Za vse tiste, ki iščete ideje kako uporabiti email marketing za vaš posel, je spodaj podrobneje predstavljenih 10 namigov, ki jih lahko uporabite zato, da bodo vaše email marketing kampanje, bolj učinkovite in predvsem bolj raznolike.

Eden od glavnih izzivov učinkovitega email marketinga za posel je zagotavljanje raznolikosti vsebin, ki jih pošiljate svojim potencialnim in obstoječim kupcem preko e pošte.

Preveč ponavljajoča se vsebina v email marketing kampanjah je eden od glavnih razlogov zakaj je stopnja odjavljenih od prejemanja e sporočil podjetij, zelo visoka in eden od glavnih razlogov zakaj je za marsikateri posel email marketing, premalo učinkovit.

Po drugi strani, ostaja email marketing, trdno zasidran med učinkovitimi spletnimi kanali, ker sodi med najbolj učinkovite in hkrati tudi najmanj težavne spletne kanale (vir 1):

email-marketing-ucinkovitost

Uporabite email marketing za pozdravna sporočila

Novo priključene v vašo bazo prejemnikov sporočil vašega podjetja, je ne samo spoštljivo, ampak tudi poslovno ustrezno in priporočljivo, ob prvem prejemu vaše elektronske pošte, pozdraviti in se jim zahvaliti zato, da so se prijavili na vaše novice.

Pozdravna sporočila lahko uporabite zato, da se prejemnikom e sporočil približate na bolj osebni ravni, hkrati pa jim lahko napoveste kaj lahko od vas pričakujejo v bodočih e novicah.

Za izjemno učinkovit pristop pri izvajanju email marketinga za posel je bistveno bolje, če vaše prejemnike e novic, vnaprej seznanite s tem kdaj lahko pričakujejo vaše novice in kakšne vsebine lahko v njih pričakujejo.

Hkrati lahko tiste, ki so prvič prejeli vaše e novice povabite tudi k temu, da vam sledijo na družabnih omrežjih in drugod.

Pravijo, da se železo kuje, dokler je vroče.

Novi interesenti, ki so se prijavili na vaše elektronske novice, so zagotovo v najbolj “vroči” fazi interesa oz. zanimanja za vaš posel, dejavnost, vaše podjetje in vaše produkte. Pozdravna sporočila skrivajo potencial, da na pameten način, to zainteresiranost vaše publike, podaljšate v prihodnost.

Po eni od zanimih marketinških raziskav je učinkovitost pozdravnih elektronskih sporočil zdaleč največja med vsemi ostalimi sporočili (vir 2):

pozdravna-sporocila-uspenost

POZORNO PREBERITE TA DEL:
Čeprav email marketing ni direktno povezan z drugimi vejami spletnega marketinga (npr. SEO optimizacijo spletnih strani, vašo udeležbo na družabnih omrežjih, itd…), si boste višjo stopnjo odpiranja elektronske pošte v prihodnosti (po pozdravnem mailu) zagotovili tako, da vaši vsebinski ustvarjalci pripravijo vsebine za email marketing, v več delih. Visoka stopnja odpiranja e naslovov se ohranja tako, da se trudite vaše prejemnike obdržati v pričakovanju.

Uporabite email marketing za spodbujanje prodaje (s kuponi in cenovnimi akcijami)

Svoj posel lahko s pomočjo email marketinga izboljšate tako, da občasno, v email sporočilih, pošljete kupone s cenovnimi popusti za izdelke, ki jih imate trenutno v prodajnih akcijah.

Ena od pogostejših napak, ki ne prispevajo k izboljšavi posla (prodaje) preko email marketinga, ampak podjetniki dosegajo ravno naspoten učinek, je prepogosto pošiljanje prodajnih vsebin svojim prejemnikom sporočil.

Če s prodajnimi akcijami obveščate svoj bazen prejemnikov novic, s tem razvodenite privlačnost prodajne akcije same. Če ste s prvo poslano prodajno akcijo še dosegli svoj cilj, se utegne, ob pogostem pošiljanju e prodajnih novic, stopnja tistih, ki vaše novice odpirajo ali jim sledijo, znižati.

Zakaj?

Ker so elektronski predali prejemnikov tako ali tako že polni reklam in priložnosti za nakupe. Takšna sporočila hitro romajo v koš.

Prodajne akcije preko email marketinga pošiljajte občasno.

Po eni od novejših marketinških raziskav (vir 3), kar 90% kupcev nakupuje s pomočjo takšnih ali drugačnih kuponov:

email-marketing-kuponi

POZOR OB UPORABI ZGORAJ OPISANE TAKTIKE:
Uporaba kuponov je posebej priporočljiva predvsem pri večjih trgovinah. Manjše spletne strani, ki ponujate storitve in imate v ta namen izdelane t.i. lead generation spletne strani, se pretirane oz. na sploh rabe kuponov, izogibajte. Ker podeljevanje kuponov pogosto ni v sozvočju z velikostjo obsega, ki ga opravljate na trgu. Kuponi vam, v tem primeru znižujejo ceno, hkrati pa pogosto predstavljajo odmik od personalizacije in tesnejšega odnosa s potencialnimi kupci. Ki jih mala podjetja ponavadi nagovarjate.

Pripravite posebno vsebino samo za naročnike na e novice

“Posebnost” v vseh sferah življenja prinaša s seboj prav poseben čar.

Če je neka reč namenjena samo izbranim, nosi to dejstvo, s seboj posebno težo in posebno dodano vrednost, že samo zaradi tega, ker gre za eksluzivno zadevo.

POZOR OB UPORABI ZGORAJ OPISANE TAKTIKE:
V RAZMISLEK:
Če vaši prejemniki e novic lahko te iste vsebine, ki jih vaše podjetje, pošilja preko email marketinga, preberejo tudi na vašem blogu internetne strani, ni v tem pravzaprav nobenega vzvoda, da so naročeni na vaše novice.
Še posebej. če je vaša ekipa vsebinskih ustvarjalcev in tistih, ki skrbijo za optimizacijo vaše spletne strani tako dobra, da se vsebine iz vašega bloga nahajajo na prvi strani Googla, se utegne zgoditi, da ne bo zelo široka množica uporabnikov Googla, prepoznala unikatne vrednosti, ki jo sicer izvajate čez email marketing.
SEO spletna optimizacija in email marketing gresta skupaj, a bodite v email marketingu, ekskluzivni!!!

Nasprotno bo, za vaš posel, bistveno večji učinek imelo, v kolikor boste naročnikom na vaše e novice, na vaši internetni strani, ponudili ekskluzivne vsebine, ki so namenjene samo tistim, ki vas spremljajo preko e pošte.

Sicer res to lahko prinaša več dela, a tudi ta korak se da bistveno pohitriti, če v svojem email marketinškem nastopu, uporabite t.i. email marketing avtomatizacijo. Podrobnosti o tem najdete na povezavi kjer je opisano kako deluje automatic email sender.

Uporabite email marketing za BTB podporo za obstoječe kupce

Uspešen posel ima tisto podjetje, ki uspešno skrbi ne samo za nove kupce, temveč tudi za tiste, ki so produkte in storitve podjetja že kupili.

email-marketing-btb

Email marketing lahko uporabite za podporo svojim že obstoječim kupcem. Preko e sporočil jim lahko pošiljate:

  • navodila za varno rabo naprav, ki so jih kupili,
  • navodila za uporabo storitev, ki so jih pri vas izbrali,
  • poziv in opomnik kam se obrniti ob težavah pri rabi vaših produktov in storitev,
  • obvestila o nadgradnji vaših storitev, itd…

Možnosti, da ohranite reden stik z vašimi obstoječimi kupci preko email marketinga, je nešteto.

Ne samo, da se bo vašim kupcem lepo zdelo, da vaše podjetje zanje skrbi tudi po tem, ko so kupili vaše izdelke ali najeli vaše storitve, ampak s takšnim obveščanjem si zagotavljate kupce tudi na dolgi rok.

Ob lansiranju novih modelov in novih produktov in ob potrebi obstoječih kupcev, da kupijo nov izdelek (npr. zaradi izrabe starega), se bodo zagotovo spomnili vaše email marketing podpore, ki ste jo zagotavljali ob njihovem prvem nakupu.

Primer dobre prakse pri posredovanju btb novic svojim strankam – Ebonitete.si

Ena od bolj preprostih taktik za učinkovito komuniciranje s svojimi BTB kupci, je npr. da jim čez e mail sporočila dostavljate korake in pojasnila o uporabi vaše storitve. V Sloveniji, ne samo čez email marketing, ampak tudi čez družabna omrežja, to prakso, vrhunsko izvaja spletna stran Ebonitete.si, ki za svoje kupce, ki jih zanima bilanca stanja svojih poslovnih partnerjev, dozira vsebine o razumevanju uporabe njihove brezplačne aplikacije ebonitete.si. Preverite aplikacijo e bonitete.si na povezavi in se oddajte (brezplačno) svoj elektronski naslov ter preverite.

Uporabite email marketing za postavljanje vprašanj

Svoj posel in svoje podjetje želite pravgotovo razvijati in širiti naprej. Raziskave za razvoj novih produktov ter nastop na novih trgih, vas utegnejo pri tem, stati celega premoženja.

A, hkrati, imate na strani prejemnikov vaših e novic, celoten vir informacij o tem kako so zadovoljni z vašimi obstoječimi produkti in ponudbo. Za širitev svojega posla v email marketingu postavljajte vprašanja:

  • kaj kupci pogrešajo pri obstoječih vaših produktih in ponudbi
  • kaj bi si želeli spremeniti v odnosu vašega komuniciranja z njimi
  • kaj bi jim še bolj pomagalo pri odpravljanju težav zaradi katerih so kupili vaš produkt ali najeli storitev
  • kakšne izdelke,v povezavi z vašo panogo, pogrešajo
  • itd…

Še posebej uporabno je vnovčevanje email marketing kampanj za razvoj malih podjetij in startupov, ki pogosto, zaradi nezmožnosti po dragih raziskavah trga, niti nimajo prave možnosti priti do realnih informacij o stanju na trgu, zelo podrobno pa so prednosti email marketinga za mala podjetja opisane v članku Email marketing for small business.

Uporabite email marketing za pošiljanje vabil na dogodke podjetja

Se vaše podjetje udeležuje najrazličnejših dogodkov?
Ali v vašem poslovanju organizirate dneve odprtih vrat?
Ste s svojim poslom prisotni na sejmih, konferencah in predavanjih?

Vse to so dogodki in priložnosti, da svoje spremljevalce preko e pošte obvestite, nagovorite in seznanite s svojimi aktivnostmi.

Morda se želi kdo od vaših prejemnikov e novic z vami pogovoriti, pa ne najde časa. Čez email marketing pa izve, da boste v naslednjem tednu prisotni v njegovem kraju na lokalnem dogodku. Morda je kateri izmed prejemnikov vaših e novic pozabil, da drugi teden poteka v njegovi bližini sejem, na katerem bo prisotno tudi vaše podjetje.

Obveščanje in pošiljanje vabil na vaše dogodke prejemnikom e sporočil sporoča tudi, da ste aktivni, živi, prisotni na trgu in, da delate. Nič ni slabšega kot občutek, ki ga dobijo prejemniki e sporočil od podjetij, za katera sploh ne vedo ali in kaj se z njimi pravzaprav dogaja.

BONUS: Za enega izmed GLAVNIH razlogov zakaj prejemniki e sporočil, sploh odprejo elektronska sporočila, šteje ime in priimek pošiljatelja (vir 5). Namesto, da elektronska sporočila pošiljate iz podjetniških elektronskih naslovov, razmislite kako bi jih lahko pošiljali iz kakšnega osebnega e naslova (npr. od vodje marketinga)

email-marketing-open-rate-vzroki

Sporočila od direktorjev podjetij

Dražji kot so izdelki in storitve, ki jih ponuja vaše podjetje, bolj podrobno se bodo vaši obstoječi in potencialni kupci, zanimali za vašo prihodnost, kdo vodi vaše podjetje in kako razmišljajo tisti, ki upravljajo s podjetjem.

Sporočila direktorjev in vodij posameznih oddelkov so odlična priložnost, da prejemniki vaših e sporočil pobližje spoznajo delovanje in aktivnosti vašega podjetja tudi iz oči vodilnih.

Predstavljajte si odziv na vaša e sporočila, v kolikor med goste svojih email marketing kampanj povabite odgovornega direktorja za razvoj. Ali vodjo reklamacijskega oddelka.

Sporočila vodilnih v podjetjih v vaših marketinških kampanjah imajo dodano vrednost v gradnji tesnejšega stika s prejemniki e sporočil, zagotovo pa si vsak, ki kupuje dražje produkte in storitve, želi vedeti kako bo za podporo njemu poskrbljeno v prihodnosti.

Ob dragih produktih so vprašanja o tem kaj se zgodi z njihovim produktom po poteku garancije, koga poklicati, če se izdelek pokvari čez 6 let, ipd.. na jedilniku večine.

Vpogled v razvoj podjetja

Za utrjevanje blagovne znamke in ozaveščenosti vaših obstoječih in potencialnih kupcev o vašem podjetju, je občasno priporočljivo čez email marketing sporočati tudi serijo zgodovinskih prelomnic rasti in razvoja vašega podjetja.

Na ta način vaši sledilci in tisti, katerim vaša blagovna znamka nekaj pomeni, dobijo dodatne informacije in potrditev o tem kako deluje vaše podjetje in s kakšnimi izzivi vse se je soočalo.

Vpogled v zgodovinski razvoj vašega podjetja ima dodatno dodano vrednost v tem, da kupce utrdi v prepričanju, da ste se v podjetju spsoobni prilagajati in soočati z izzivi, ki jih narekuje razvoj in konkurenca in pa tudi okoliščine (npr. situacija, povezana s korona pandemijo).

Še posebej pa tovrstne vsebine igrajo pomembno težo v dejavnostih, katerih prodaja temelji tudi na vzpostavljanju učinkovitega priporočanja podjetij in artiklov iz strani obstoječih uporabnikov, novim. Sem sodijo vsa podjetja, ki poskušajo na tak ali drugačen način, vnovčevati moč ustnega priporočila in moč provizijskih sistemov v prodaji.

Kakovostna in uspešna prodaja potrebuje zgodbe.

Zgodbe o razvoju podjetij in soočanje z njihovimi ovirami na poti do uspeha, so vroča žemljica prodaje vsepovsod, kjer je prodaja vezana na živo besedo in ustna priporočila.

BONUS: Če želite email marketing v vašem poslu uporabljati čim bolj učinkovito, imejte ves čas v mislih, da se stopnja odpiranja in branja vaših elektronskih sporočil povečuje sorazmerno s tem kako dozirate razloge za to, da prejemniki sporočil, vaša sporočila, preberejo. Dajte prejemnikom tehtne RAZLOGE, da odprejo vaš email. Potem ga bodo odprli!!!

Na podajanje zgodb v email sporočilih vam ni nujno treba gledati zgolj skozi prizmo zgodovinskega toka podjetja.

Dobro preberite spodnji primer…

Primer dobre prakse podajanja zgodbe [Prvafina.si]

Prvafina je spletna stran, ki deluje pod okriljem Prve finančne agencije d.o.o., ki pa ima istega lastnika kot podjetje Prva bonitetna agencija d.o.o. V tem primeru se lahko predstavitev podjetja izvaja kot zgodovinski pregled Prve finančne agencije ali pa kot primer rasti poslovanja Prve finančne agencije na Prvo bonitetno agencijo.

Obvestila o udeležbi v drugih medijih

Novice v stilu “drugi o nas” niso samo “samohvala” kot radi razumejo prenekateri ustvaarjalci vsebin.

Če objavljate novice o tem, da ste prisotni v drugih medijih, s tem krepite svojo blagovno znamko ne samo iz vidika širjenja posla, temveč tudi iz vidika percepcije stabilnosti in rasti med obstoječimi sledilci.

Če se vaše podjetje pojavlja v mainstrem medijih, v katerih vas do nedavnega ni bilo ter o tem obveščate svoje email prejemnike, bodo ti to novico sprejeli kot znak vaše trdnosti in napredka, saj si prisotnost v, še posebej bolj izpostavljenih medijih, težko privošči manj stabilno podjetje.

Hkrati vas bodo pozorni sledilci in redni bralci vaših e novic dojemali kot nekoga, ki se na zdrav in premišljen način “širi in razvija”.

Če ste objavili intervju v nekem mediju, ki že ima priznan pozitiven sloves ali gre celo za strokoven medij, do katerega ne more dostopiti na enostaven način, prav vsak, imate z obveščanjem vaših prejemnikov e novic, priložnost, da jim to ponosno tudi poveste.

Obvestila o zaposlovanju

Navsezadnje lahko vašo bazo prejemnikov e novic uporabite tudi zato, da jih obvestite o vaših novih zaposlitvenih priložnostih.

Četudi bi nihče izmed vaših prejemnikov bil zainteresiran za delo v vašem podjetju, takšno sporočilo vašim prejemnikom e novic, daje percepcijo, da rastete in se razvijate naprej. Kar pa znova prispeva k povečanju zaupanja v vašo blagovno znamko.

Dodatne informacije:

  • še več uporabnih vsebin na temo spletnega marketinga, najdete na povezavi SEO Magus, praktične primere o tem kako razvijati spletno stran za namene čimboljšega spletnega posla, pa najdete na povezavi Spletni marketing Vgradneomare.eu.
  • vrhunsko začrtano email marketing kampanjo ima v Sloveniji že ogromno podjetij. Med njimi je tudi podjetje Gumitehna, ki se ukvarja s prodajo pnevmatik. Ne glede na to ali njihovi kupci iščejo traktorske, poljedelske, kolesarske, viličarske ali druge pnevmatike, imajo email marketing kampanje vsebino tako vrhunsko segmentirane, da njihovi prejemniki ob vsakem prejetem sporočilu dobijo občutek, da je vsebina napisana konkretno za njihovo potrebo po gumah. Naročite se na prejemanje Gumitehna e novic in preverite.

Viri:

1 – 6 Email Marketing Challenges And How To Overcome Them
2 – The Most Mind-blowing Email Stats
3 – Ecommerce Coupon Marketing Strategies: Give Discounts, Get a Lot More
4 – 35 B2B Email Marketing Statistics To Make You Look Smart
5 – THE SCIENCE BEHIND EMAIL OPEN RATES (AND HOW TO GET MORE PEOPLE TO READ YOUR EMAILS)