Glede na številne koristi, ki jih prinaša SEO optimizacija lastnikom in upravljalcem spletnih strani, je spodaj podrobneje predstavljeno kako SEO optimizacija pomaga lastnikom spletnih strani, ustvarjati pasivni zaslužek oz. t.i. pasivni dotok obiskovalcev na spletno stran (kar vodi k ustvarjanju pasivnega zaslužka na spletu). Podrobnosti o tem kaj je optimizacija spletnih strani in kako optimizirati spletno stran, najdete na drugi. povezavi

Pasivni dotok obiskovalcev na spletno stran, ki je pogoj za ustvarjanje t.i. pasivnega zaslužka iz spletnih strani, je pojem s katerim opredeljujemo to, da je spletni strani uspelo postaviti sistem izvajanja spletnih aktivnosti z namenom, da število obiskovalcev na spletno stran ne upada oz. celo narašča, kljub temu, da število in dinamiko aktivnosti, za ciljane ključne besede (SEO kampanjo), zmanjšujemo.

T.i. “pasivnost” se izkazuje kot glavna in največja nagrada ter izkoriščen potencial, ki ga optimizacija spletnih strani, lahko da – to je – služiti in pridobivati obiskovalce na spletno stran, še mesece in leta, po tem, ko smo aktivno z izvajanjem SEO optimizacije, že zaključili.

 

Pasivni zaslužek, v angleščini imenovan tudi “residual income” je zaslužek/dohodek/plača oz. prejemek, ki ga dobivate, po tem, ko se z aktivnostmi, ki so vas privedle do tega prejemka, proaktivno in, vsaj ne več v enaki meri, več ne ukvarjate. Prejemek pa še naprej ostaja oz. še kar naprej narašča.

 

Pasivne zaslužke pozna ogromno industrij:

 

 

  • pisatelj napiše knjigo in še leta po izdani knjigi prejema avtorski honorar

 

 

  • umetnik nariše ali posname sliko, kateri vrednost skozi čas, narašča, zaslužek pa prejema tudi iz naslova njene avtorske zaščite in distribucije kopij

 

 

  • v mrežnih marketingih poznajo pasivni zaslužek kot vrsto zaslužka, ki ga top distributerji, prejemajo še vrsto let, po tem, ko aktivno sploh več ne gradijo svojih mrež

 

 

  • itd…

 

Tudi SEO industrija (t.j. optimizacija spletnih strani) pozna t.i. pasivni zaslužek. Ta se, v največ primerih, manifestira takrat, ko spletna stran, na Googlu, z t.i. najtežjimi ključnimi besedami, doseže vrhnje/top pozicije na Googlu. Z, občutno zmanjšano količino aktivnosti, ki jih je bilo potrebno izvajati, da je spletna stran dosegla Googlove top pozicije, pa se trudi zgolj še nadzirati (monitoring) svoje dosežene rezultate.

NAMIG: Ko vam enkrat uspe vzpostaviti konstantno rast obiskovalcev na vašo spletno stran, se potencial pasivnega zaslužka, izkazuje tudi v tem, da lahko spletne vsebine, ki prejemajo več obiskovalcev, monetizirate/kapitalizirate na različne načine. Najpogostejše monetizacijske metode za kapitalizacijo povečanega števila obiskovalcev na vašo internetno stran, so Google Adsense, lead generation, prodaja znanj SEO optimizacije (saj so vašo spletno stran, navsezadnje, znanja o optimizaciji spletnih strani, pripeljala do viških uvrstitev na Googlu) in drugo. Če potrebujete nasvet kako monetizirati povečan obisk spletne strani ali kar celo trženjsko strategijo za izboljšanje vaše prodaje preko interneta, preverite povezavo marketing svetovanje.

Primer kako kakovosten branding/znamčenje pomaga pridobivati pasiven dotok obiskovalcev na spletno stran (primer Prva bonitetna agencija ebonitete.si)

 

Spletna stran Prve bonitetne agencije d.o.o., ebonitete.si so vrhunski primer tega kako kakovosten branding prispeva za pasivno in stabilno rast spletne strani.

 

Poglejte sliko:

branding-ebonitete

Ključno besedo “ebonitete” v slovenski Google, vsak mesec vtipka kar 2900 uporabnikov Googla, spletna stran ebonitete.si pa so na Googlu uvrščene na prvem mestu, takoj za plačanim oglasom.

Pasivni zaslužek iz naslova SEO optimizacije prihaja v tem primeru iz močno pozicionirane blagovne znamke e bonitete, saj spletni strani, pravzaprav za ključno besedo “ebonitete”, iz naslova SEO optimizacije, ni potrebno delati praktično več nič. In je prikazana na prvem mestu na prvi strani Googla.

Kako načrtovati konstantno in stabilno rast obiskovalcev na spletno stran

Da bi s SEO optimizacijo uspeli priti do točke, ki bi vam vračala t.i. pasivni zaslužek, je potrebno sestaviti najprej dober načrt.

Načrt za SEO optimizacijo ima seveda glavni cilj spletno stran “pripeljati” na najvišja mesta na iskalniku Google, saj se na tisti točki, pasivni zaslužek (zaradi konstantnega dotoka novih obiskovalcev na spletno stran), šele začne manifestirati.

Kakovostno sestavljeni SEO načrti (imenovan tudi SEO strategije) največkrat zajemajo naslednje:

  • pregled obstoječe spletne strani iz vidika ustrezne SEO optimiziranosti spletne strani (t.i. onsite SEO audit). SEO analiza/pregled strani prinaša vpogled v t.i. hitre SEO rezerve (t.i. SEO quick wins), ki jih je mogoče hitro in z razmeroma malo vložka/truda/časa, izboljšati. Posledica teh “hitrih” SEO izboljšav so hitro izboljšane uvrstitve spletne strani in razmeroma hiter porast števila novih obiskovalcev na spletne strani.
  • pregled in analiza t.i. novih SEO priložnosti. SEO strategija predvidi in “zazna” nove SEO priložnosti največkrat v ključnih besedah, s katerimi se spletna stran, še ne uvršča na vrhnja mesta na Googlu. Za te SEO priložnosti je potrebno ustvarjati nove, SEO ustrezno optimizirane, spletne vsebine. S čimer poskrbite, da spletna stran pridobiva uporabnike Googla, ki doslej na podlagi teh vtipkanih ključnih besed, sploh niso vaše spletne strani, še našli na Googlu.
  • sistem/evidenco, s katero boste merili/spremljali s katerimi ključnimi besedami ste že dosegli prvo stran Googla (in lahko, za njih, zmanjšate svoje SEO aktivnosti)
  • sistem/evidenco, s katero boste merili/spremljali aktualne ključne besede, s katerimi še niste na prvi strani Googla, a “na njih” proaktivno izvajate SEO kampanjo
  • sistem/evidenco o tem kako učinkovito je kapitalizirana/monetizirana posamezna ključna beseda s katerimi ste že dosegli SEO rezultate (t.j. dobre uvrstitve na Googlu)

Primer evidence, ki zajema vse zgoraj našteto, poglejte spodaj (dotične ključne besede so zamegljene):

evidenca rasti spletne strani
  • v segmentu pod točko 1 so določene ključne besede, ki sodijo k aktualni SEO kampanji. Te ključne besede spletna stran dviguje v trenutku tega zapisa (povprečna SEO kampanja pa traja od 3 do 6 mesecev).
  • v segmetnu pod točko 2 so določene ključne besede, za katere je SEO kampanja zaključena (in se zanje izvaja še “samo” monitoring)
  • v točki 3 se nahajajo potencialne ključne besede za naslednje SEO kampanje, ko bo aktualna SEO kampanja končana in že konstantno prinašala nove obiskovalce

Desno od stolpca K (v katerem so izračeni iskalni volumni/mesečna iskanja na Googlu so dosežene uvrstitve spletne strani Pohistvo123.si na prvi strani Googla.

NAMIG: Načrtovanje rasti števila obiskovalcev na spletno stran je bržčas najpomembnejši in najbolj odločujoč faktor uspeha pri snovanju rasti. Napačen načrt ima za posledico, da na spletu opravljamo nepotrebne reči, pri spletni optimizaciji pa se to hitro pozna v preprosti izgubi časa. Kar je, glede na količino dela, ki ga zahtevajo kakovostni SEO rezultati, za marsikaterega lastnika spletne strani, pogubno. Z dobrim SEO načrtom se boste ukvarjali s “pravimi” aktivnostmi, za napačne pa bo zmanjkalo časa. Za načrtovanje SEO kampanj NI NAROBE obiskati kakšno izobraževanje ali tečaj SEO optimizacije.

Kako poskbeti za konstantno rast obiskovalcev na spletno stran

Za konstantno in stabilno rast obiskovalcev na vašo spletno stran (ali online trgovino) “zadošča” zdrava kmečka logika. Po tej logiki, je vaš cilj naslednji:

  • najprej izbrati vam najpomembnejše ključne besede, preko katerih želite, najprej doseči prva mesta na Googlu. Ker je ključnih besed na Googlu, ki jih uporabniki Googla, v iskalnik, vtipkujejo, praktično nešteto, naj bo vaša glavna usmeritev pri izboru ključnih besed, ustrezna selekcija.
    Ne morete in niti se ne izplača, ciljati na vse ključne besede v povezavi z vašo panogo/dejavnostjo/tematiko, hkrati. Rezultate, t.j. prva mesta na Googlu, boste lažje dosegli, če se najprej odločite za t.i. fokus ključne besede oz. t.i. vaše SEO prioritete.
  • nato izvajati vse potrebne aktivnosti, da boste svojo spletno stran, pripeljali na prvo stran Googla. Sem spadajo onsite SEO optimizacija IN offsite SEO optimizacija.
  • nato spremljati dosegane rezultate in takoj, ko s prvo SEO kampanjo dosežete prva mesta na Googlu, ključne besede iz te kampanje, “prestaviti” v monitoring/spremljanje oz. “branjenje” doseženih pozicij, v proaktivno dvigovanje pa dodati nove ključne besede.

 

 

Dodatne informacije o zaslužku s SEO optimizacijo spletnih strani

Več o pasivnem zaslužku s SEO optimizacijo, najdete tudi v članku Looking for Passive Income? SEO Can Help

Matija

Vodja ekipe na Seo-Praktik.si.
Osebna spletna stran: Matija Zajšek.com.