Pisali smo že, kako pomembna je vsebina blogov za kakovost in optimizacijo vaše spletne strani. Tokrat bomo malce več pozornosti namenili vaši predstavitvi. Če ne veste točno, kako napisati zavihek »O nas« za vašo spletno stran, to verjetno pomeni, da se zavedate, kakšen pomen ima ta podstran na percepcijo obiskovalcev. Razdelek »O nas« je na kratko priložnost, da na hitro predstavite vaše podjetje. To je tudi prvo srečanje obiskovalcev z vašimi zaposlenimi in vašo zgodbo, ki bo močno vplivala na prvi vtis.

Dobra stran “O nas” se začne z osnovami, vendar jih tudi hitro nadgradi. Da, uporabniki morajo vedeti kdo ste in katere storitve ponujate. Toda vaša stran mora vključevati tudi bolj neformalne in zanimive informacije, ki bi obiskovalce utegnile zanimati.

Pomislite kako je, ko vas nekdo poslovno spozna v živo – želi vedeti, zakaj delate, kar delate, in kako ste začeli na svojem področju. Če boste spoznali nekoga na poslovni večerji, ki bo v nedogled razpravljal in teoretiziral o nišah na področju industrije, boste kmalu začeli iskati zasilni izhod.

o-nas

Vedeti, kaj je treba vključiti na stran, je pomembno, saj lahko pomeni veliko razliko v očeh obiskovalcev. V prispevku preberite, kaj morate v besedilo nujno vključiti in čemu se izogibati.

Kaj vključiti na stran „O nas“

 

1. Prava intonacija

Intonacija je element, ki mora biti na strani dosleden. A ne skrbite – ne bo vam treba skozi goro srednješolskih učbenikov, da bi razumeli, kakšna je prava intonacija. Za kredibilno spletno stran morate zgolj najti neko ravnotežje med strokovnim in dostopnim oz. prijaznim tonom.

Ne pozabite, da profesionalno ne pomeni nujno dolgočasno – čisto super bo, če boste v vaše besedilo vključili elemente navdušenja. Pazite samo, da ne boste preveč razmišljali, ampak da bodo informacije potekale naravno. Najboljšo intonacijo boste dosegli, če si predstavljate, kot da vaš posel razlagate prijatelju.

Branje vašega besedila na glas je odličen način za testiranje tona. Ko boste slišali, kako se vaši stavki združujejo, vas bo opozorilo na kakršno koli nenaravno strukturo ali izbiro besed, ki jih v vsakodnevnem pogovoru dejansko ne bi uporabili.

Primer Majda Rogelj

Moj osebni primer, kjer je glavna dejavnost grafično oblikovanje, in temu primerna intonacija. Ker nisem neka večja korporacija, niti strogo storitveno podjetje, sem se odločila, da bo moj ton prijazen, skoraj prijateljski. Tak ton zna sicer biti dvorezen meč, ker obiskovalci lahko sklepajo, da bo na koncu prijateljska tudi cena, zato je potrebno to „uravnotežiti“. Najlažje se to stori z vrhunskimi referencami in nenazadnje cenikom. Tako potencialne stranke dobijo občutek, da bo storitev, prijazna, hkrati pa zanesljiva in kakovostna.

graficno-oblikovanje-majda-rogelj

2. Vrednote vašega podjetja

Ko boste enkrat zadeli pravo intonacijo, jo okrepite z navedbo vrednot vašega podjetja. Če pišete besedilo za večjo organizacijo, imate morda že seznam določenih vrednot ali smernic blagovnih znamk, ki jih morate predstaviti. A tudi če jih nimate – vse, kar morate storiti je vključiti nekaj ključnih besed, ki najbolje predstavljajo podjetje.

Poudariti nekaj ključnih vrednot je odličen način, da strukturirate besedilo na strani „O nas“ in predstavite podjetje jasno. Vendar pa je pomembno, da ne izberete ključnih besed samo zato, ker se slišijo super, ker hitro postanete generični. Večina podjetij se kot klop drži besed, kot so integriteta, timsko delo, kakovost itd … take besede zaradi pogoste uporabe tudi hitro izgubijo svojo vrednost.

Namesto uporabe generičnih besed si raje vzemite nekaj časa in razmislite o tem, na kaj ste najbolj ponosni in kaj vas loči od vaših konkurentov. Stavite na kakovost izdelka? Si prizadevate za trajnost v vašem proizvodnem procesu? Vam je najbolj pomembna podpora kupcem?

Primer podjetje SQS

Podjetje SQS, katerega glavna dejavnost je dobava in servis odsesovalne ter varilne opreme, vse navedeno na prijazen in jasen način opredeli. Iz kratkega sestavka je razvidno, za kakšno podjetje gre, s čim se ukvarja, kakšna je vizija podjetja in prednosti za kupce. Tekst je dopolnjen s privlačno fotografijo dobavitelja, ki ni generična in zato dejansko predstavi realno sliko iz. produkte (varilni aparati SQS). Na koncu teksta je podpisan direktor, kar še bolj vzbudi zaupanje.

varilni-aparati-sqs

3. Uporaba vizualnih elementov

Privlačno besedilo in strateško umeščeni naslovi so sicer dober začetek organizacije vaše strani, vendar je najboljši način za pridobitev pozornosti bralca nekaj dobro postavljene grafike ali tabel. Študije so celo pokazale (1), da se lahko zapomnimo 65 % vizualno predstavljenih informacij še tri dni po tem, ko smo jih videli.

Ne skrbite, če niste ravno grafični oblikovalci. Obstaja veliko programske opreme za enostavno spletno oblikovanje, ki je primerna za vsakega. Taka je npr. Canva, ki je preprosta za uporabo in bo povsem zadostovala vašim osnovnim potrebam. Z njeno pomočjo lahko oblikujete fotografije ali ustvarite celo logotipe.

Če npr. nimate veliko vizualnih elementov ali podatkov, ki bi jih prikazali, potem je lepa fotografija pisarniškega prostora ali privlačna slika vaše stavbe več kot dovolj. Dodajanje vizualnega elementa ali dveh je odličen način, da ločite besedilo na svoji strani. Tako bo vaša vsebina tudi lažja in bolj zabavna za branje.

A če kljub vsemu nimate idej, obstaja ena fotografija, ki lahko resnično izboljša ali poslabša vašo stran. Ta nas pripelje na …

4. Vaša ekipa

Stran “O nas” bi morala poosebljati vaše podjetje, tako da vas potencialne stranke ne vidijo zgolj “stricev iz ozadja.” Dodajanje fotografije ekipe in nekaj opisa ozadja o vas in vaši ekipi ponuja veliko priložnost za povezovanje in ustvarjanje odnosa s potencialnimi strankami.

Najboljši del katere koli zgodbe so ljudje, potencialni kupci pa bodo radovedni, kaj vas navdušuje kot posameznike v vaši industriji. Kot smo že rekli, nihče ne pozna te zgodbe bolje kot vi, zato jo povejte s ponosom!

Primer Panheat energetske rešitve

Primarna skrb poleg kakovostnih izdelkov (npr. klima naprave Modra klima) je pri podjetju Panheat skrb za kupce. Zato je nadvse pomembno, da potencialni kupci spoznajo ekipo, ki bo zanje skrbela. Na tem mestu bi bilo skoraj nedopustno, da se na strani „O nas“ ne objavi vsaj dela ekipe zaposlenih.

panheat-povezane-energetske-resitve

5. Razlog za zaupanje

Ko ljudje prvič obiščejo vaše spletno mesto, so zainteresirani predvsem za to, kaj imate za povedati – zato toliko poudarjamo način, na katerega to razložite. A ko se potencialna stranka odloča o tem, ali bi vam zaupala, zelo pomagajo pričevanja in mnenja dosedanjih strank.

Če ste se kdaj spraševali, ali je bila določena restavracija dobra, jih verjetno niste klicali, da bi to izvedeli. Namesto tega ste se najbrž obrnili na TripAdvisor ali Yelp Reviews. Isto načelo deluje tukaj. Vaša stran “O nas” je idealen prostor za vsa pozitivna mnenja strank. Zavedati se namreč moramo, da živimo namreč v dobi, kjer 91 % potrošnikov (2) zaupa spletnim ocenam ravno toliko kot osebnim priporočilom.

6. Kako priti v stik z vami

Ko so enkrat obiskovalci prepričani v vašo storitev in izdelek, bodo vsekakor želeli stopiti v stik z vami. Večina spletnih strani vam bo zlahka omogočila, da umestite obrazec “Kontakt” kjerkoli na strani, ali pa lahko postavite ločen zavihek s kontaktnimi podatki.

Tudi če imate v meniju poseben zavihek Kontakt, nič ne škodi, če kontaktni obrazec dodate tudi na dno strani „O Nas“.

 

Česa ne vključiti na stran „O nas“

 

1. Ne pretiravajte z oblikovanjem

Funkcije oblikovanja so namenjene predvsem dopolnitvi vaše vsebine in lažjemu branju. Slabo oblikovanje ali preveč vizualnih elementov pa lahko odvrača bralce iz vaše strani. Večina predlog spletnih strani ima tako skrbno postavljene elemente, ki to lahko preprečijo. A vseeno redno preverjajte stran in skušajte realno oceniti, če obstajajo slike ali posebni učinki, ki odvračajo pozornost od besedila.

2. Ne pozabite povedati ljudem, kaj počnete

Nič ni bolj zoprno kot dejstvo, da bralec po tem, ko je prebral vaše besedilo, nima pojma kaj počnete oz. prodajate.

Obiskovalci ne bodo imeli toliko časa, da bodo skušali razvozlati, kaj počnete in zakaj potrebujejo vašo storitev. Raje na vrh strani dodajte še nekaj stavkov ali alinej, kjer boste jasno zapisali, s čem se ukvarjate. Nikakor namreč ne želite zmesti vaših potencialnih strank.

3. Ne stisnite vse na eno stran

Stran “O nas” je ena najpomembnejših strani na vašem spletnem mestu – ampak to ne pomeni, da mora delovati kot edina stran na vašem spletnem mestu. Poskrbite, da bodo izpostavljeni le najpomembnejšimi vidiki vašega podjetja, da obiskovalcem ne boste ponudili preveč informacij naenkrat. Manj pomembne informacije lahko dodate na druge zavihke, do tja pa ustvarite povezave.

VIR (1) Brainrules

VIR (2) Bright local

Majda Rogelj

Pisanje besedil je področje, ki ga Majda Rogelj kot diplomirana novinarka precej dobro obvladuje že od svojega 15. leta. Sprva se je Majda poizkusila kot novinarka / reporterka v vodilnih medijskih hišah pri nas, kmalu pa je ugotovila, da jo kreativna plat vleče drugam.

Poleg samega pisanja prispevkov oz. člankov se je usmerila v grafično oblikovanje in ilustracijo, kasneje pa zaradi povezovanja dejavnosti v digitalnem marketingu še v spletne rešitve (izdelava spletnih stranioblikovanje spletnih stranioptimizacija spletnih strani). Danes tako uspešno pomaga številnim posameznikom in podjetjem pri grafični podobi v tisku in na spletu.