Če je bilo v prejšnjem članku podrobneje razloženo Kaj je SEO optimizacija, je v tem članku vsebina osredotočena predvsem na to, da pojasni kako deluje optimizacija spletnih strani. V članku na povezavi, ste lahko spoznali posamezne elemente SEO optimiziranja spletnih strani, v tem zapisu, pa je v nadaljevanju predstavljeno kako deluje SEO in kako SEO prispeva k rasti vaše spletne strani.

Kako deluje SEO optimizacija

SEO optimizacija deluje tako, da preko vedno več, kakovostno spisanih in optimiziranih spletnih vsebin, objavljenih na vaših internetnih straneh, vedno več uporabnikov Googla, opaža vašo spletno stran in jo, posledično, tudi obišče.

S tem izvajanje aktivnosti na področju optimizacije spletnih strani, dosega svoj glavni namen. To je, da s pomočjo SEO, pridobivate vedno več obiskovalcev na vašo internetno stran.

Seveda je ob tem potrebno upoštevati nekaj pogojev, saj bi v nasprotnem SEO optimizacija bila ne samo super enostavna in bi jo že zdavnaj izvajali vsi, ampak tudi v kolikor SEO optimizacije ne izvajate pravilno, ima to za posledico, da obisk na vašo internetno stran ne narašča. Kljub temu, da redno pripravljate nove spletne vsebine in skrbite za redne nove objave na vaših spletnih straneh.

Ostale podrobnosti in koristi, ki jih prinaša delovanje SEO optimizacije (ter seveda njeno ustrezno izvajanje), najdete opisane na spletni strani Optimizacija spletnih strani Seo-Praktik.si, sicer pa jih s kratkimi razlagami naštejem še spodaj.

  • SEO optimizacija deluje tako, da ustrezno spisane in ustrezno SEO optimizirane vsebine, uspete na iskalniku Google (ki ga uporablja zdaleč največ spletnih uporabnikov), uvrstiti na najvišja mesta – to je na prva mesta na prvi strani Googla.

S tem SEO prispeva k temu, da vašo spletno stran, opazi več uporabnikov Googla, posledično pa, zaradi SEO optimizacije, na vašo spletno stran klikne več ljudi.

  • Optimizacija spletnih strani nadalje deluje tako, da prispeva k trajnemu povečevanju števila obiskovalcev na vaših straneh. Seveda ob pogoju, da za svojo spletno stran ne pripravljate vedno znova istih zgodb in vsebin in ob pogoju, da za vašo spletno stran, pripravljate spletne vsebine VEDNO ZA NOVE ključne besede, ki jih najdete v povezavi z vašo panogo.
  • SEO optimizacija ne deluje tako (kot sicer zmotno meni precej ustvarjalcev spletnih vsebin), da iz dneva v dan ponavljate ene in iste zgodbe, za eno in isto ključno besedo in posledično sklepate, da ker je na vaši spletni strani objavljenih največ vsebin o posamezni tematiki, da bo zato vaša internetna stran uvrščena na Googlu, najvišje.

Nasprotno!!!

SEO optimizacija deluje tako, da skozi targetiranje na različne ključne besede, znotraj vaše panoge (branže) uspete Googlu in obiskovalcem vaše spletne strani dokazati, da ste avtoriteta in zaupanja vredna spletna stran, ki se na vašo panogo, odlično spozna.

Več kot najdete RAZLIČNIH ključnih besed (povezanih z vašo panogo), za katere pripravljate različne (unikatne) vsebine, bolj s SEO optimizacijo prispevate k trajnemu naraščanju števila obiskovalcev na vašo spletno stran.

  • Hkrati, ustrezno izvajana SEO optimizacija deluje tako, da prispeva k neodvisnosti spletne prodaje od Google Ads plačljivih oglasov, kar je v času, ko cene plačljivega spletnega oglaševanja na vseh platformah, ne samo na Googlu, naraščajo, zelo pomembno.

Svojega spletnega nastopa in spletne prodaje ne želite zastaviti tako, da bi bili zgolj odvisni od plačevanja oglasov Googlu (in drugim spletnim platformam), ampak si želite, da bi s časom, vaša internetna stran, pridobivala obiskovalce, brez, da bi zato morali odšteti denar.

Ravno SEO optimizacija, kot proces izboljševanja uvrstitev vaše spletne strani na Googlu, prispeva k temu, da vam za več obiskovalcev, Googlu ni potrebno plačevati.

Delovanje SEO optimizacije, predvsem v primerjavi z delovanjem PPC oglaševanja (z Google Ads), lepo prikaže spodnja slika:

  • SEO optimizacija deluje na dolgi rok (več kot boste objavljali kakovostnih vsebin, bolj bo delovala)
  • Google Ads delujejo takoj (oz. takoj pridete do odgovora, če ne delujejo :))
seo-delovanje

Koliko časa traja, da začne SEO optimizacija delovati

Zdaj, ko ste prebrali poglavje o tem kako deluje SEO, je naslednje logično vprašanje koliko časa traja, da začne SEO delovati.

Glede na to, da je SEO optimizacija delo na dolgi rok in je bolj “usmeritev” kot “quick fix” vas odgovor na to vprašanje utegne presenetiti:

Da začne SEO delovati ne traja dolgo. Pravzaprav danes v povprečju traja 1 dan, da vidite rezultate SEO optimizacije. Pred leti pa je delovanje SEO bilo mogoče videti in zaznati celo v 2 do 5 minutah.

Razložim….

Večina vas, ki vas zanima SEO optimizacija, sigurno prebira na tisoče prispevkov o tem kako je za SEO potreben čas, dolgoročna predanost in zbranost itd…. Kar drži.

A po drugi strani, je, v kolikor obvladate SEO, dovolj, da en dan posvetite temu, da pripravite vrhunsko vsebino, jo SEO optimizirate, vržete v indeksiranje v Google (čez Google Search konzolo) in jutri v isti čas, lahko na Googlu zasledite svojo vsebino.

Se pravi, v teoriji in praksi, traja točno 1 dan, da začne SEO delovati.

Je pa seveda drugo vprašanje, ali ste vsebino pripravili za ustrezno ključno besedo, ali je vsebina konverzijsko učinkovita, koliko časa traja, da ste se naučili upoštevati vsa SEO pravila pri pripravi vsebin in kako bo ta vsebina dosegala vaše prodajne cilje.

Namen pisanja SEO vsebin je, da rangirajo na Googlu visoko. In za to lahko traja največ 1 dan.

Ko želite s to, isto vsebino doseči neke druge, (dodatne) cilje, npr. povečati število nakupov, število povpraševanj ali št. naročnikov na vaš emailing, pa to ni več vprašanje SEO, ampak vprašanje konverzij.

Več kot boste imeli v prihodnosti visoko uvrščenih spletnih vsebin, bolj bo SEO optimizacija prinašala rezultate, a dejstvo je, da, če zadenete ključno besedo in uspete vsebino pripraviti tako, da se ta uvrsti na prvo mesto na prvi strani Googla, potem za delovanje SEO traja točno 1 dan.

Uporaben video o tem kako deluje SEO optimizacija, poglejte spodaj:

Viri:

1 – How SEO works