Razlogov, zakaj za marsikoga, ki se loti SEO optimizacije, optimizacija za iskalnike ne deluje, je ogromno.

Spodaj so predstavljeni nekateri najpogostejši razlogi za nedelovanje optimizacije spletnih strani za iskalnike in sicer so ti razdeljeni na razloge, katerih vzrok se po vsej verjetnosti skriva v človeških faktorjih, tehnične vzroke, ko optimizacija strani ne deluje preprosto zaradi tehnično napačno izvedenih korakov ter druge razloge.

Spodaj predstavljeni razlogi za nedelovanje optimizacije spletnih strani za iskalnike, so predstavljeni od najpogostejših k manj pogostim. Opazili boste, da med najpogostejšimi vzroki za nedelovanje SEO optimizacije, niso najprej navedeni tehnični razlogi (kot bi marsikdo sklepal), ampak, da je v večini primerov, v prvi vrsti, za neuspeh pri optimizaciji spletnih strani, preprosto kriv upravljalec internetne strani oz. oseba, ki je zadolžena za organsko rast internetne strani.

Razlogi zakaj optimizacija za iskalnike ne deluje [za katere so največkrat krivi upravljalci strani, sami]

Med najpogostejše vzroke za nedelovanje optimizacije spletnih strani, za katere so upravljalci ponavadi krivi sami, sodijo:

  • premalo jasen načrt SEO optimizacije in premalo jasno definirani cilji SEO optimizacije
  • izguba motivacije
  • spreminjanje SEO ciljev sredi SEO kampanj
  • oklepanje starih SEO praks in premalo poguma pri eksperimentiranju z novimi prijemi

Predvsem pri začetnikih, ki šele začenjajo s spoznavanjem zakonitosti delovanja spletne optimizacije, se rado zgodi, da najprej spoznajo ključne besede in iskalne volumne za posamezne ključne besede, na različnih Googlovih trgih. Z različnimi orodji se hitro odkrije cel kup ključnih besed, ki kar naenkrat predstavljajo super SEO priložnosti za katere se splača pripravljati najrazličnejše spletne vsebine. Čas pa pokaže, da je ključnih besed več, kot zmore posameznik optimizirati spletnih vsebin, še posebej, če spletnih vsebin za posamezne ključne besede, sploh še ni napisanih.

  • Eden izmed najpogostejših razlogov zakaj SEO optimizacija ne prinaša rezultatov je zato preprosto preveč dela, na premalo pozorno in natančno izbranih ključnih besedah.

Nekatere ključne besede so lahke, druge so težke, za posamezne ključne besede pa je sploh potrebno pripravljati različne (ustrezne) vrste spletnih vsebin. Za nekatere ključne besede je bolj primerna video vsebina, za druge ključne besede, je bolj primeren blog zapis, za tretje, pristajalna stran.

Če želite, da vam bo SEO optimizacija prinašala rezultate, več pozornosti namenjajte izboru ključnih besed (in pripravi ustreznih vsebin zanje), kot nenehnemu iskanju novih priložnosti in novih ključnih besed. Navsezadnje, za novo najdene ključne besede, vam sploh ni treba v vseh primerih, pripravljati novih spletnih vsebin, ampak preprosto za novo najdene besede, optimizirate že obstoječe vsebine.

  • Drugi človeški razlog zakaj SEO ne prinaša rezultatov je izguba motivacije, saj je SEO optimizacija, delo na dolgi rok, večina izmed vseh nas, pa je nagnjena k čim hitrejšim zmagam in rezultatom. Še posebej hitro utegne motivacija upasti takrat, ko vmesni rezultati SEO kampanje, ne napredujejo. Ali celo nazadujejo.

S potrebno motivacijo za optimizacijo spletnih strani, najlažje opravite tako, da načrtujete aktivnosti ter čas, potreben za izvajanje SEO aktivnosti. Kdor se namerava spletne optimizacije lotiti mimogrede in bolj na pol, pač ko ima nekaj minutk časa, naj temu primerno, pričakuje tudi rezultate. Bolj na pol.

Spodaj poglejte sliko, ki prikazuje kako se optimizacija za iskalnike, na dolgi rok, obrestuje. V tem primeru gre za spletno stran ebonitete, ki se ukvarja s pripravo bonitetnih poročil za svoje poslovne partnerje:

optimizacija-za-iskalnike-dolgi-rok-ebonitete
  • Povprečna SEO kampanja za starejše in dlje časa postavljene spletne strani, traja cca. 3 do 6 mesecev. Za nove spletne strani od enega leta naprej. Ob pogoju, da se cilji SEO kampanje vmes ne spremenijo. Kar se zgodi zelo pogosto, ker ni nujno, da ste na začetku izbrali najbolj primerne ključne besede, hkrati pa tekom optimizacije, najdete vedno znova, nove ključne besede (za katere vas utegne zamikati, da bi zanje izvajali SEO).

Na spodnji sliki lahko vidite prikazane rezultate optimizacije za iskalnike, za spletno trgovino Pohištvo123.si, ki sicer sodi že med starejše, dlje časa, prisotne spletne trgovine na področju prodaje jedilnih miz, bodisi okroglih, raztegljivih, lesenih ali univerzalnih za jedilne kote:

optimizacija-spletne-trgovine-pohistvo123

Če je le mogoče poskušajte optimizacijo za zastavljene ključne besede obdržati do konca, če pa že na pot stopijo nove priložnosti, pa te priključite obstoječi SEO kampanji, na način, da ne ustavite, podrete ali zmanjšate aktivnosti za obstoječo kampanjo.

  • Zadnji izmed razlogov zakaj optimizacija za iskalnike ne prinaša rezultatov (npr. napredka pri uvrstitvah na Googlu) je izvajanje enih in istih, (starih) SEO praks, ki so delovale pred leti, danes pa delujejo manj. Neumnost je izvajati iste reči vedno znova in pričakovati drugačen rezultat. SEO optimizacija je “industrija”, ki se, tako kot vse ostale, hitro spreminja. Iz začetnih Googlovih posodobitev iskalnega algoritma izpred let, ko se je govorilo, da Google na leto, v svojem algoritmu, naredi cca. 200 sprememb, je danes Google orodje, ki deluje na podlagi umetne inteligence in algoritem se samostojno uči izboljševati samega sebe. Če niste v koraku z aktualnimi SEO smernicami, utegnejo stare SEO prakse, prej ali slej, postati neuporabne.

Najlažje se pred izvajanjem starih in neuporabnih SEO praks, zavarujete tako, da se “priklopite” na sledenje SEO strokovnjakom (npr. na Twitterju) ali, da redno spremljate SEO novice, kot jih npr. objavlja SearchEngineJournal in podobni.

Tehnični razlogi zakaj optimizacija za iskalnike ne deluje

Med tehnične razloge zakaj SEO ne deluje sodijo:

  • premalo natančno razumevanje in izvajanje aktualnih SEO praks
  • napake na spletnih straneh
  • slaba struktura spletne strani oz. spletne vsebine, ki bi naj bila SEO optimizirana
  • napačen pristop pri targetiranju posameznih ključnih besed

Slabo ali neurejena robots.txt datoteka, noindex oznake, neuporaba https protokola, neosredotočenost na mobilnim napravam ustrezno prikazujočo spletno stran, počasno nalaganje spletne strani in podobno so pogosti tehnični ralogi zakaj optimizacija za iskalnike ne deluje. Podrobnosti o odpravljanju teh boste našli na povezavi Optimizacija za Google.

Preberite še: Koristi, ki jih prinaša tehnična optimizacija za iskalnike

Ostali razlogi za nedelovanje SEO optimizacije

K ostalim razlogom za slabe rezultate iz naslova optimizacije strani za iskalnike, sodijo tudi pomankanje komunikacije med različnimi deležniki izvajanja optimizacije (pisci vsebin, računalniški programerji, grafični oblikovalci, razumevanje vodstva in lastnikov za SEO,….), kakor tudi različni pogledi na prioritete pri doseganju marketinško, prodajnih ciljev spletnih strani podjetij.

Dodatne informacije:

Če vas ne zanima samo optimizacija za iskalnik Google, temveč tudi optimizacija internetnih strani za iskalnike Yahoo, Bing, Najdi in druge, najdete podrobnosti na povezavi.

p.s.: še vedno velja, da je ena izmed “najlažjih” metod, da bo vaša optimizacija za iskalnike, delovala, preprosto ta, da spremljate kako SEO izvajajo vaši konkurenti. Za tiste, k so na Googlu na prvi strani, optimizacija za iskalnike, zagotovo deluje. Za tiste, ki ste s svojo internetno stranjo, v panogi prodaje previjalnih komod, priporočam, da pogledate kako se optimizacija za iskalnike, izvaja na spletni strani previjalne komode Pikapolonica.