Optimizacija spletnih strani je proces, ki iz leta v leto, zanima vedno več podjetnikov.

Plačljivo oglaševanje na Googlu (t.i. Google Ads) postaja iz leta v leto dražje, hkrati pa cena raste tudi oglaševanju spletnih strani, na ostalih spletnih platformah (Facebook, LinkedIN, YouTube,….).

Podjetja, ki želite biti opazna na najbolj obiskanih in uporabljanih spletnih platformah (na katerih se pravzaprav nahaja največ vaše ciljne publike), morate za svojo spletno prepoznavnost, iz leta v leto, odšteti vedno večje kose marketinških proračunov.

Za mnoga izmed podjetij velja tudi, da od plačljvih spletnih kampanj, kljub temu, da zanje odštevate velike zneske, bodisi zaradi pomanjkanja znanj ali časa za upravljanje z oglaševalskimi računi, Google plačljivo oglaševanje, vseeno ne prinaša zadovoljivih prodajnih rezultatov.

Navsezadnje sta optimizacija internetnih strani in Google Ads oglaševanje, 2 spletni metodi, ki se, glede na naravo upravljanja in izvajanja aktivnosti, med seboj, tudi zelo razlikujeta (vir 1):

optimizacija-spletnih-strani-google-ads-oglasevanje

Spodaj so podrobneje predstavljene posamezne koristi in argumenti zakaj se odločiti za optimizacijo spletnih strani…

Optimizacija spletnih strani prispeva k večjemu številu obiskovalcev spletne strani

Dlje časa in bolj redno kot izvajate optimizacijo svojih spletnih strani, več obiskovalcev si lahko obetate na svoje spletne strani iz naslova prikazov vaših internetnih strani na Googlu. Brez, da bi zato morali plačati oglaševanje.

Spodaj je primer izvajanja optimizacije spletnih strani v obdobju enega leta na spletni strani Mizarstvo.si. Slika prikazuje naraščanje števila obiskovalcev na spletno stran Mizarstvo.si do cca. 15.000 obiskovalcev na mesec:

vecji-obisk-spletne-strani

Do večjega obiska spletnih strani z optimizacijo spletnih strani, lahko, generalno gledano, pridete na 2 načina:

  • s pisanjem vedno novih spletnih vsebin, SEO optimiziranih na dolgorepe ključne besede
  • z izvajanjem offsite SEO optimizacije, s katero poskušate spletno stran, na prvo stran Googla, uvrstiti preko generičnih ključnih besed

SEO optimizacija spletnih strani prispeva h KONSTANTNEMU povečevanju števila obiskovalcev na vaših straneh

Za razliko od Google Ads plačljivega oglaševanja (t.j. zakupa ključnih besed, na podlagi katerih se vaša spletna stran znajde na vrhi prikazov spletnih strani na Googlu), kjer obisk na spletne strani priteka tako dolgo dokler imate vklopljene Google Ads oglase (t.j. dokler Googlu plačujete), optimizacija spletnih strani omogoča, da obisk na spletno stran priteka konstantno – ali pa vsaj še zelo dolgo časa, potem, ko ste za posamezne ključne ebsede, nehali izvajati SEO optimizacijo.

V nekaterih primerih in v odvisnosti od aktinvosti konkurenčnih spletnih strani na Googlu, lahko posamezne, dobro SEO optimizirane spletne strani, na prvi strani Googla, ostajajo več mesecev in tudi let, po tem, ko ste aktivno z optimiziranjem vaše spletne strani, že zaključili.

To je tudi argument, ki omogoča, da lažje širite svoj spletni posel naprej, saj vam, po tem, ko ste z optimizacijo spletnih strani, dosegli, visoke uvrstitve, omogoča, da optimizirate vaše druge spletne strani oz. ostale vsebine za nove najdene ključne besede.

Na spodnji sliki lahko vidite uvrstitev spletne strani Vgradneomare.eu, ki je na Googlu, uvrščena na tretjem mestu med prikazi spletnih strani, po tem, ko se na njej aktivno NE izvaja SEO optimizacija že najmanj 3 leta:

seo-optimizacija-vgradne-omare

Optimizacija spletnih strani prispeva, da ne bo obisk vaše spletne strani odvisen od plačljivega Google oglaševanja

Če svoj spletni nastop in prodajo preko vaše internetne strani gradite izključno na tem, da obisk na spletno stran priteka na podlagi plačljivega oglaševanja, s čimer sicer res lahko (ne pa nujno) pridete do hitrejših prodajnih rezultatov, gradite temelje vaše spletne prodaje na plačljivem spletnem oglaševanju na najbolj znanih spletnih platformah.

S tem sicer ni nič narobe, v kolikor obvladate Google Ads plačljivo oglaševanje, v kolikor ste v svoje marketinške kampanje vračunali strošek plačljivega spletnega oglaševanja in v kolikor ste se zavestno odločili, da boste tekom vašega poslovanja, redno denar odvajali tudi za plačljivo oglaševanje.

V kolikor pa se želite znebiti odvisnosti od plačljivega spletnega oglaševanja, pa je pravzaprav za vsako podjetje priporočljivo, da kljub izvajanju plačljivih spletnih kampanj, spoznava zakonitosti organskega/naravnega pridobivanja vedno večjega števila obiskovalcev na vaše spletne strani, tj. zakonitosti optimizacije spletnih strani.

NAMIG: Ker optimizacija spletnih strani zahteva precej znanja in predvsem, ker je o optimizaciji spletnih strani, praktično na številnih inbternetnih straneh, napisano že ogromno, je priporočljivo, da se, v kolikor se želite samostojno priučiti optimizacije spletnih strani, učenja spletne optimizacije lotite sistematičnoPo korakih.
Najprej se lotite spoznavanja osnov (kaj so ključne besede, kakšne so razlike med njimi, itd…), nato pa naprednješega onsite in offsite SEO optimiziranja, strani.
Praktičen SEO tečaj v slovenščini, kjer je opisovana spletna optimizacija iz prakse, najdete na povezavi.

Optimizacija spletnih strani prinaša več klikov kot plačljivi oglasi na Googlu

Eden izmed razlogov zakaj se podjetniki odločate v vedno večji meri za optimizacijo spletnih strani je tudi v tem, da se vas vedno več podjetnikov zaveda, da na neplačane/organske prikaze spletnih strani na Googlu, v povprečju klika bistveno več uporabnikov Googla, kot na plačane prikaze.

Poglejte rezultate spodnje raziskave (vir 2):

organski-prikazi-vs-ppc-ctr

Po raziskavi Databox (vir 3), je odstotek tistih uporabnikov Googla, ki klikajo na PPC oglase (Google Ads) v primerjavi s tistimi, ki klikajo na organske prikaze, v razmerju 30 proti 70:

Optimizacija spletnih strani prispeva k višji uvrstitvi vaših spletnih strani na Googlu

Če želite uvrstiti vašo spletno stran na prvo stran Googla (kjer se nahaja največ uporabnikov Googla in, kjer je posledično največ t.i. iskalnega volumna), boste za ta dosežek morali izvajati (v približno enaki meri) tako onsite SEO optimizacijo kot offsite SEO optimizacijo.

Optimizacija spletnih strani je sestavljena iz treh segmentov:

  • onsite seo optimizacija
  • offsite seo optimizacija
  • tehnična optimizacija spletnih strani

Z najbolj konkurenčnimi ključnimi besedami boste višje uvrstitve na Googlu dosegali le tako, da boste obvladali vse tri (najmanj pa onsite in offsite SEO) segmente spletne optimizacije, rezultat obvladanja vseh treh segmentov SEO, pa poglejte na spodnji sliki.

spletna-optimizacija-ebonitete

Na zgornji sliki so prikazane mesečno spremljane uvrstitve spletne strani Ebonitete.si, ki je s številnimi ključnimi besedami, uvrščena na visoka mesta na Googlu, med prvi in tretji prikaz.

Na ebonitete.si izvajajo optimizacijo spletnih strani konstantno. Če si želite ogledati stran, ki s SEO optimizacijo dosega zgornje rezultate, kliknite na E bonitete.si prijava.

Znanja iz SEO optimizacije vaše ene spletne strani lahko uporabite pri optimizaciji drugih vaših spletnih strani

Če ima nek podjetnik, več spletnih strani (preko katerih prodaja bodisi iste, bodisi različne produkte ali storitve), lahko znanja iz SEO optimizacije spletnih strani, uporablja na več spletnih straneh, hkrati. S tem še izboljšuje neodvisnost svojega poslovanja na internetu od panožnih nihanj in vplivov, hkrati pa tudi neodvisnost od nihanj posodobitev Googlovega algoritma.

Kako?

Googlov algoritem je umetna inteligenca, ki se vseskozi uči postajati še pametnejši, posledično pa dosežene uvrstitve posameznih spletnih strani, v iskalniku Google, nihajo.

Če imate kot podjetnik več spletnih strani, na katerih izvajate redno optimizacijo vaših spletnih strani, in z več stranmi dosegate visoke uvrstitve na Googlu, to pomeni varnost, da vaš spletni posel ne bo ogrožen – v kolikor bi slučajno, zaradi posodobitev Googlovega algoritma, katera izmed vaših internetnih strani, zdrsnila iz visokih uvrstitev na Googlu.

Spodaj poglejte rezultate optimizacije spletne strani Prvafina.si, katere storitev je, med ostalim, tudi zavarovanje terjatev. Lastniki prvega prikazanega primera optimizacije spletnih strani, zgoraj (ebonitete.si) in lastniki spodnjega primera prvafina.si, so isti.

optimizacija-spletnih-strani-prvafina-zavarovanje-terjatev

Optimizacija spletnih strani deluje na različnih jezikovnih in geografskih trgih

Optimizacija spletnih strani deluje po načeloma enakih pravilih delovanja, na vseh trgih.

Bodisi, da želite svoj spletni posel razširiti na tuje trge, bodisi, da želite posel razširiti v druge panoge, je optimizacija strani tista, ki to omogoča, na najcenejši način (ob pogoju, da optimizacijo spletnih strani obvladate že v eni panogi ali vsaj na enem trgu).

Res je sicer, da vsaka panoga in vsak trg, skriva svoje, specifične zakonitosti in, da je vsak trg, po svoje, zahteven, a vseeno bo za visoke uvrstitve na Googlu, podobne SEO principe, potrebno upoštevati na vseh trgih.

Osnove mednarodnega izvajanja optimizacije spletnih strani, najdete v spodnjem videu:

Dodatne informacije:

  • dodatne informacije o SEO optimizaciji, najdete na povezavi SEO na Magus.si

Viri:

1 – This is How to Decide Between SEO vs. PPC
2 – New Data: How Google’s Organic & Paid CTRs Have Changed 2015-2018
3 – SEO vs. PPC: Which Channel Generates More Sales?