V prvem delu prispevka Kako napisati učinkovit SEO optimiziran blog smo si pogledali 5 koristnih nasvetov kako optimizirati blog. Danes preverimo še 6 ravno tako učinkovitih idej, ki bi jih bilo potrebno upoštevati.

blog

6. Vključite kazalo vsebine

Objave same po sebi nimajo kazala, zato ga morate izdelati oz. dodati sami.

Kazalo vsebine je seznam vaših naslovov in podnaslovov v vašem prispevku. Bistvo kazala je, da bralec takoj vidi vsebinska poglavja in če želi, s preprostim klikom skoči na poglavje, ki ga zanima. Kazalo je tudi odlično orodje za optimizacijo. Če obiskovalec lahko vidi, da eno od vaših poglavij dejansko vsebuje, kar išče, lahko izboljša čas, ki ga obiskovalec preživi na vašem spletnem mestu. In to prispeva k višji pri rezultatih iskanja v Googlu.

Kazalo vsebine za blog prispevek Polabs o programabilnem koračnem motorju (programmable steper motor)

Kot vidimo na spodnji sliki gre za strokoven prispevek, kjer se piše za specifično javnost. Avtor piše o določeni vrsti koračnega motorja, njegovih lastnostih, opiše specifični motor (programmable steper motor) in poda še ostale primerjave. Kljub temu, da vsebine ni izjemno veliko, zelo pomaga kazalo, iz katerega uporabnik takoj razbere, o čem bo tekla beseda in kaj bo prebral.

polabs-programmable-stepper-motor-driver

7. Dodajte meta opis (Meta Description)

Meta opis je HTML Meta tag, ki ga lahko dodate na katero koli stran oz. podstran. Njegov namen je zagotoviti kratek opis vašega članka za iskalnike in se v iskanju pojavi pod naslovom prispevka. Nekateri strokovnjaki SEO verjamejo, da je meta opis na strani postal nepomemben. Vendar pa se mnogi drugi, vključno z mano, ne strinjamo. Jaz osebno priporočam uporabo meta opisa za vse vaše objave. Dober meta opis lahko razloži veliko več o sami temi. Spletne strani socialnih medijev, kot so Facebook, Twitter in LinkedIn, ga prikažejo tudi, ko so vaši članki v skupni rabi na teh platformah.

Ker zdaj veste, da bodo ljudje brali vaše meta opise, zagotovite, da bodo koristni. Prav tako bodite pozorni na to, da v opisu vsaj enkrat omenite svojo glavno ključne besede in sicer najraje na začetku opisa. Omejitev znakov za meta opis je 155 znakov, zato se držite te številke. Lahko sicer zapišete več teksta, a v tem primeru ne bo viden v rezultatih iskanja. Meta opis dodate znotraj vtičnika za SEO v polje Meta Description. Primer na spodnji sliki, kjer se meta opis zapiše v Yoast Snippet (1)

yoast

8. Poskrbite, da bodo vaši članki berljivi

Kako optimizirati blog z berljivostjo? Objave, ki jih je lažje brati, pogosto rangirajo višje od zapisov, ki niso uporabniku prijazni. Dejstvo je, da računalniški in mobilni zasloni še vedno niso optimalna platforma za branje. To je tudi razlog, zakaj večina uporabnikov samo skenira članke. Dejansko so študije ugotovile, da uporabniki porabijo manj kot sekundo, da se odločijo, ali želijo ostati na strani ali oditi. To je zelo kratek čas, da prepričate uporabnika, da ostane in bere. Z izboljšanjem berljivosti zato lahko uporabnikom omogočite hitro skeniranje članka.

Berljivost lahko izboljšate z uporabo krajših stavkov, ločevanja na odstavke, uporabo ločil, naslovov in seznamov. Priporočam dodajanje belega prostora okoli besedila in uporabo slik, da bo vaše besedilo lažje za brati in bolj strukturirano. Večina vtičnikov za SEO spremlja stopnjo berljivosti z Readability. Ta del optimizacije vam pove, koliko je vaša stran berljiva in poda predloge za boljšo berljivost (npr. imate predolge stavke, niste uporabili odstavkov, nimate slik itd …) Smiselno in priporočljivo je tudi orodje za preverjanje slovnice, kar vam omogoča, da preverite slovnico, ločila in črkovanje. Prav tako vam lahko da predloge za izboljšanje berljivosti vaših člankov.

Primer berljivosti prispevka Panheat, ki opisuje prednosti klimatske naprave

V odseku spodnjega bloga vidimo, kako je lahko članek razgiban. V enem vidnem polju imamo tako sliko, poudarjen glavni naslov (super prednosti klimatske naprave), ločen podnaslov, citat in običajno besedilo. Tak način je za bralca veliko bolj prijazen, saj lahko zaradi strukture zelo hitro skenira vse informacije in se ne muči z branjem.

panheat-klimatske-naprave

9. Uporabljajte naslove, podnaslove oz. H oznake za organizacijo vsebine

H oznake (H2, H3, H3 …) vam pomagajo razvrstiti vsebino ne samo zase, temveč tudi za bralce in iskalnike. Problem je, da mnogi začetniki v WordPressu to pogosto uporabljajo napačno. Če pomislite na vašo spletno stran kot knjigo, bi bili naslovi kot si sledijo v knjigi (naprej naslov 1, potem 2, sledijo 3 itd) Oznake se uporabljajo za razdelitev vaše vsebine v glavne teme in podteme, ki se obravnavajo na vašem blogu. Gre torej za to, da smiselno postavite kazalo po vašem prispevku.

10. Kako optimizirati blog s povezanimi ključnimi besedami

Ko določite glavno ključno besedo, določite še njene sinonime ali uporabite ostale besede iz iste družine – tako imenovane povezane ključne besede. Povezano ključno besedo najdete tako, da v iskalnik vtipkate glavno ključno besedo in spodaj preverite, katere rezultate vam vrže Google.

Te povezane ključne besede vam dajejo idejo o različnih variacijah uporabniških iskanj v zvezi z vašo temo. S pokrivanjem teh ključnih besed v vašem članku poskrbite, da je vaš prispevek bolj celovit, informativen in uporaben. Povezane ključne besede je smiselno vključiti v poglavja in podpoglavja.

Ko boste iskalni povezane ključne besede imam še en nasvet – v iskalniku preklopite na iskanje slik in še tam preverite, kaj bi lahko uporabili. Priporočam torej, da jih vključite pri ustvarjanju vaše vsebine, tako da lahko imate najbolj celovito vsebino.

Primer ključne besede varilne maske podjetja SQS

Recimo, da želimo preveriti, kaj so sinonimi oz. povezane ključne besede varilne maske. V Google vpišemo varilne maske in dobimo sledeče. Našli smo torej – avtomatske varilne maske, elektronska varilna maska, zaščitna varilna maska, dodatna oprema za varilce … Vse te besede torej lahko uporabimo tudi v prispevku.

sqs-varilne-maske

11. Optimizirajte starejše objave bloga

Mnogi začetniki pozabijo kako optimizirati blog, potem ko je bila enkrat objavljena. Pravzaprav s tem niste izvedli optimizacije vaše spletne objave za SEO, ko je objavljena.

Tukaj je nekaj stvari, ki jih morate storiti po objavi vašega prispevka:

  • Promovirajte ga na socialnih medijih oz. družabnih omrežjih – v WordPressu obstajajo tudi vtičniki, ki avtomatično delijo nove vsebine.
  • Dodajte nove notranje povezave – ko ste objavili nov članek se lahko vrnete na ustrezne stare članke in dodate povezavo na novo objavo v teh starih objavah. To omogoča vašim starim člankom več možnosti, da jih uporabnikom lažje odkrijejo.
  • Spremljajte pozicije uvrstitev v iskalnike – objavo ste sicer optimizirali SEO, ampak ali spremljate, kje v iskalnikih se nahaja? Najlažje je to storiti tako, da vpišete vašo ključno besedo v iskalnik in najdete, kje se nahajate. Za bolj poglobljene analize pa obstajajo številna SEO orodja, ki bodo to spremljala in analizirala za vas (npr. SEMrush, Google Search Console, Ahrefs itd …)
druzabna-omrezja

Tako, v dveh prispevkih smo torej pregledali bistvene elemente, kako optimizirati blog.  Le tako bo vaš blog zapis uspešen iz SEO optimiziran. Za vse nadaljnje nasvete ali sodelovanja me lahko kontaktirate.

VIR (1) SocialNicole

 
 

Majda Rogelj

Pisanje besedil je področje, ki ga Majda Rogelj kot diplomirana novinarka precej dobro obvladuje že od svojega 15. leta. Sprva se je Majda poizkusila kot novinarka / reporterka v vodilnih medijskih hišah pri nas, kmalu pa je ugotovila, da jo kreativna plat vleče drugam.

Poleg samega pisanja prispevkov oz. člankov se je usmerila v grafično oblikovanje in ilustracijo, kasneje pa zaradi povezovanja dejavnosti v digitalnem marketingu še v spletne rešitve (izdelava spletnih stranioblikovanje spletnih stranioptimizacija spletnih strani). Danes tako uspešno pomaga številnim posameznikom in podjetjem pri grafični podobi v tisku in na spletu.