SEO definicija in pomen

SEO optimizacija je izraz s katerim pojmujemo izvajanje različnih aktivnosti na in izven svoje spletne strani, z namenom, da internetno stran uvrstite na prvo stran Googla. Glavni cilj SEO optimizacije je pridobivanje novih obiskovalcev na spletno stran pri čemer se za doseganje tega cilja, ne poslužujete plačljivih metod spletnega oglaševanja (npr. Google Ads). (vir 2)

Glede na to, da je spletni iskalnik Google, zdaleč najbolj uporabljan iskalnik na svetu (vir 1), se izraz SEO optimizacija, največkrat uporablja pri optimizaciji spletnih strani za čimvišje uvrstitve internetnih strani v iskalniku Google. Sicer pa se SEO optimizacija izvaja tudi za ostale iskalnike in spletne platforme (npr. YouTube, iskalnike Bing, Yahoo, Najdi.si….).

SEO optimizacija je proces, ki zajema več aktivnosti:

  • aktivnosti, povezane s popravki in modifikacijami NA spletni strani (t.i. onsite SEO optimizacija)
  • aktivnosti, povezane z izvajanjem spletnih korakov, IZVEN svoje spletne strani (t.i. offsite SEO optimizacija)
  • tehnične modifikacije spletnih strani z namenom izboljševanja uporabniške izkušnje (t.i. tehnična SEO optimizacija)

PODROBNOSTI: Podrobnosti o tem kaj je SEO in predvsem koliko se s spletno optimizacijo prihrani v primerjavi s plačljivim spletnim oglaševanjem, najdete na povezavi Seo-Praktik.si.

Kaj je onsite SEO optimizacija

Onsite SEO optimizacija je proces izvajanja naslednjih aktivnosti:

  • izboljševanje naslovov spletnih strani in podstrani, z namenom, da dosegajo čim večjo klikabilnost ter posledično obiskanost posameznih vsebin znotraj spletnih stran
  • izboljševanje meta oznak z namenom natančnejše pojasnitve spletnih vsebin ter posledično večje klikabilnosti na posamezne spletne vsebine
  • izboljševanje kakovosti objavljenih spletnih vsebin, z namenom, da izboljšate konzumacijo (branost, sledenje, naročanje, nakupe) ustvarjenih in objavljenih vsebin
  • izboljševanje povezanosti spletnih vsebin med seboj, z namenom, da uporabniki spletne strani in Googla, hitreje in lažje prispejo do želenega cilja, zaradi katerega so sploh obiskali vašo spletno stran
  • izboljševanje estetske vrednosti spletne strani v skladu s politiko in cilji spletnega nastopa podjetja
  • izboljševanje uporabne vrednosti spletne strani z namenom gradnje večje prepoznavnosti blagovne znamke

Izvajanje SEO aktivnosti, ki spadajo v okvir izvajanja aktivnosti na vaših spletnih straneh, se imenuje t.i. onsite SEO optimizacija.

Onsite SEO faktorji, ki vplivajo na višje uvrščanje spletnih strani na Googlu (t.i. ranking factors)

Med “strogo gledano”, priporočene onsite SEO faktorje/elemente/pravila, ki jih zajema onsite SEO optimizacija, SEO strokovnjaki prištevajo:

  • skrb za kakovosten SEO naslov
  • skrb za kakovostne META opise
  • skrb za ustrezno optimizirane H oznake
  • skrb za kakovostno in uporabno vsebino, ki v prvi vrsti zadovoljuje namen obiskovalcev (t.i.search intent)
  • skrb za ustrezen format vsebine (glede na search intent)
  • skrb za ustrezno optimizacijo slik in video vsebin znotraj spletne strani (alt tags, imena datotek slik, itd…)
  • skrb za ustrezno notranje in zunanje povezovanje spletnih vsebin med seboj (anchor teksti)
  • skrb za ustrezno navigacijo po spletni strani

Primer upoštevanja onsite SEO pravil na spletni strani ebonitete.si

Spodaj je prikazan primer kako različna (tudi brezplačna) SEO orodja prikažejo ali posamezna spletna stran (v tem primeru vsebina o bonitetni oceni na ebonitete.si) upošteva aktualna onsite SEO pravila:

onsite-seo-optimizacija-ebonitete

Iz zgornje slike je lepo vidno, da je meta opis (description) za spletno vsebino, ki govori o tem kaj je bonitetna ocena, predolg za “idealen” prikaz v iskalniku Google. (Ne)upoštevanje tega SEO pravila predstavlja SEO rezervo za spletno vsebino o bonitetnih ocenah na ebonitete.si.

Poglejte še en primer…

Primer upoštevanja ranking faktorjev onsite SEO optimizacije za storitve faktoringa na spletni strani prvafina.si

Poglejte sliko:

onsite-seo-ranking-raktorji-prvafina

Iz slike lahko vidite, da so na tej strani (https://www.prvafina.si/storitve/faktoring/) upoštevana vsa SEO pravila, ki sodijo pod okrilje osnovne onsite SEO optimizacije: seo naslov, meta opis, ustrezen url naslov, ustrezna kanonična oznaka,….)

NAMIG: Zelo podrobno in s prikazi še več primerov v slikah, so posamezni koraki onsite SEO optimizacije prikazani na povezavi spletna optimizacija MatijaZajšek.com.

Kaj je offsite SEO optimizacija

Offsite SEO optimizacija je proces izvajanja spletnih aktivnosti, ki jih izvajate izven svoje internetne strani, z namenom promocije vaše internetne strani med uporabniki drugih spletnih platform in ambicijo, da si uporabniki drugih platform, ogledajo vašo spletno stran. Ob tem je potrebno biti pozoren, da na drugih spletnih straneh in platformah (družabna omrežja, spletni forumi, itd…) gradite “aktivne” povezave na vašo spletno stran – kjer preko klikov na njih, obiskovalci pristanejo na vaših spletnih straneh.

Drugi izraz za izvajanje offsite SEO optimizacije je t.i. gradnja povratnih povezav (oz. backlinks). Povratne povezave predstavljajo iskalnikom t.i. spletna priporočila, katera Google in ostali iskalniki (tudi) upoštevajo pri razvrščanju prikazanih spletnih strani v iskalnikih. Več kot ima posamezna spletna stran zgrajenih (kakovostnih) povratnih povezav, večja je verjetnost, da se bo vaša internetna stran znašla med višje prikazanimi spletnimi stranmi v iskalniku.

Offsite SEO optimizacija zajema:

  • gradnjo povratnih povezav in družabnih omrežij
  • gradnjo povratnih povezav iz spletnih forumov
  • gradnjo povratnih povezav iz spletnih vsebin na drugih speltnih straneh (t.i. kontekstualne povratne povezave)
  • gradnjo povratnih povezav v kombinaciji s PR članki
  • drugo

Ker se med SEO strokovnjaki, za eno izmed najbolj učinkovitih offpage SEO tehnik smatra gradnja t.i. kontekstualnih backlinkov, poglejte spodaj primer SEO tehnike gradnje kontekstualnega backlinka za to spletno stran, na kateri ravnokar berete vsebino (Magus.si)….

Offsite SEO tehnika gradnje backlinka za Magus.si

Pri gradnji offsite SEO kontekstualnih backlinkov je pomembno, da zgrajena povratna povezava smiselno sodi v kontekst zgodbe na katero se zgrajena povezava sklicuje.

Na spodnji sliki lahko vidite primer besedila, ki ponuja namige za izdelavo ustreznega prodajnega lijaka, kot primer pa je prikazana povezava na spletno stran Magus.si, ki ima zgrajen prodajni lijak za obiskovalce, ki imajo težave s hrbtenico:

offsite-seo-povratne-povezave-magus

Kaj je tehnična SEO optimizacija

Tehnična SEO optimizacija je izraz za izvajanje aktivnosti na spletnih straneh, ki prispevajo k:

  • boljši uporabniški izkušnji (t.i. page experience in core web vitals)
  • varnejšemu brskanju po spletni strani (https protokol)
  • ustreznemu prikazu spletnih vsebin na različnih napravah (prvenstveno na mobilnih napravah)
  • “bogatejšemu” prikazu spletnih vsebin s strukturiranjem podatkov (schema mark up)

Po zagotovitvah nekaterih SEO strokovnjakov, bi naj tehnična optimizacija spletnih strani, v prihodnosti zavzemala vedno večjo težo, sicer pa, na drugi strani, obstajajo SEO strokovnjaki, ki tehnični optimizaciji spletnih strani, dajejo do največ 5% pomena, glede na pomembnost izvajanja posameznih SEO aktivnosti, ki najbolj prispevajo k višjim uvrstitvam spletnih strani na Googlu.

NAMIG: Še posebej, če ste pristaš tehnične SEO optimizacije in vas zanima kaj vse zahteva tehnična SEO optimizacija, priporočam, da si ogledate trgovino z oblačili Opsy. Tisti, ki se spoznate na SEO, bodite pozorni kako se tehnična SEO, izvaja tam.

Dodatne informacije:

1 – Search Engine Market Share Worldwide
2 – What is SEO