Večino nasvetov, ki jih na temo spletnega marketinga lahko preberete na internetu, krasijo neverjetne zgodbe o učinkovitosti posameznega kanala (ponavadi pa se razlog zato skriva v tem, ker avtor nasveta, ki ga prebirate, sam dela oz. trži storitve za kanal, ki ga opisuje).

Z razvojem spleta je kanalov na katerih lahko aktivno in učinkovito izvajate svoj spletni marketing, res vsak dan več, s čimer je priložnosti za vaš uspeh na spletu, resnično tudi iz dneva v dan več.

A, da bi posamezen spletni kanal bil učinkovit za vas, je treba obvladati zakonitosti posameznega spletnega kanala. Kdor je prisoten na vseh kanalih (in ne ve kako ta deluje), pravzaprav izgublja čas.

V tej objavi je, spodaj, podrobneje predstavljeno kateri spletni kanali so danes najbolj popularni in se najbolj uporabljajo, kako izbrati ustrezen spletni kanal za vaš marketing in pojasnilo o tem zakaj raje izbrati manj spletnh kanalov kot več.
NAMIG: za začetnike pri spletnem trženju je na povezavi podrobno razloženo kaj je spletni marketing.

Kateri kanali spletnega marketinga obstajajo

Najbolj poznani in najbolj uporabljani kanali spletnega marketinga so:

  • email marketing
  • vsebinski marketing
  • optimizacija spletnih strani (SEO)
  • spletno oglaševanje z Google Ads
  • oglaševanje na družabnih omrežjih (Facebook, Instagram, LinkedIn)
  • YouTube
  • TikTok

Kratki opisi posameznih spletnih kanalov

Email marketing sodi, po nekaterih marketinških raziskavah, po učinkovitosti, v sam vrh najbolj učinkovitih spletnih kanalov, je pa res, da je za uspeh z email marketingom pomembno graditi čim bolj kakovostno bazo prejemnikov vaših e sporočil ter premišljen načrt komunikacije čez email sporočila.

Vsebinski marketing ni toliko spletni kanal kot bolj pojem, ki opredeljuje spletno marketinško taktiko pri kateri s pomočjo raznovrstnih vsebin pritegujete stranke na svojo spletno stran oz. k svojim produktom in storitvam. Za razliko od plačljivih metod spletnega oglaševanja, se vsebinski marketing naslanja predvsem na kreacijo in promocijo takšnih vsebin, ki jih ni nujno potrebno plačljivo promovirati , saj so že v osnovi zasnovane tako, da pritegujejo obiskovalce.

Optimizacija spletnih strani (SEO) je najbolj priljubljen spletni kanal pri marketingu malih podjetij, ker gre za kanal za katerega ni potrebno plačati, vseeno pa prinaša obiskovalce iz največjega iskalnika na svetu, Googla. Z optimizacijo spletnih strani se trudite vaše spletne strani, brez, da bi Googlu plačevali, pripeljati na prvo stran Googla (kjer se nahaja največ Googlovih uporabnikov), posledično pa z vedno boljšo uvrstitvijo prejemate vedno več obiskovalcev.

 

Primer spremljanja rezultatov optimizacije spletne strani www.ebonitete.si

onsite-in-offsite-optimizacija-spletnih-strani-evidenca-team-building-paintball-ljubljana

Na zgornji sliki so po mesecih predstavljeni rezultati izvajanja spletnega marketinga na kanalu SEO. Iz slike je razvidno, da se spletna stran www.ebonitete.si, nahaja med top uvrstitvami na Googlu, za identificirane in hkrati najtežje (zamegljene) ključne besede v svoji panogi. Iz slike lahko sklepate, da je spletni marketing s SEO optimizacijo za spletno stran www.ebonitete.si, učinkovit. NAMIG: če vas zanima kako izvajajo optimizacijo strani na www.ebonitete.si, potem kliknite na povezavo bonitete prijava.

Plačljivo spletno oglaševanje na Googlu (Google Ads) ima prednost v tem, da internetno stran v trenutku, ko sprožite kampanjo, prikaže na vrhu iskalnika Google. S tem spletna stran začne takoj pridobivati obiskovalce na svojo spletno stran, posledično pa tudi nove posle.

Za razliko od optimizacije spletnih strani, ki zahteva več časa, Google Ads oglasi zahtevajo denar (t.i. predviden marketinški budžet).

Spletni marketing na družabnih omrežjih omogoča brezplačno pojavljanje in gradnjo svoje spletne prisotnosti in plačljivo oglaševanje. Podobno kot na drugih spletnih kanalih, je brezplačno pojavljanje na družabnih omrežjih, povezano z daljšim časom, da pridete do uspeha. Nekatera družabna omrežja (npr. Facebook) pa za resničen uspeh skoraj “zahtevajo”, da na njih nastopate plačljivo.

Spletni marketing na YouTubu omogoča, da preko zabavnih, informativnih in poučnih vsebin pritegujete stranke k svojim produktom in storitvam – pri čemer lahko tudi na YouTubu nastopate s pomočjo plačanih oglasov ali organsko (neplačana predstavitev).

TikTok je med spletnimi kanali, najnovejši spletni kanal, ki ga v pretežni meri uporablja mlajša populacija, s čimer je primeren za podjetja in posameznike katerih ciljna publika so predvsem mladi.

NAMIG: Zraven zgoraj predstavljenih spletnih kanalov, sodijo pod okrilje spletnega marketinga še drugi kanali (infografike, marketing na mobilnih napravah, itd..). Ne zamešati spletni marketing z digitalnim marketingom! Medtem, ko se spletni marketing osredotoča predvsem na trženje na spletu, se digitalni marketing osredotoča tudi na vse ostale digitalne oblike (televizija, marketing preko sms, digitalni billboradi, itd…). Podrobnosti o digitalnem marketingu najdete na povezavi.

Kako izbrati ustrezen kanal za vaš spletni marketing

Večina podjetnikov in tržnikov, ki šele začenja svoj spletni marketing, smatra, da je “skrivnost” uspeha pri trženju na internetu v tem, da so prisotni na čim več spletnih kanalih. Češ, da bodo na tak način zagotovo “ujeli” vse stranke, saj bi naj različne stranke, bile na različnih spletnih kanalih.

V resnici je tako, da vaše potencialne stranke, pravzaprav uporabljajo več spletnih kanalov in uspeh v spletnem marketingu ni odvisen od tega ali ste na nekem spletnem kanalu prisotni, ampak od tega kako komunicirate in se pozicionirate na posameznem spletnem kanalu.

Zraven tega ni vsak produkt oz. vsaka storitev primerna za vsak spletni kanal.

Ustrezen spletni kanal za vaš marketing na ustreznem kanalu izberite na osnovi vaše ocene o tem na katerem kanalu se, po vsej verjetnosti, nahaja največ vaše ciljne publike.

Pomagate si lahko s tem, da pregledate na katerih spletnih kanalih najbolj osredotočeno in intenzivno dela vaša konkurenca. Če je vaša konkurenca sicer prisotna enako intenzivno na več spletnih kanalih hkrati, to po vsej verjetnosti pomeni, da je v razumevanju posameznega in več kanalov, že precej pred vami in boste sicer malo težje ugotovili kateri kanal jim je prioriteta.

V tem primeru poskušajte najti manj močne konkurente in opazujte na katerih spletnih kanalih so najbolj intenzivni oni.

Z izbiro najbolj primernega spletnega kanala za vaš produkt si pomagajte s spodnjo raziskavo (vir 1).

NAMIG: Po spodaj predstavljeni raziskavi tudi v Sloveniji večina podjetij izbira smer in kanale v katere se bodo najprej usmerili pri svojem izvajanju spletnega marketinga. Eno izmed podjetij, ki na tem področju izjemno izstopa je podjetje Prva finančna agencija d.o.o., ki sodi v katerogijo “business in marketing” (tretja kategorija na sliki). Če želite preveriti, da dejansko Prva finančna agencija d.o.o. uporablja search marketing (iskalni marketing oz. SEO optimizacijo) kot prvi spletni kanal pri svojem trženju, kliknite na povezavo prvafina.si in nato poglejte kje na Googlu, se pojavlja spletna stran prvafina.si, ko vanjo vtipkate ključne besede kot so; “odkup terjatev, prodaja terjatev, odkup nezapadlih terjatev, itd…)

najbolj-ustrezen-spletni-kanal-za-prodajo
Na sliki so prikazani deleži prodaje posameznih produktov in storitev na različnih spletnih kanalih. Načeloma je v vseh nišah priporočljivo začeti s spletnim marketingom na iskalniku Google (t.i. iskalni marketing, bodisi Google Ads ali SEO optimizacija spletnih strani), sicer pa se razmerja od niše do niše, razlikujejo).

Zakaj raje izbrati manj kanalov kot več

Kdor je prisoten vsepovsod, ni prisoten nikjer.
Kdor ve vse, v bistvu ne zna nič.

Da bi nek spletni kanal za vas bil učinkovit, je bolje, da na tistem spletnem kanalu, postanete strokovnjak oz. specialist. Zgolj objavljati objave na Facebooku ali zgolj pisati bloge na vaši spletni strani, samo zato, da pišete vsebine, je potrata časa.

Kateregakoli spletnega kanala že se boste lotiti, izvajajte spletni marketing na njem konstantno. Zato, da spoznate kaj na njem deluje in kaj morate delati na njem, da dosežete svoje marketinške cilje.

Predpogoj za uspešnost na kateremkoli marketinškem kanalu je, da imate čimbolj natančno definirane svoje cilje, ki jih na posameznem kanalu želite doseči. V kolikor so ti marketinški cilji direktno povezani tudi s prodajnimi cilji, je to samo še dodaten bonus.

Marketinški cilji na spletnem kanalu optimizacije spletnih strani so največkrat visoka uvrščenost vaših spletnih vsebin na Googlu (in posledično več obiska ter realiziranih poslov iz vaše spletne strani).

Marketinški cilji na družabnih omrežjih so ponavadi povezani s čim večjim dosegom vaših objav, pridobivanjem sledilcev ter gradnjo skupnosti (posledično s tem izboljšate svoj branding).

Marketinški cilji pri Google Ads oglaševanju so največkrat najbolj tesno povezani s prodajnimi cilji, saj podjetja Googlu direktno plačujete zato, da prodate več.

Dodatne informacije:

  • če želite samostojno osvojite spletni marketing s pomočjo SEO optimizacije spletnih strani, je na povezavi SEO tečaj, predstavljen brezplačni tečaj optimizacije spletnih strani. Vključno z domačimi nalogami, ki jih morate izvesti za čim bolj učinkovito optimizacijo VAŠE spletne strani.
  • ostali nasveti za spletni marketing in SEO na Magus.si

Uporaben video o tem kako izbrati pravi kanal za vaš spletni marketing:

Viri:

1 – What 3.25 Billion Website Visits Tell Us About the Internet’s Top Traffic Sources