Blog marketing, to je tisti del vsebinskega marketinga, ki se naslanja na pisanje in ustvarjanje prodajnega (ali informativnega) bloga, zaseda v celotnem spektru pripravljanja raznovrstnih spletnih vsebin, prvo mesto.
Po raziskavi Wordstream (vir 1) je za marketingarje na prvem mestu pomembnosti ustvarjanja spletnih vsebin, ravno bloganje (38%), takoj za bloganjem je, po pomembnosti spletnih vsebin, marketingarjem zelo pomembna tudi priprava vizualnih spletnih vsebin (37%):
Dodatni argumenti zakaj je blog marketing pomemben in na številnih internetnih straneh glavni “motor” izvajanja spletnega marketinga, so:
- po eni izmed študij, se kar 28% marketingarjev umika od t.i. tradicionalnega marketinga. Svoje marketinške proračune prestavljajo iz tradicionalnih oblik oglaševanja in trženja v digitalne oblike (vir 2).
- za številne tržnike ostaja ustvarjanje vsebin, tako ali drugače, glavna prioriteta pri njihovih marketinških naporih, pri čemer kar 81% vseh marketingarjev v raziskavi (vir 3) napoveduje, da bo svoje napore, stroške in energijo še bolj usmerila v ustvarjanje originalnih spletnih vsebin.
- bloganje prinaša več stransko korist. Blog zapise je mogoče “reciklirati” in uporabljati večkrat, po eni izmed marketinških študij, povprečni marketingarji, prvotne blog zapise, ponovno uporabijo do med 2 in 5 krat (vir 4).
Kaj boste našli v tem zapisu…
Kaj je blog marketing & kako deluje blog marketing
Blog marketing je oblika/podvrsta/segment/del vsebinskega marketinga pri katerem preko konstantnega ustvarjanja blogov, spletne strani komunicirajo s svojimi obiskovalci, vsebine v blogih pa se lahko uporabijo tudi za promocijo na družabnih omrežjih, v e mail marketingu, v morebitnih e katalogih in e knjigah ter drugod.
Podrobnosti o ostalih možnostih izvajanja marketinga s pomočjo vsebin, boste našli na povezavi Vsebinski marketing MatijaZajšek.com.
Blog marketing deluje tako, da se ustvarjalci bloga trudimo pripravljati različne oblike in vrste spletnih vsebin, ki so objavljene na blogu spletne strani.
Ti blog zapisi so pisani na podlagi raziskave ključnih besed, ki jih v Google, vtipkujejo ali izgovarjajo uporabniki Googla, hkrati pa so tudi SEO optimizirani (kar pomeni, da so blog zapisi pisani tako, da se uspejo, po objavi na spletni strani, uvrstiti med vrhnje prikazane zapise na Googlu (kjer jih tudi vidi največ tistih, ki so posamezno ključno besedo, vtipkali ali izgovorili v iskalnik)).
Več kot ima spletna stran kakovostno napisanih blog vsebin, ki se uspejo (preko različnih ključnih besed), uvrstiti med vrhnje prikaze na prvi strani Googla, več ogledov in obiskovalcev spletne strani, si lahko takšna spletna stran, obeta.
Podrobnosti o tem, kako ustrezno SEO optimizirati blog zapise, da se ti uvrstijo na prvo stran Googla, najdete na povezavi SEO optimizacija spletnih strani.
Koristi blog marketinga za spletne strani
Koristi, ki jih spletnim stranem prinaša t.i. blog marketing so številne.
Spodaj so podrobneje opisane 4 najbolj očitne prednosti, ki jih bloganje prinaša…
1. korist: enostavno pridobivanje novih obiskovalcev na spletno stran preko Googla
Blog marketing, ki je izvajan na pravilen način, ni težek in razmeroma “lahko” prinaša nove obiskovalce na spletno stran.
V večini primerov (ne pa vedno) se blog marketing izvaja za t.i. long tail ključne besede, preko katerih uporabniki Googla izražajo svoj informativni namen.
Long tail ključne besede so t.i. dolgorepe besede, ki imajo naslednje lastnosti:
- zanje je značilna uporaba več besedne zveze (npr. poceni dnevni regali Ljubljana). Besedna zveza “poceni dnevni regali Ljubljana” je sestavljena iz 4 besed, za dolgorepe ključne besede pa pravimo, da so ravno tiste, ki so dolge 4 ali več besed.
- zanje je značilen nizek iskalni volumen, kar pomeni, da jih v iskalnik Google, na mesečni ravni vtipka malo uporabnikov (npr. besedno zvezo bonitetna hiša, v slovenski Google, na mesečni ravni, vtipka vsega 20 uporabnikov). Čeprav je “bonitetna hiša” dvobesedna zveza, bi jo lahko, zaradi nizkega iskalnega volumna, prav tako uvrstili med long tail ključne besede.
- zaradi majhnega iskalnega volumna, je zanje značilna majhna konkurenca. Ker je konkurence malo, long tail ključne besede imenujemo tudi “lahke” ključne besede. Zato je zanje, posledično, “lahko” pripraviti spletno vsebino, ki se uvrsti na najvišja mesta v Googlu. Več kot imamo spletnih vsebin, objavljenih in SEO optimiziranih za long tail ključne besede, več obiskovalcev si lahko obetamo.
Za vse podrobnosti o razlikah, lastnostih in iskanju različnih ključnih besed, kliknite na povezavo Naučite se raziskovati ključne besede kot SEO strokovnjak.
2. korist: blog marketing prinaša “material” za vsebinsko raznovrstnost na družabnih omrežjih
Družabna omrežja so eden izmed tistih spletnih kanalov, kjer se, zraven iskalnika Google, na internetu najpogosteje in največ zadružje, zdaleč največja skupina uporabnikov interneta na sploh.
To pomeni, da morajo biti podjetja, za svojo vidnost, prepoznavnost in opaznost, zraven blog marketinga, aktivna na družabnih omrežjih. V večini primerov to danes pomeni celo, da morajo biti podjetja prisotna na več omrežjih hkrati (t.i. omnichannel marketing).
Z namenom, da so podjetja, na enem ali več družabnih omrežjih, prisotna redno in, da dosegajo marketinške cilje, na vsakem izmed posameznih omrežij, morajo biti podjetja, pri objavah na družabnih omrežjih, raznovrstna/zanimiva.
Blog marketing, ki v prvi vrsti targetira na uporabnike Googla, tukaj “vskoči” kot ena izmed vsebin, ki pomaga dosegati to vsebinsko raznovrstnost na družabnih omrežjih.
Zanimive statistike o rabi družabnih omrežij povzema spodnja slika (vir 5):
3. blog marketing pomaga “uloviti” potencialne kupce v informativni fazi nakupnega procesa
“Potovanje” obiskovalcev na spletne strani poteka od obiskovalca do obiskovalca različno. Medtem, ko nekateri vstopajo na spletne strani in trgovine, konkretno z namenom, da opravijo nakup, internet uporablja tudi velika skupina uporabnikov, ki v določeni fazi, ne kupuje še ničesar (si pa želi v prihodnosti, ima želje, sanje, ambicije, ipd…). Mnogi uporabniki interneta se odpravijo na splet tudi zato, ker v bližnji ali daljši prihodnosti načrtujejo nakup.
Blog marketing, ki pripravlja vsebine pretežno informativne narave, lahko pomaga “ujeti” ta bazen potencialnih in bodočih kupcev. Seveda, če je izvajan pravilno.
Ob bok informativnim vsebinam na blogu postavite možnosti za dolvleko dodatnih informacij, podrobnosti, primerjalnih testov in drugih materialov, ki utegnejo zanimati obiskovalce in bralce blogov.
S tem bo začela naraščati vaša baza prejemnikov e novic, ki jim v prihodnosti lahko preko email marketinga, prodate vaše produkte in storitve.
Več o email marketingu v zadnjem poglavju…
4. blog marketing je osnova za učinkovit email marketing
Email marketing je učinkovit takrat, ko:
- baza prejemnikov vaših e novic raste (to pomeni, da je število na novo vpisanih med prejemnike vaših e novic večje od števila tistih, ki se od vaših obvestil, odjavljajo)
- je stopnja klikabilnosti (click through rate) na vaše e novice (v primerjavi s konkurenčnimi v vaši panogi) blizu ali večja od povprečja
- je stopnja odpiranja vaših e novic (open rate) blizu ali višja od povprečja v vaši panogi
- ko konverzija skozi daljše obdobje pošiljanja e novic, ne upada
Blog marketing pri izvajanju emaill marketinga pomaga tako, da, podobno kot pri družabnih omrežjih, vsebine na blogu, predstavljajo vzvod, da vaši bazi prejemnikov e novic sploh pošljete e novice (z namenom, da jim ne pošiljate vedno samo elektronske pošte v kateri prodajate svoje produkte in storitve). S tem ohranjate stopnjo odpiranja, branja in zadržanost prejemnikov vaših e novic, na visokem nivoju.
Glavne prednosti, ki jih prinaša t.i. email marketing, prikazuje spodnja slika (vir 6):
Dodatni namigi:
- če ste v digitalnem marketiu začetnik in šele spoznavate zakonitosti delovanja in izvajanja učinkoviith trženjskih aktivnosti na posameznih spletnih kanalih, priporočam zapis Digitalni marketing za začetnike
- uporabni in praktični primeri kako izvajati blog marketing na pravilen način so objavljeni tudi na spletni strani Trnulja.
- dodaten argument, da je blog marketing izjemno učinkovita metoda za večanje naravne/organske obiskanosti vaših spletnih strani, je tudi ta, da blog marketing uporabljajo tako nove kot že najbolj priznane blagovne znamke. Poglejte kako vrhunski blog pripravlja vsem poznana spletna trgovina Pikapolonica.
Viri:
1 – 23 Content Marketing Statistics that Prove It Works
2 – Gartner – The annual CMO spend money
3 – Ibid.
4 – Eloqua Community: The State of Content Marketing – Survey Report
5 – Global social media research summary August 2020
Matija
Vodja ekipe na Seo-Praktik.si.
Osebna spletna stran: Matija Zajšek.com.