Ko pišemo besedila, ki morajo biti optimizirana za spletne iskalnike, v le-ta vključujemo tudi povezave na naše iskalne oz. SERP cilje. A te povezave nikoli niso naključne, še več, da bi ustrezno delovale, morajo biti vedno natančno premišljene. Te besedilne povezave so tako imenovani „anchor tekst” ali sidrna besedila (anchor – sidro). Pravilno strukturiranje anchor teksta je lahko precej zapleteno, a če se malce poglobite in ga „naštudirate“, je to lahko odlična priložnost, da se pričnete uvrščati visoko v iskalnike in s tem tudi privabljati vaše potencialne stranke. Anchor tekst je izjemno pomemben predvsem zato, da Google lahko oceni relevantnost vaše spletne strani in s tem kredibilnost. V prispevku si natančneje pogledamo, kaj so anchor teksti, zakaj so pomembni in kakšne vrste obstajajo. Preverimo tudi na konkretnih primerih.

Kaj je anchor tekst?

Preprosto povedano, anchor tekst je besedilo, ki ga je mogoče klikniti in je ponavadi podčrtano ali drugačne barve kot ostalo besedilo (hiperpovezava). Ko na to besedilo kliknemo, vas samodejno preusmeri na drugo stran.

Primer Klimatske naprave Modra klima Na zgornje besedilo, ki je v tej barvni shemi obarvano zeleno, lahko kliknete. Avtomatično vas bo preusmerilo na stran specialista, ki se ukvarja s prodajo in montažo klimatskih naprav. „Klimatske naprave Modra klima“ je torej anchor tekst oz. sidrno besedilo. Kot lahko opazite, so v anchorju uporabljene točno iste besede, kot so tudi v povezavi oz. URL-ju. To je, kot bomo videli v nadaljevanju, zelo dobra izbira.

Vrste anchor tekstov

 

Generični anchor teksti

Te vrste sidrnih besedil za povezavo nimajo neke vrednosti, vendar dodajo raznolikost profilu povezave in s tem omogočijo, da vaše povezave delujejo bolj naravne. Ne uporabljajte jih za pomembne povezave ampak za tiste, ki imajo za vas manjšo vrednost. Primer Nekatera spletna mesta npr. napišejo stavka Poceni klimatske naprave kupite tukaj. Za več informacij kliknite tu. Za anchor uporabijo besedno zvezo „kupite tukaj“ ali „kliknite tu“, povezava pa vodi do dotične spletne strani. Zelo generičen anchor tekst, ki ga torej uporabljajte čimmanj.

anchor-tekst-porazdelitev

Eden od predlogov, kako naj bi bili razpršeni različni anchorji (VIR 1)

Goli anchor teksti

Pri teh vrstah povezav se pravzaprav ne uporabi nobenih anchor tekstov ampak se v besedilo zgolj zapiše URL – npr. www.majdarogelj.com. Če URL zapišete na tak način bo v besedilu avtomatsko narejena povezava.

Anchor tekst s točnim ujemanjem besed

Tega bi lahko poimenovali tudi za kralja vseh anchor tekstov. Ima potencial, da učinkovito poveča vaše uvrstitve v iskalnikih in hkrati, moč, da vas uvrsti nižje. Če poenostavimo, taka oblika anchor teksta je ponavadi tudi ključna beseda, ki jo optimiziramo.

Primer Enega od primerov smo zapisali že zgoraj, kjer smo omenjali klimatske naprave. Še en dober primer je npr. podjetje Polabs. Ena od ključnih besed, ki jih optimiziramo, je Raspberry Pi data logger. Gre za enega od dodatkov k mikroračunalniku Raspberry Pi in to ključno besedo se optimizira na svoj blog zapis, ki ima v URL-ju točno iste besede, kot so tudi v ključni besedi. Anchor je tako Raspberry Pi data logger.

Anchor tekst z delnim ujemanjem besed

To je mogoče celo najbolj priporočena oblika uporabe anchor teksta. Čeprav je točno ujemanje najbolj optimalno včasih ne deluje naravno. V tem primeru malce priredimo oz. zamenjamo ali dodamo določene besede, da se sliši in deluje bolj smiselno.

Primer Tokrat vzemimo za primer podjetje SQS, ki je med drugim tudi distributer za varilne aparate. Na voljo imajo številne varilne aparate za različne varilne postopke, med drugim tudi mig mag. Če recimo pišemo kakšno prodajno besedilo in želimo poudariti kakovost tovrstnih varilnih aparatov bomo npr. kot anchor tekst zapisali kakovostni mig varilni aparati, ne samo mig mag varilni aparati – čeprav v URL naslovu besede „kakovostni“ ni.

Brendirani anchor teksti

Pri teh oblikah anchorjev uporabljamo poleg ostalega besedila tudi blagovne znamke ali imena podjetij. Npr. ne napišemo samo varilni aparati, ampak napišemo „varilni aparati SQS“. Ta oblika je odlična za rast in spodbujanje razvoja podjetja ali blagovne znamke.

Slike kot anchorji

Ancorji na slikah so v bistvu povezave na slikah, ki pojasnjujejo in utemeljujejo slike. Nadomestno besedilo povezanih slik je indeksirano na enak način kot besedilo.

LSI anchorji

LSI pomeni latentno semantično indeksiranje. To pomeni zgolj uporabo različic glavne ključne besede, ki jo ciljate oz. optimizirate. To v praksi pomeni, da npr. ne uporabite besede klimatske naprave ampak besedo klime.

anchor-naravni

V besedila je potrebno razpršiti vse vrste anchorjev (VIR 1) 

Zakaj so anchor teksti pomembni za SEO

Ker so algoritmi iskalnikov zadnja leta zelo napredovali, so začeli identificirati nove parametre in meritve, da bi določili uvrstitve. Ena od najpomembnejših meritev, ki je precej izstopala, je bila Google Penguin Update (2), ki je popolnoma „pretresla“ SEO svet. Pred tem so vsi na polno in 100% uporabljali anchorje s točnim ujemanjem besed. Ta posodobitev je zato začela ciljati in kaznovati vse tiste spletne strani, ki izkoriščajo tovrstne anchorje za nizko kakovostne povezave, zgolj z namenom višjih uvrstitev. Tako je pomembna raznolikost anchor tekstov, mešanje sidrnih besedil in kakovost ter relevantnost uporabe. Na splošno gledano anchor teksti povečujejo relevantnost strani in tako podaljšajo čas, ki ga obiskovalec porabi na strani.

Kako optimizirati anchor tekste?

Preden se lotite oblikovanja anchor tekstov, morate razumeti, kaj želite povezati in zakaj. Največkrat je to povezano z vašo SEO kampanjo in posledično določanjem vaših SERP ciljev. Spodaj preberite nekaj koristnih nasvetov, kaj upoštevati pri določanju anchor tekstov. Izogibajte se uporabi “Kliknite tukaj“ To je splošna napaka, ki jo naredijo skoraj vsi. Če npr. pišete blog zapis in želite narediti povezavo do sorodnega zapisa, ne uporabite anchorja „preberite tukaj“. Jaz sem recimo v prejšnjih prispevkih pisala prav o optimizaciji bloga in je zato smiseln anchor kako optimizirati blog. Raje uporabite delno ujemajoče, dolge ključne besede Prepogosta uporaba natančnih ključnih besed lahko vpliva tudi negativno, ker algoritem smatra, da gre za „spam“. Da bi bili varnejši, uporabite delno ujemajoče ključne besede. Uporaba dolgorepih ključnih besed je vedno učinkovita. Na primer: namesto da bi uporabili samo “hujšanje”, poskusite “zdravo in učinkovito hujšanje”. Uporabite sinonime Če se želite uvrstiti za “klimatske naprave”, uporabite “ugodne klima naprave”, “kakovostne klime”, itd. Vedno uporabljajte naravne anchorje Pazite, da bo anchor tekst vedno vodil na povezavo, ki je obljubljena v besedilu. Če je anchor varilni aparati, naj povezava vodi do varilnih aparatov. Iskalnik vas lahko kaznuje, če zavajate obiskovalce. Anchor naj torej pojasnjuje in upravičuje vaš URL. Včasih uporabite generični anchor Google vas ne bo kaznoval zaradi generičnih anchor tekstov. Ker je naravno, sem ter tja uporabite tudi generično besedilno povezavo, čeprav ni preveč učinkovita. Uporabite blagovne znamke / domenska imena: Kombinacija blagovne znamke s ključno besedo je varen in učinkovit način za uporabo povezave. Tak anchor daje vrednost povezavi, saj blagovna znamka še vedno ostaja pomemben parametre za presojo verodostojnosti v očeh iskalnikov.
anchor-tekst-pred-po

Ali je besedilo okoli anchor teksta pomembno?

Vsekakor, in to zelo! To deluje zlasti v primerih, ko anchor nima veliko vrednosti / konteksta. Kadarkoli se te vrste generičnih anchorjev pojavijo na strani, iskalnik preveri besedilo, da bi dobil idejo o tem, na kaj se sklicuje povezava. Nato od te vsebine iskalniki ocenjujejo ustreznost besedilne povezave za spletno stran. Na primer, ko spletna stran pravi, kliknite tukaj, da bi našli čudovit blog o poročnih šopkih, bo iskalnik verjetno skeniral prejšnji / naslednji odstavek, da bo razumel, o čem teče beseda. Predvsem ga zanima, ali je anchor v kontekstu z besedilom. Na podlagi tega je potem lahko odvisna uvrstitev v iskalnike.
VIR (1) Neil Patel VIR (2) MOZ

Majda Rogelj Pisanje besedil je področje, ki ga Majda Rogelj kot diplomirana novinarka precej dobro obvladuje že od svojega 15. leta. Sprva se je Majda poizkusila kot novinarka / reporterka v vodilnih medijskih hišah pri nas, kmalu pa je ugotovila, da jo kreativna plat vleče drugam. Poleg samega pisanja prispevkov oz. člankov se je usmerila v grafično oblikovanje in ilustracijo, kasneje pa zaradi povezovanja dejavnosti v digitalnem marketingu še v spletne rešitve (izdelava spletnih stranioblikovanje spletnih stranioptimizacija spletnih strani). Danes tako uspešno pomaga številnim posameznikom in podjetjem pri grafični podobi v tisku in na spletu.