi objavami. Prav tako vam omogoča, da prenesete ustrezne povezave na starejše izdelke.

WordPress omogoča enostavno iskanje vaših starih objav v notranjosti urejevalnika pošte. Preprosto izberite besedilo, ki ga želite povezati, in nato kliknite gumb Povezava.

Besedilo se bo pojavilo pod izbranimi besedami. Tako lahko poiščete starejše izdelke, ki jih želite povezati tukaj.

interno-linkanje

Pogosto začetniki naredijo napako, da delajo samo enosmerno notranje povezovanje, kjer povezujejo iz novih člankov na starejše objave. Za SEO je zelo priporočljivo, da se vrnete na stare prispevke in iz njih delate tudi povezave na nove članke.

Vašim prispevkom dodajte slike in videoposnetke

Iskalniki pogosto rangirajo medijske vsebine višje v rezultatih iskanja. Slike in videoposnetki so veliko bolj privlačni od navadnega besedila.

Prepričajte se, da vaše spletne objave vsebujejo slike med odstavki, vendar bodite pozorni oz. previdni pri avtorskih pravicah. Začetniki za uporabo slik pri lastnih prispevkih pogosto kopirajo slike iz drugih spletnih mest, vendar to lahko pripelje v resne pravne težave, če to storite brez ustreznih dovoljenj.

A ne skrbite, obstaja veliko spletnih strani, kjer lahko najdete brezplačne slike za vaše blogu – npr. Freepik, Unsplash .. Uporabite lahko tudi svoje izvirne fotografije ali uporabite spletne strani, kot je Canva, da sami ustvarite privlačne grafike.

Prepričajte se, da bodo slike optimizirane za SEO. To predvsem pomeni, da so zelo majhne, ne več kot 50, v določenih primerih 100 kb. Velike slike bodo povzročile, da se bo stran dlje nalagala, kar se z vidika tehnične optimizacije velika napaka.

Videoposnetki so še bolj privlačni od slik. Blog lahko pretvorite v videoposnetke z ustvarjanjem diaprojekcij, vlogov ali eksperimentiranja z drugimi oblikami.

Vendar pa pazite, da posnetkov ne boste neposredno prenesli na vaše spletne objave. WordPress ni optimiziran, da bi nanj nalagali videoposnetke. Zato priporočamo, da nalagate svoje videoposnetke na YouTube. To je drugi najbolj priljubljen iskalnik in druga največja družabna medijska platforma takoj po Facebooku.

V naslednjem prispevku si bomo podrobneje ogledali še 6 super nasvetov za SEO optimiziran blog.

VIR (1) Solvid

VIR (2) Actu Marketing

VIR (3) Neil Patel

Majda Rogelj

Pisanje besedil je področje, ki ga Majda Rogelj kot diplomirana novinarka precej dobro obvladuje že od svojega 15. leta. Sprva se je Majda poizkusila kot novinarka / reporterka v vodilnih medijskih hišah pri nas, kmalu pa je ugotovila, da jo kreativna plat vleče drugam.

Poleg samega pisanja prispevkov oz. člankov se je usmerila v grafično oblikovanje in ilustracijo, kasneje pa zaradi povezovanja dejavnosti v digitalnem marketingu še v spletne rešitve (izdelava spletnih stranioblikovanje spletnih stranioptimizacija spletnih strani). Danes tako uspešno pomaga številnim posameznikom in podjetjem pri grafični podobi v tisku in na spletu.